Bu bölüm yaza yakışan salatalardan bahsetmek istiyorum. Aslında semiz otunun ne kadar lezzetli olduğunu fark edince tabi bir faydalı bir ot. Her ot gibi. Paylaşmak istedim.
Kahvaltı yapmak istemiyorum. Ama kahvaltı yapmayinca da sacma sapan sonradan gelen yeme isteği ile bir şeyler yiyorum. O yüzden sabahları salata kasesi hazırladım birkaç gün ve hem tok tuttu hem de lezizdi.
Semizotu, domates, salatalık, biber, haşlanmış yumurta, lor peyniri koydum. Baya büyük bir kase oldu ve yüzde yüz doyurucu. Denemediyseniz semizotunun salatasını denemenizi tavsiye ederim ayrıca semizotunun yemeği de çok lezzetli. Zeytinyağlı semizotu yemeğine de bayıldım. Tabi sarımsaklı yoğurtlu semizotu salatası daha mükemmeldi benim için. Cunku sarimsakli yoğurt meye koysan lezzetli oluyor.
Fırınlanmış- közlenmiş biber Patlıcan
En sevdiklerimdenden biri de bu. Közlenmiş biberleri ve patlıcanları sarimsakli yoğurtla ya da domates salatalıkla karıştırıp salata şeklinde yemek. Tam bir lezzet kombinasyonu. Sıcak günlerde hafif ve doyurucu oluyor.Kendi kendime keşfettiği mi bir şey daha var. O da yoğurtlu kabak salatası. Kabağı daha önce çiğ yediniz mi bilmiyorum. Ama ben yedim. Şaşırtıcı derecede de hoşuma gitti. Kabagı doğrayıp yoğurtla karıştırdım nane falan ekledim. Kuru nane ekledim ben kuru reyhanda olur bence o da cok lezzetliydi.
Şu aralar cok ama çok yediğim şey dondurulmus muz! Canım dondurma çekiyor. Soğuk seyelr çekiyor. Havalar çok sıcakt olduğu için. Bu durumda kurtarıcım dondurulmuş muz oluyor. Dondurulmus muzu blendırdan kakao ile geçip biraz fıstık ezmesi ekleyip yemek yaz mevsimi için vazgeçilmez. Abartmıyorum! Bunu denemelisiniz!
Soğuk kahve yapmayı denedim ama yok yani soğuk kahve bana göre degil. Nedense sevemedim. Biraz gelenekselci bir damak tadım var. Bana gire kahve sıcak içilir. Soğuğunu icemedim. İçecek olarak alternatif sağlıklı icecek tarifiniz varsa yorumlara bekliyorum. Havalar çok sıcak, sürekli su içiyorum. Midem şiş geziyorum. Bu durum rahatsız edici ama icmezsem de basım ağrıyor. Ama bu kadar fazla da içmek istemiyorum. Karnım şişiyor, bir de tuvalete gidiyorum sürekli. Kısır döngü icerisine girdim. Su zehirlenmesi yasamam umarım.
Şu aralar mentalimi toparlayamıyorum. Bazen gerçekten tüm duygularım yok olsa da böyle robot gibi yaşasam nasıl olurdu diye düşünüyorum. Mesela heyecan, stres, öfke, mutluluk, üzüntü, ne varsa hepsi. Hepsi gitse mesela. Boylet yok olsalar. Bu beni acımasızlaştırır sanırım ama gerçekten duyguların yersiz, gereksiz ve ise yaramaz olduğunu düşünmeye başladım. Hicbir şey hissetmiyor olsaydım ya da duygu kontrolüm çok yüksek olsaydı. O zaman daha iyi olurdum belki de. Çoğunlukla hissettigim duygular su ara olumsuz olduğu için bu kanaatteyim. Mentalim düzelince ( inşallah duzelicem) olumlu tarafından bakabilmeyi başarırım diye umut ediyorum.
Karpuzlu lor peynirli soğanlı bir kombinasyonum var. Tiksinmeyin. :))
Karpuz peynirle güzel gidiyor. Soğan da güzel oluyor. Gerçekten 🤭.Soğan kötü kokuyor falan ama yani soğanın da ne kadar faydalı olduğunu biliyoruz değil mi? O yüzden arada ogunlerinize soğan eklemeyi ihmal etmeyin. Soğan iyidir. Sevmediginiz akarabalwriniz geldiğinde yiyip hoşgeldiniz diyin, ya da onlara gitmeden önce yiyin ve onlara sıkı sıkı sarılın. Akraba savar olarak sarımsak ve soğan yüzde yüz etkili 👌
Bir kombinayonum daha var. Ayran kızarmış yumurta, domates ve sarımsak. Bu harika bir kombinayon. Tam bir lezset patlaması. 😂
Bu ara nedendir bilmiyorum kafayı soğana, sarımsağa ve yumurta taktım. Yani canım çekiyor üstelik. İnsanın canı soğan ceker mi? Var bende bir gariplik.Bu arada cilt sağlığı ile ilgili birkaç araştırma yaptım ve cildin daha dolgun, daha elastik daha genç görünmesi için sağlıklı yağları ne kadar önemli olduğunu kesfettim. Beslenirken yağdan kaçınmak düzeltiyorum sağlıklı yaglardna kısmak o kadar da doğru değil. Gün içinde cilt için mutlaka salatalara biraz zeytinyağı, birkac badem, fındık fıstık, avakado, yumurta sarısı gibi faydalı şeyleri ogunlerin içine sıkıştırmamız gerek. Bunu bizzat deneyimledim aslında.
Cildimi hep dışardan beslemeye çalıştım bugüne dek ama bu o kadarda etkili olmuyor. Ne zamanki vitamin, protein ve yağ dengesini kurmak için cabalamaya başladım o zaman gerçekten bunun önemli olduğunu fark ettim. Cunku ise yarıyor. Yedigimiz meyveler sebzelerdeki vitaminler, kuruyemişler, yağsız proteinler gerçekten cilde iyi geliyor. Cildiniz için bir süre bunu deneyimlemenizi tavsiye ederim. C vitmaini icerbe sebzeleri iki üç hafta tüketmeye özen gösterin ve farkı göreceksiniz. Bir paket cikolata yemek yerine bir elma, muz, armut, karpuz, yumurta ya da salata tabağı tercih edince aldığınız bir sürü vitamin size gerçekten sifa veriyor.Yağ olarak badem, ceviz, fındık , fıstık avakado, yumurta sarısı, zeytin, zeytinyağı, tavuk suyu gibi besinleri tercih etmeye özen gösterin.
Yağsız protein yumurta beyazi, haşlanmış tavuk, gibi besinler. Protein bakımından süt ve sut ürünlerini n cilde çok da iyi gelmediğini söyleyenler var. İcindeki sanırım laktik asit nedeniyle bazi insanlarda sut ve sut urunleri ciltte sivilcelenme yapabiliyor. Bundan şüpheleniyorum açıkçası cunku gercektne sut ve sut ürünlerini ardarda tuketinc eyuzumde sivilce çıkıyor. Doğruluk payı var gibi.
Şuan karar verdim. Daha cilt dostu beslenemye çalışacağım. Birkac hafta sonra deneyimlerimi yazarım. Cips çikolata batağından kurtulmam için iyi bir fırsat. O zaman kendim için cilt dostum beslenme kampını başlatıyorum. 🥳
Hayırlara vesile olsun.
Sonraki bölümde görüşmek üzere. Süreci paylaşmak için geri gelirim.
Sağlıklı ve Mutlu Kalın !!!