Herkese Merhaba!!!
Biraz biraz sağlıklı beslenmeyi, düzgün öğünleri hayatıma dahil etmeye çalışıyorum. Bu arada spor saatimi değiştirmeye çalışıyorum. Müsait olduğum günler hep sabah 10 11 civarında yapmaya çalışıyordum. Artık akşamları yapmaya çalışacağım. Çünkü sabah yapınca yoruluyorum ve aksama kadar bu sefer işim çıkmazsa yatıyorum. Aktifliğim düşüyor. Ama akşama da enerjim kalmıyor gibi oluyor. Günün yorgunluğu üzerimde oluyor. O yüzden sabah yapıyordum. Şimdi akşam kendimi zorlayıp artık akşam yapmak istiyorum. Böylece günü verimli kullanabilirim.Bu arada yemek olarak kendime verdiğim görevleri yerine getirmeye çalıştım.
Meyveler beslenmeye dahil edildi ✔️
Bezelye yemeği yapıldı ✔️
Taze fasulye yenildi✔️
Mercimek, baklagil, tarhana çorbası ✔️
Baklagil çorbası
Her gün salata mutlaka bir öğüne eklendi ✔️
Yumurta yemeye devam ediliyor✔️
Spor da yapıldı ✔️❗(azami)Bu kadardı. Aaaaaaa unuttum. Ben bu hafta dışarda öğün de yaptım.
Tabi ki lahmacun 🤭
Lahmacun kırmızı çizgim. Kırımızı eti çok aramam ama lahmacun benim için best best and forever 🙈
İçine bool limon, maydonoz, salata yığıp şöyle güzeeeeeel bir dürüm şeklinde yanına iki ayran ile bir tane lahmacun yedim. Dışarda çok fazla yemek yemiyorum. Yersem de her zaman lahmacun yiyorum. Çünkü love love love 😍Fiyatlar uçmuş bu arada !!!
Şoklar içerisindeyim 😱😱😱😓Birkaç günüm böyle geçti. Çok sıkmadan beslenmemi renklendirdiğimi düşünüyorum. En azından cikolata, kek gofretle öğün yapmadım. Onları keyif için ekledim. Yemeden duramam çünkü yicem. Ama neden yemiyeyim ki? Sonuçta ilacı zehir yapan da dozu değil mi? Kararında olduktan sonra cikolata, tatlı, kurabiye, pasta, poğaça her şeyi yiyebilirim. Ama kararında (!)
Ben biraz obur olduğum için abur cuburda aşırıya kaçabiliyorum. 🤫
Ama yasak yok! Bu konuda netim. Yasak koymak kötü olanı daha cezbedici yapıyor. Gerek yok! Böyle aşırı kemer sıkma politikalarına. Bende işe yaramıyor. Sıfır şeker yok işte sıfır abur cubur ne bilim böyle sıfır bir şeyi şeyleri sevmiyorum. Ekmek de yerim, kızartma da, cipsde, kurabiye de, pudingde. Kendimden beklentim kontrollü olabilmek. O şeyi sanki son kez yiyormus gibi, çikolatanın neski tükenecekmis gibi bir öğünde bir bütün paketi yemeyip tadımlık bir iki parça yemek kafi benim için. Yarın iki parça daha yerim, sonraki gün iki parça daha. Umarım bunu sağlayacağım.Düzenli öğün hazırlayıp sebzeli meyveli böyle renkli beslenmeyi bir oturtayım. Sonra da egzersiz planım üzerinde modifiyeler yapıcam.Direnç bandı ile böyle bol esnemeli, kaslarımın daha uzun ve daha güçlü olacağı bir program haline getirmek istiyorum. Ama önce şu beslenmeyi oturtayım. Beslenme yüzde 70 iken, egzersiz %30 değerinde gözümde. Yani nasıl desem? Egzersiz güzel bir şey ama beslenme ile desteklemediği sürece etkisini görmek pek mümkün değil. O yüzden önceliğim daha çok beslenme üzerine.
Bu arada dudaklarım aşırı kuru, balm kullansam bile yarım saat bir saat içinde tekrar kuruyor. Size göre en iyi dudak balmı hangisi?
Dudaklarımı diş fırçası ile falan fırçalıyorum arada peeling olsun diye ama yine de çok kuruyorlar. Havanın etkisi çok büyük. Cildim resmen kazıklaştı. Krem sürüyorum sürekli. Su içsem de vücudum suyu pek tutmuyor. Su içince öyle cildim nemlenmiyor yani! Normalde nemlenmesi gerekiyor diyorlar ama bende işe yaramıyor. Kahve ve çayı da o kadar açık içiyorum. Kafein fazla alma ihtimalim de yok. Genetik yapımdan kaynaklı diye düşünüyorum.
Cildime iyi geldiğini düşündüğüm tek şey sebze çorbaları. Cildimin daha nemli olmasına gerçekten işe yarıyor. Özellikle yeşil kabaklı, sarımsak, soğan, maydonoz, karabiber, zerdeçal, mercimek içeren çorbam gerçekten etkili oluyor. Onun dışında c vitamini olsun diye turunçgilleri de tüketmeye çalışıyorum ama ne kadar işe yarıyor emin değilim. Greyfurt aldım bu arada! Antioksidan özelliği yüksek diye duymuştum. Her gün yarım greyfurt yiyip ne kadar etkili bir bakacağım. Bir iki hafta cildimi gözlemleyeceğim, daha çok sebze çorbası, daha çok yeşillik, daha çok meyve yiyip cildimin durumunu inceleyeceğim.
Cildi düzeltmek için bağırsakları düzeltmek gerek diyorlar. Gerçi böyle kulaktan duyduğum bir sürü şey var. Cilt üzerinde etki eden bir sürü etmen var. Hormonlar, stres, içerden beslenme, besinlerin emilimi, böbreklerin, karaciğerin sağlığı falan filan bir sürü şey cilt üzerinde etkiliymiş.
Bakalım beslenmemle değişiklik olacak mı? Hayır biraz abur cuburu abartsam hemen sivilcelenme hemen bir kendini salma ne bilim böyle aşırı kuruluk, yağ bezeleri.... Bir sürü şey yapıyor. Bakalım renkli beslenmek işe yarayacak mı?
Marul, maydonoz, ıspanak, turunçgil, yumurta falan yemeye çalışacağım. Salatayı zaten günde bir bir öğünüme mutlaka sabitlemeyi istiyorum.
Salataya bayılırım sorunum yapmaya üşenmem. O yapraklı tek tek yıkıcam soğuk suyla tek tek kontrol edicem falan. O kısım da bir miktar üşeniyorum.🤭Kış sebzelerini, meyvelerini de koyayım. Aslında ne kadar çok sağlıklı alternatifimiz olduğunu görüp motive olalım.
Hala denemek istediğim iki tarifi gerçekleştirmiş değilim. Birincisi elmadan browni diğeri de bal kabağı çorbası ya da bal kabağı mücveri. Bir dahaki bölüme kadar denemiş olurum umarım. Cidden çok merak ediyorum. Daha bir sürü de tarif gördüm bu arada yavaş yavaş böyle sağlıklı tariflere yelken açacağım.
Denediğiniz ve çok sevdiğiniz tarifleriniz varsa yorumlara bekliyorum.🤗
Denemediklerinizi de bekliyorum. Ben deneyip geri dönüş yaparım belki eğlenceli olur. :)Güncel durumum bu şekilde.
Daha güzel bölümlerde buluşmak dileğiyle
Kendinize iyi bakın
Sağlıklı ve Mutlu kalın 🌹