Birtakım Bağlar

255 16 1
                                    

sadecebirkedi 'ye ithafen..
Bu hikayeyi birilerinin okuduğunu farketmemi sağladığın için teşekkür ederim.

***

Sena ve İlke ile odada oturduğumuz bir anda Hale yanımıza geldi.

"Kızlar sizinle bir şey konuşmak istiyorum finaller yaklaşmadan"

"Nasıl bir şey?" diye sordum.

"Diyorum ki birlikte eve mi çıksak?"

"Birlikte derken dört kişi mi?" diyip İlke'ye döndüm.

"Çok tatlısınız ama ben bu şekilde iyiyim. Eve çıkmayı düşünmüyorum." İlke'nin tepkisi ile canım sıkılmıştı ama Hale konuya devam etti.

"Üçümüz de çıkabiliriz. Ya aslında ben hiç yurtta kalmak istememiştim ama tek başıma evde kalmak da istemedim. Hep birileriyle tanışır çıkarım diyordum. Daha rahat ederiz hem yurttan daha uyguna gelecek üç kişi kalınca."

Sena'dan ses çıkmayınca tekrar ben devam ettim.

"Düşünelim, bizimkilere de sormam lazım. Net bir şey diyemem şimdi."

"Aynen" diye ekledi Sena.

Hale neşeli girdiği odadan durgun tavrımız nedeniyle düşük omuzlarla ayrıldı. O gidince Sena'ya döndüm. "İstemez misin?"

"İsterim istemesine de ben seninle çıkarız diye düşünmüştüm. Sene sonu gibi konuşurum seninle diye kafamdan geçirmiştim. Hale ile o kadar iyi anlaşmıyoruz."

"Ev arkadaşlığı hiç kolay değil evet." Benim kafamda sadece Hale değil Sena da bir soru işaretiydi. Her ne kadar iyi anlaşsak da Sena çok konuşkan biriydi. Yurtta arada bir Hale arada bir İlke devralıyordu onunla muhabbeti de ben de o sırada yalnız kabuğuma çekilebiliyordum rahatça. Sena olacaksa Hale'nin de olması daha avantajlı olabilirdi benim için. "Ama çıkılacaksa üç kişi ikiden daha uygun olur maddi açıdan." Kendim kararımı vermemişken Sena'yı neye ikna etmeye çalışıyordum bilmiyorum. Aynı anda hem çıkmamayı hem de üç kişi çıkmayı mantıklı görmesini sağlamaya çalışıyor gibiydim.

İlke vardı bir de.. İlke ile geceleri hayat ve insan üzerine konuşmanın bana verdiği mutluluktan vazgeçebilir miydim bilmiyorum.

Sena'da benim gibi onu özleyecekmiş ki ona dönüp sordu:
"Ev tutarsak bizde kalmaya gelirsin değil mi?"

"Yoo hiç de gelmem ben sadece siz bu odada kaldığınız için sizinle muhatap oluyorum." diyerek kulaklığını taktı ve müzik dinlemeye başladı.

Tavrında alay bulmak istemiştim ama yoktu. Sena sorduğuna pişman olmuştu. Tekrar bana döndü ve tek sorunum oymuş gibi Hale ile kalmak kolay olur mu diye konuşmaya başladık.

Gece yine aynı meseleyi düşünmekten uyuyamıyordum. Evin rahatlığını inkar edemezdim ama mesele o evde kiminle kaldığın değil miydi? Hem işin temizlik yemek kısmı vardı. Temizlik neyse aile evinde yıllardır yaptığım şey ama yemek yapmak hiç de ilgi alanım değildi. İzlediğim filmlerdeki replikleri ezbere bilirdim de hiçbir yemek tarifini aklımda tutamazdım. Bunlar halledilemeyecek dertler değildi tabi. Sadece kızlara sizinle eve çıkmak istemiyorum demeden bu işten nasıl çıkabilirdim onun yolunu arıyordum.

"Uyanık mısın?" İlke'nin sesini duydum ama cevap vermek istemedim. Derin bir iç çektim sadece.

"Küs müyüz?" diye ekledi. Yine bir cevap vermeden yatağımdan çıktım koridora geçip merdivenlere oturdum.

Niye böyle davrandığımı bilmiyordum normalde kimseye benim için çok değerli olduğunu farkettiren biri değildim. Ama niyeyse İlke'nin beni ben konuşmadan anladığına inanmıştım. Üstelik Sena'nın hassaslığını yedi düvel bilirdi. Kıza o ters cevabı neden verdiğini anlamıyordum.

KAFESHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin