Herkese merhaba!
Yeni bir haftaya başladık. Alınan yeni kararlar, yeni planlar, yeniliklere kucak açtığım ama boslukta hissederek başladığım bir hafta oldu.
Düşmüş olsam da kalkacağız, ağlamış olsak da goz yaşlarımızı sileceğiz. Zor olsa da elbet bir gün.... Gelecekte bir gün başaracağız.
İnanarak devam etmemiz gerek.Dün bir pazartesiydi. Sporu tekrar hayatıma almanın zor olacağını biliyordum. Bu yüzden yavaş başladım. Yarım saat spor spor mudur? Yaptığım şey spor muydu ondan bile emin değilim. Olsun hareket etmek insana iyi hissettiriyor. Bugün biraz daha kontrollü olmaya çalışacağım. Daha dün bir bugün iki sonuçta. Ne demişler koş, koşamıyorsan yürü, yürüyemiyorsan emekle, yeterki bir şeyler yap ve az bile olsa ilerle! Her gün bir önceki günden daha iyisi olmak için cabala!
Karın kası, kalca ve üst bacak odaklanmaya karar verdim. Bakalim yapabilecek miyim? Aslında spora böyle baslamadan önce vucut ölçülerimi alsam iyi olur diye düşündüm. Sonra vazgeçtim. Görünür bir fark yeterince iyi bir kıstas dedim. Yani karın kası cizgilerimi görmek istiyorum. Tabi önce yağlı dokumdan arınmam gerek. Çok hamım bundan kurtulmam gerek ve bu bir anda olmayacak. Kendimi sakatlamak istemiyorum. Umarım sakatlanmam.
Bu arada yüz yogası fikrim vardı ama bu riski alacağıma karar verdim. Çünkü yüzümü oyle cahilce hareket ettirmek belki de telafisi olmayan derin cizgilerin oluşmasına neden olabilir. Bu yüzden yuz yogası hala engellerin olduğu bir konu benim için. Bunu profesyonel bir şekilde kursunu falan alarak yapmam daha uygun. Videolarla falan yapamayacağımı düşünüyorum.
Gelelim beslenmeme! Ayyyyhhhhh! meyveyi fazla yemeninde bir zararı vardır diye düşünüp yine de kendime engel olamıyorum. Bu normal mi?
Bilmiyorum meyve cok seviyorum ama o kadar fazla yiyorum ki? Yani olmazzzz böyle! Bunun dışında daha yeni başladım yani şuan oluşturdugum bir rutin yok!Kahvaltıda iki gündür semizotlu haşlanmış yumurtalı sakata kasesi hazırlıyorum. Güne iyi bir başlangıç oluyor. Tok tutuyor ve sağlıklı. Ogün saatlerimi duzene oturtmam gerek tabi! Akşamları çok gec yemek mideme iyi gelmiyor. Cok uzun sure mide problemleri yaşamış biri olarak mideyi dinlerlndirmenin gercekten şifalı olduğuna karar kıldım. Ülser, gastrit ne ararsanız var bende! Umarim bilmiyorsunuzdur ama eger biliyorsaniz ağzıma yediklerimin çıkması hic hoş değil! 🤢 Hemde hiç 🤮
Çok uzun süre gerçekten mide rahatsızlığı yaşadım. Bütün bir lise boyunca ve sonra aralıklı orucun midem için iyi olduğunu anladım. Gerçekten iyi oluyor. Aralıklı bir şekilde mideyi dinlendirip düzen oluşturunca midemi daha iyi hissediyorum. Mide rahatsızlığı yaşadığım bu sure boyunca bir sürü şeyden uzak durdum ya da sevdigim bir çok şeyi yiyemedim. Mesele cig soğanlı salata, sarımsak, yoğurt, kahve, cay, asitli icecekler, yumurta ve daha fazlası bunlari yerken önceden gerçekten ama gerçekten cok iğrenç seyler oluyordu. Şuan ise eskiye nazaran daha iyiyim. O yüzden tekrar aralıklı oruc ile yeme düzenimi sağlamayı hedefliyorum. Mide rahatsızlığınız varsa öneririm. Akşamları cok gec yememeye çalışın ve bir hafta deneyin! Mideninizin rahatladığını hissedeceksiniz. Ama şeker, tansiyon gibi rahatsızlıklar8nız varsa açlık saatlerinizi sağlık durumunuza gore ayarlamanız gerek. Aksi takdirde sorun yaşarsınız.
Evet başlangıcım bu şekildeydi. Spor konusunu rutine oturturum umarım. Bunu umuyorum.
Şimdilik bu kadar!Sağlıklı ve mutlu kalın 🌹