Herkese merhaba!!!
Uzun zaman oldu. Bayadır her şeyi boşladım ve dağıldım. Her anlamda dağıldım.Şöyle ki yeni yıla girdiğimden bu yana pek de iyi şeyler yapmadım ve şimdi tekrar kendimde güç bulup tekrar bir şeylere başlamaya karar verdim. Daha doğrusu yaptığım hataları bırakmaya karar verdim diyebilirim.
Konum beslenme🥦🍟
Daha doğrusu beslenememe! Yemek ama beslenememek ❌Yemek yapmaya vakit ayrımayı ve saçma sapan şeyler yememeyi kendime hedef koyuyorum. İlk hedefim şuan bu! Cunku gerçekten öğün denen bir şey kalmadı bende. Gofretle kekle cipsle öğün yapar oldum 😱😱
Bu yüzden kendime bir beslenme rutini oluşturmaya karar verdim.
Kahvatltım belli aslında genelde yumurta yiyorum. Haşlanmış ya da sahanda yumurta olarak tercih ediyorum. Bu konuda okeyim. Yumurta iyidir (!)
Bayan yumurta olduğumu zaten biliyorsunuz bence 😄Eğer canım yumurta istemezse çorba yapmaya karar verdim. Havalar soğuk zaten sabah sabah bağırsaklarımda yumuşar, besleyici olur, cildim nemlenir, sindirimimi yormamış olurum. Bir de çorba aşkıyla yanıyorum bu aralar. Bunun da etkisi var.
Kahvaltımı şimdilik iki alternatif olarak ayarlıyorum. Yumurta türevleri ve çorba.
Bu çorba mercimek çorbası olur, tarhana olur, şehriyeli tavuk olur, balkabağı olur, bunlardan birini yapmayı düşünüyorum.
Uzun zamandır da bağırsak sorunum var bu yüzden bu çorbalar iyi gelecektir. İçine böyle zerdeçal, sarımsak, karabiber falan atarım. Sarımsak zaten bağışıklık sistemi için harika ve gençlik için mükemmel bir şey. Aynı şekilde baharatlarda çok faydalı. Sıkıntı şu sadece çorbalar yanındaki ekmek tüketimimi sınırlı olmalı. Kaş yapayım derken göz çıkarmayayım.
Ara öğünüm kakolu buz bademli incir havuç, fındık fıstık olarak her zamnki gibi yani gifret falan yok, sacma sapan çikolatalar yok! Çok abarttım son zamanlarda o yüzden yeter!!!❌
Ara öğünü iki tane yapabilirim. Ayrı ayrı ya da tek yaparım bunu son öğünümün ağırlığına göre ayarlamayı düşünüyorum.Son öğünüme gelelim. Şimdi öncelikle lif yani yeşilliği son öğüne bir katmam lazım. Bu artık şart!
Ispanak, dereotu, maydonoz, turp, marul, lahana... Kesinlikle son ana öğünümde bir sebzem salatam olmalı.
Vitamin eksikliğim, lif alımım için bu gerekli. Bedeniminde ihtiyacı var. Çok fazla kırmızı et tüketimiyorum iki üç ayda bir kırmızı et yediğim için demir eksikliğim var. Bunun bol yeşillik bana iyi gelecek.
Son ana öğüne yeşilliği koyduğuma göre son öğünüm alternatiflerime geçebilirim.Çorbayı sabah tüketmediysem som ara öğünümde çorba olması güzel olur. Bu bir seçenek.
Sebze yemeği👍
Kesinlikle sok öğünümde sebze yemeği yer alması gerekiyor. Düştüğümde pilav makarna bataklığından bir çıkayım. En azından bir hafta bir sevzeden gideyim sonra tekrar pilav makarnayı eklerim. Son zamanlarda çok yedim. O yüzden onlardan biraz bi uzak dursam iyi olacak. Sonra yine eklerim beslenmemeTaze fasulye en sevdiğin ve dayanamadığım yemek bu (!) Bana engel olan tek şey üşengeçliğim. Üşenmek yok! Biraz gerçek yiyeceklerle beslenmeye ihtiyacım var.
Patlıcan yemeği de yapabilirim. Yazın bir sürü patlıcan kuruttum. İçine bol fesleğen ve bol sarımsak koydum mu?? Off mükemmel bir lezzet ve tabiki sağlık diye bağıran bir yemek olur.
Tavuk sote, zaten tavuktan gidiyorum. Biliyorsunuz. Ya yumurtası ya kendisi. Tavukla ilişkim uzak ama çok yakın😬
Tavuk soteye bayılıyorum. Hele bool soğanlı karabiberli bir sote mükemmel mükemmel mükemmel olur. 👍