METABOLİZMA(!)

22 2 0
                                    

Herkese Merhaba
Bugün biraz düşüncelerimden bahsedeceğim. Ama önce öğün yapma görevimi yerine getirmemden bahsedeyim. Öhöm öhöm!
Evet sporuma devam etmeye çalışıyorum. Açıkçası fiziğimde hiç bir değişim görmesemde kardeşim kalçamın ve karnımın toparlamıs olduğunu söyledi 🙈🙈🙈💃💃💃💃
Ben çok anlamıyorum! Yani sanki heo aynı gibiyim. Garip bir şekilde sanki boşuna egzersiz yapıyormuşum gibi hissediyorum. Ama boşuna değildir herhalde dimi?
Egzersiz düzenimi değiştirdim bu arada.
Şöyle mesela ben her hareketi bir set yapıp sonra başa dönüp tekrar her hareketi bir set yapıp öyle gidiyordum. Yani şöyle
Mesele 20 squat, 20 reverse lunge, 20 bridge. Diyelim ki bu üç egzersiz var üçünü yapıp sonra baştan ikinci set, sonra üçüncü set diye toplu yapıyordum. Ama şuan mesela 20 × 4  squat tamamlayip diğer harekete geçip onun da setlerini tamamlayıp o şekilde gidiyorum. Sanki bu daha etkili gibi geldi. Ama tabi bunu daha bir kez yaptım. O yüzden emin değilim. Bir süre bunu deneyeceğim.
Dün pazı mezesi yaptım. Çok güzeldi 🤤🤤
İcine biraz kırmızı pancar da koydum hafif zeytinyağında soldurup üstüne yoğurt döktüm. Aşırı aşırı güzeldi.  Yani üşengeçliğimi yenme konusunda hala  uğraşmaya devam ediyorum.
Tabi bugün biraz üşenmiş olabilirim.😬
Gerçekten çok yoğundum bu yüzden meyveli yoğurt kasesi ile öğün yaptım.
Durun ama şunu da ekleyeyim. Mor lahanadan salata yaptım. Buna da bayılıyorum.
Mor lahanayı (beyaz da olur ama moru daha çok seviyorum) ince ince doğrayıp bir kasede tuz ve limonla öldürüyorsunuz 🤭
Rengi falan açılıyor lezzeti artıyor. Ben bunu kavanoza koyuyorum. Daha sonra da yemek için sonraki öğünde yoğurt koyup üstüne öğünlerin yanında tüketiyorum. Aşırı aşırı aşırı lezzetli bir şey.
Öğünlerimi görsel olarak eklemeyi düşünüyorum. Ne dersiniz? 🤗
Size de fikir olur.

Dün bu şekildeydi. Şimdi biraz şu metabolizma işinden bahsedeceğim. Biliyorsunuz ki önceden bu kilomdan 12 kilo falan fazlaydım. Az zorbalanmadım. Kilo verince hele de sporsuz kilo verince ben bir yumuşadım böyle, etlerim vıcık  vıcık oldu. O derece yumuşadım. Spora başlamadaki amacım da biraz sıkılaşmaktı. Ama şuan resmen kas yapmak istiyorum. Kas kütlem ne kadar fazla olursa metabolizmam o kadar hızlı olur ve tabiki yeme içme konusunda da o kadar rahat olurum. Kafamda bu düşünce var. Ek takviye kullanmıyorum o yüzden erkeksi bir kas kütlem olmayacak, hatta kullansam da erkeksi kas kütlem olması için yıllarca çalışmam gerekiyor. Kadınlar genetik olarak kas yapmaya o kadar müsait değiller.
Şuan amacım sadece metabolizmamı hızlandırmak. Çünkü biliyorum ki gerçekten metabolizmam aşırı yavaşladı.

Yaklaşık bir yıldır kilomu koruyorum. Kilo koruma dönemimi tamamladım gibi hissediyorum. Yani vücudum bu kiloya artık alıştı. Alışmıştır herhalde bir yıldır aynı kilodayım. (Alışmış olsun lütfen)

Arada  eski halime dönecekmişim gibi hissediyorum. Bu korku arada geliyor ve hiç ama hiç hoş değil.  Bu korkunun yok olması için metabolizmamın hızlı olması gerekiyor. Böylece kilo almam o kadar kolay olmaz. Aslında kas kütlesi kazanınca tartıdaki sayı artacak ama ölçülerim ve beden hissiyatım daha iyi olacak. Çünkü 1 kilo kas ve 1 kilo yağ hacim olarak çok çok farklı.  Mutlaka siz de gözlemlemişsinizdir. Aynı boy ve kiloda iki kişiden biri çok zayıf görünürken diğerinin ona oranla daha toplu olduğu durumlar oluyor. Bu da kas kütlesinden kaynaklanan ir şey.
Örneğin arkadaşım ve benim kilom da boyumda aynı ama o kıyafetlerinde xs  giyiyor ki o bile bol geliyor. Ama ben s bedenin içine zorlayarak giriyorum. S alsam dar m alsam da bol geliyor. Neyseki bol giyinmeyi sevip xxxl alıyorum 😂.
Ama son zamanlarda zarif şeyler giymek istediğim için bu durum sinirimi bozuyor. Mesela triko bir kazak almak istiyordum. S alınca üstüme aşırı yapıştı. Rahatsız etti. M alınca da istediğim gibi durmadı bol oldu. Whattt???? 🤨
Hayatım boyunca o zarif prenses kızlardan olamadım. Şimdi olabilirim diye düşünürken yine onlar biri değilim 😅

Anlayacağınız kilolarım kastan gitmiş ve yağlı bir vücut haline gelmişim. O nedenle kas kazanmam gerekiyor. Yağ oranımı düşürüp hep o özenerek baktığım zarif kızlardan olmak istiyorum. Etek elbise giydiğim de böyle zarif durmak istiyorum. O yüzden spor yapmaya devam edeceğim. Olabildiğince bırakmadan ağırlık ise ağırlık, kardiyo ise kardiyo, pilates ise pilates. Hayatım boyunca hiç hayal ettiğim bir şeye bu kadar yakın olamamıştım. Şimdi hayalimi yaşamak istiyorum. En azından bir hayalimi gerçekleştirmeyi kendime borçluyum.
Kabinde ağlamalar ve sinir krizleri geçirmediyseniz ya da toplu bir ortamda yerin içine girmek isteyecek kadar eleştiriye maruz kalmadıysanız bunu anlayamazsınız. Umarım maruz kalmamışsınızdır. :(

İçimden de şöyle bir düşünce geçiyor. Ağırlık çalışarak zarif olunur mu? 😂

Gireceğiz (!) Daha çok yeniyim. Spor konusunda sabırlı olmam gerekiyormus. Kardeşimden sürekli uyarı alıyorum. Dün bir bugün iki ne bu aceleciliğin diyip duruyor? 😅
Evet, öyleyim. Sabırsız, tezcanlı böyle hemen olsun istiyorum. Ama o kadar kolay değilmiş.
İstediğim fiziği ona gösterdiğimde en az 8 ay beslenmemi temiz tutarak spor programına bağlı kalmam gerektiğini söyledi. Ben şok😱
8 ay mı??? En az bir de.

Karın kası görünen kalçası, baseni düzgün şekilli, üst bacakları sert ve sıkı böyle ince ama güçlü bir fizik.  Benim mevcut durumumda neden en az 8 ay dediğini anlayabiliyorum. İki aydır falan yapmama rağmen hala değişimi kendim bile göremiyorum. O kadar kolay değilmiş gerçekten 😢
Zaten kolay olsa herkes yapardı.
Aaa tarif ettiğim fizik kendal jenner fiziğine biraz benziyor bu arada. Zayıf ama güçlü (!)
Özellikle bacak ve kalça bölgesi onu şekillendirmem için en az bir yıl fitness yapmam lazım bence 😂
Hip dipslerim asla gitmiyor. Kalçamı hacimlendirmem de hiç de sandığım kadar kolay değilmiş (!) O kadar yapıyorum ve gerçekten çok yavaş toparlıyor. Beslenmemin yeterli olduğunu, protein alımımın da iyi olduğunu düşünüyorum. Bunları yerinde yaptığım halde bu kadar yavaş ilerliyor.

Aslında tam istediğim fizik Blacpink Lisa. Şuan fiziği mükemmel. Gerçi idollerin hepsi mükemmel görünüme sahip(!)

Birde ömrüm varsa ilerisini de düşünüyorum.  Örneğin ilerde çocuk doğurduğum zaman. Belki çok uzun zaman var ama ilerde Allah nasip eder de bir çocuğum olursa vücudumun hemen salmasını ölüp bitmesini istemiyorum. Çevremdekilerim çoğu bu dönemdeki kilolarını veremediği için psikolojik sorunlar yaşıyor. Benim için on on bes yıl sonrası kadar uzak bir nokta olsa bile ileriye yatırım yapmam gerektiğini düşünüyorum. Kadın olmak sizce de çok zor değil mi?
Çocuk doğuruyorsun bunun güzelliğini, ruhsal doyumunu yaşamadan cevrendeki insanlar duba gibi olmuşsun, yüzün gozun şişmiş, saçın seyrelmiş, dişin mi döküldü yok yüzündeki lekeler artmış falam diyor. Tövbe tövbe!!!  Anneler kutsaldır gidin uzakta havlayın.

Sinirlendim. İnsana bir çocuk sahibi olmanın verdiği o tarifsiz mutluluğu yaşama fırsatı vermeden zehirli dilleri ile hemen tıs tıs sokuyorlar. 😠

Çevremde bunu yasayan birkaç insan gördüm ve o kadınlara o kadar üzüldüm ki? Bunu söylemezsem çatlardım. Hayır etraftakilerin zorbaladığı yetmezmiş gibi bir de kocası da zorbalayanlar var. Madem sen doğursaydın koçum diye bir tane yapıştırcan ensesine, beyin devreleri yerine gelecek hödüğün.
Tövbe tövbe ağzımı bozduruyorlar.

Hem bugünü hem geleceği düşünerek en iyi versiyonumuz olmak için devam edelim.
Sporu beslenmeyi rutine oturtup minik minik kaslanalım ve ışıldayalım ✨

Genciz güzeliz  ve her şeyin en iyisine layığız. 👸

Sabır önemli 👌👌👌
Sabırlı olup vazgeçmeden devam etmeliyiz 🏋️‍♀️🥦💃

Kendinize iyi bakın
Sağlıklı ve Mutlu kalın 🌹




SağlıklıbirkisilikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin