Herkese merhaba !!!
Umarım iyisinizdir.
Pazartesi ile başlayan nisan ayına girmiş bulunmaktayız. Kendimce spor kararı almıştım. Lakin biraz hastalandım. önemli bir şey değil. Ama spora başlayacak enerjiyi kendimde bulamadım. Diğer planlarım da biraz sekteye uğradı. Ama olsun! Bu demek değil ki geç kaldım ya da başlamayacağım.Devam edeceğim. Spora da kariyer meselelerime de devam edeceğim. Zaten başka çarem de yok!
Kas yapmak istiyorum ⭐
Hala hala hala haaaaaaalaaaaaaa istiyorum.
O yüzden let's Go! diyerek spora en yakın zamanda başlamak istiyorum. 🏃🏽♀️Biraz rahatsız olduğum için beslenmeyi saldı. Çikolatalar mı derdiniz, kuruyemişler , kuru incirler mi dersiniz? Biraz kontrolsüz yemiş olabilirim. Nerden anladım diye sorun? 🤷🏼♀️ Ne zaman kuruyemişlerin fazla kaçırsam benekleniyorum. Yani kolumda omzumda sırtımda benek benek sivilceler gibi alerjik bir şey çıkıyor. Özellikle fıstıği fazla yediğim zaman boynumda faalnda çıkıyor. Cevizi çok yersem de direk yüzümde çıkıyor. Badem çok fazla alerjik reaksiyon vermiyor sadece geri kalanlar genelde beni beneklendiriyor. Zaten kuru yemişler hacimleri ile ters orantılı şekilde yüksek enerji içeren yiyecekler. Sağlıklı olsalar da sağlıklı olan diğer her şey gibi ölçülü tüketilmesi gerekiyor. İnsanım işte ölçüyü bazen kaçırabiliyorum. Bir de leblebi konusu var. Ben nohut aşığı bir insanım. Hatta ben baya baya baklagil aşığıyım. Şöyle ki? Mercimek zaten baya baya tüketiyorum, fasulyeyi de haşlanmış tuzlayıp tuletmeyi cpk seviyorum, aynı şekilde nohutu da çok ama çok seviyorum. Nohut baklagiller arasında en sevdiğim olabilir hatta. Leblebi de nohuttan yapılıyor. ( Yanlış bilmiyorsam nohut ! Nohut dimi 🙈)
Leblebi tüketmek mideme iyi geliyor. Özellikle mide suyu ağzına çıkanlar varsa bilir. Leblebi suyu tutuyor. Hatta tok da tutuyor. Ama şöyle bir kötü yanı var. Leblebi kontrollü tüketilmezse kabızlık yapabiliyor. Bunu bir keresinde o kadar acı şekilde deneyimledim ki 😬 o kadar ağrı çektim ki anlatamam 🥺. Kabızlık kötü bir şey!!! Midem bağırsaklarım düğümlenmiş gibiydi. Böyle çok tuhaf bir sancı mı desem acı mı desem ağrı mı desem tuhaf bir şekilde acı cekmistim. O günden sonra leblebiye biraz korkarak bakmaya başladım. Ama durur muyum? Hayır asla leblebiye bayılıyorum. 🤭. O yüzden leblebi tükettiğimde ekstra sıvı, lif almaya dikkat etmeye çalıştım. Buna dikkat etmezsen zaten hemen kabızlık yapıyor. O yüzüne leblebi konusunda küçük bir uyarı vereyim! Şuan yeni bir tarif deneme fikri aklımda dolaşıyor. Leblebiden yapılan kurabiye 🤤🤤. Şöyle ki ben bunun hazırını yedim. Leblebi kurabiyesi harika bir tada sahipti. Adının tam olarak ne olduğunu bilmiyorum. Muhtemelen bir adı vardır. Ama ben leblebi kurabiyesi diyeceğim. Harika bir şey ve bence çok da sağlıklı. Sadece porsiyon kontrolü konusunda dikkatli olunmalı gibi. Acı şeyler yaşamamak için 😬
Denemek istediğim tarifler giderek artıyor. Hala tarçınlı elmayı denemedim şimdi bir de leblebi kurabiyesi eklendi sıraya. 🤭
Hatta nohuttan da bir şeyler yapmak istiyorum ama o kadar vaktim yok. 🤷🏼♀️Allah'tan vaktim yok yoksa mutfaktan çıkmayacağım. Her şeyi denemek istiyorum.
Aslında önceden böyle değildim. Mutfakta bir şeyler yapmaktan gerçekten bir nefret ederdim. Ama şimdi kendim için bir şeyler hazırlamak hoşuma gidiyor. Özellikle böyle sağlıklı, faydalı olduğunu düşündüğüm şeyleri yapmaya hevesliyim.Mutfah maceralarımı bir kenara bırakacak olursak. Şu iki gündür. Temel sorumluluklarım dışında ekstra caba göstermedim. Önümde kısıtlı gün sayısı olduğu için disiplinli olmam gerekiyor. Üç aylık bir sürem var.
Üç ay içinde yapabildiğim kadar yapmam gerekiyor. Hem spor hem sağlık hem bakım hem iş hem okul bu üç ayda olduğu kadar çabalamam gerek. Üc ay sonunda hayatımda bir takım değişiklikler olacak. İş, şehir değiştirme falan gibi bir şeyler ve o zamana kadar gelişebildiğim kadar gelişmek istiyorum. Böyle diyince omuzlarım da bir ağırlık hissettim. Bu hayatın yükünü kaldırabilecek kadar güçlü değilim. Ağır geliyor. Güçlenmem gerek 💪🏾. Sorumluluklarımı yerine getirmeliyim.
Umarım bundan üç ay sonra her şey sonunda rayına oturuyor diyerek yeni şeylerden heyecanla bahsederim. 🤲Bir şeyleri değiştirmek istiyorsam disiplinli olmam gerekiyor. Bunu her defasında kendime söylüyorum. Kendime ne kadar istikrarlı olursam o kadar yol kat edeceğimi hatırlatıp duruyorum. Ama disiplinli olmak benim için hiç kolay değil. Motiveyken bir şeyler yapma konusunda okey olsam da motivasyonumu kaybettiğim an çöküşe geçiyorum. O yüzden motivasyonlu olmayı degil disiplinli olmayı kendime hedef koydum. Disiplin güçtür 💪🏾
Sanırım çok konudan konuya atladım. Biraz stresli olmamdan kaynaklı kafamdaki düşünceleri toplayamıyorum. Bir sürü düşünce, kaygı, korku ve endişeyle dengemi kaybediyorum.
Hayatımda gerçek anlamda ne kadar yalnız olduğumu sonunda kabullendim. Bir elin parmaklarını geçmeyen, sohbet ettiğim ve yakın olduğumu düşündüğüm insanlarla kendi içimde hesaplaştım. Tam bir hesaplaşma oldu mu? Konuyu ne kadar kapatabildim bilmiyorum ama en azından tam olarak görmüş oldum. Anlayacağınız kendi cabamla birileri için var olmaya çalışırken aslında yok olduğumu anlamış oldum. İşin özü "ben ve kendim". Demiştim ya hani? Artık sadece ben ve kendim varım diye. İşte bunu kemiklerime kadar kazımaya çalışıyorum. Çünkü aptalım ben! İki tatlı söze kanıp içimde affetmek için binbir yalan uyduran bir aptal! Çok kızıyorum kendime! İnsanlara verdiğim değere, çabama, toleransıma çok kızıyorum. Bütün bunların geçmişte kalmasını istiyorum. Çabamı da toleransımı da artık sadece kendim için harcamak istiyorum.
Umarım bir gün bunu tam anlamıyla başarabilirim.Gelecek bölümde görüşmek üzere
Kendinize daima iyi bakınSağlıklı ve mutlu kalın 🌹