BAŞLAMAK İÇİN HİÇ BİR ZAMAN GEÇ DEĞİLDİR 💢

11 1 0
                                    

Davranışlarımızın ve düşüncelerimizin toplamı kim olduğumuzu belirliyor. Küçük küçük başlamak aslında büyük bir değişimi meydana getiriyor. Bu nedenle
olmak istediğin kişi olduğunu varsayarak hareket ettiğin zaman bir süre sonra o kişiye dönüşüyorsunuz. Küçük ya da büyük tüm eylemlerimiz bizi şüphesiz değişime götürecek. Bu yıl güzel değişimler istiyorsak bunu ancak kendimiz yaparak elde edebiliriz. Daha iyi hissetmek, daha iyi görünmek ve daha iyi bir versiyonumuza dönüşmek için inanın geç değil. Tek yapmamız gereken şey başlamak 🏃‍♀️

İyi hissetmek, iyi görünmek düşünüldüğünün aksine dışardan etkilere açık olduğundan fazla içerden, kendimizden kaynaklanan bir durum. Daha iyi bir hayat için şüphesiz oluşturmamız gereken rutinler var. Rutinler hayatımızı kolaylaştıracak ve bizi kurtaracak olan düzenlemeler. Yani rutinlerden korkmayın. Öncelikle gerçekçi bir hedef belirlemekle başlayalım. Kendi adıma hedefim ruhen ve bedenen sağlıklı olan, iyi görünen, sorumluluklarını yerine getiren, başarılı, kendini gerçekleştirmiş biri olmak. Tabi bu hedef çok yoruma açık ve genel bir hedef. Örneğin ruhen sağlıklı olmak bana göre kendi ile barışık, daha sakin, daha dingin daha özgüvenli biri olmak anlamına geliyor. Bedenen sağlıklı biri olmak ise daha güçlü daha dinç, ışık saçan biri olmak anlamına geliyor. Demek istediğim. Once genel hedeflerinizi daha sonra genel hedefleriniz altında açıklayıcı özel hedeflerinizi belirleyin. Nereyr gittiğini bilmeyen bir gemi limana ulaşamaz !Hedeflerimizi ayrıntılı bir şekilde belirleyelim. Saç telinden tırnağa kadar çok ama çok ayrıntılı bir şekilde listeleyelim.

Hedeflerimizi ayrıntılı bir şekilde listeledikten sonra artık neler yapmak istediğimiz net olarak bilir hale geldik. Ama sadece istemek hiç bir zaman yeterli değildir. Kader çabaya aşıktır. İsteyip oturursak daha çok oturur. Gelmeyecek olan o treni öylece beklemiş oluruz. Yani ayağa kalkıp bir şeyler yapması gereken yine biziz.
Her ayrıntılı hedef altına ayrıntılı bir hareket planı da çizmemiz gerekiyor. Örneğin daha parlak biri olmayı kendime hedeflediğimi ve bunun için bu yıl daha çok çabalayacağımı söyledim. Görünüş olarak parlak biri olmak için
Beslenmenin önemini yabana atamam. Belki şuan genciz ve farkında değiliz ama ilerde fark edeceğiz. Ne yersek gerçekten o oluyoruz. Normal şartlarda beslenmemizi düzelterek görünüşümüzde birçok şeyi değiştirebiliriz.

Buna önceden inanmazdım ama artık inanıyorum. Çünkü denedim ve işe yaradığını gördüm. Tabi öyle kısa sürede değil! Hemen iki hafta uygulayıp sonuç almak gibi bir şey pek de mümkün değil. En az İki üç ay uyguladığınız taktirde kesinlikle değişimi göreceksiniz. Sabırlı olun! İyileşmek ve ilerlemek zaman alıcı ve özen isteyen bir süreç gerektiriyor.
Kendimce deneyimlediğim şeyleri tavsiye edeceğim. Yanlış olduğunu düşündüğünüz şeyler olursa beni mutlaka düzeltin. Bu kısım daha çok kendi düşüncelerimi ve yorumlarımı içeriyor.🤗

Kahvaltı günün en önemli öğünü falan değil!
Bu çok skandal bir cümle farkındayım ama yapılan araştırmalara göre kahvaltının günün önemli bir öğünü olmadığını yani sağlık açısından bir zorunluluk gerektirmediğini belirtiyor. Önceden kahvaltılarımı çok ağır yapardım. Böyle kocaman porsiyonlar boool boool kaloriler falan. Ama sonra bıraktım. Yani kahvaltıyı bırakmadım. Günün en sevdiğim öğünü kahvaltı. Ondan vazgeçemem. Bıraktığım şey kahvaltıda aşırı yemekti. Daha beynim uyanmadan midem kendine gelmeden tıka basa yiyen biriydim. Gerek yokmuş. Kahvaltı anlayışım daha çok gece boyu susuz kalan vücudumu sıvı alarak suya doyurmak, olabilecek en sağlıklı besinleri tercih ederek açlığımı yatıştırmak oldu. Yani boool su, bitki çayı, kahve ya da açık çay gibi sıvı şeyler tüketiyorum. Bir nevi keyif yapıyorum. Yanında bazen fındık fıstık kuru incir yiyorum bazen iki yumurta kırıp bir omlet yapıp onu yiyorum ki eğer kahvaltıdan beklentiniz tokluksa mutlaka yumurta kırmanızı tavsiye ederim. Tok tutma özelliği 10 üzerinden 8 derim. Yanına uc bes zeytin bir tane meyve eklediniz mi? 10 üzerinden 10 olur ve mükemmel vitaminli, proteinli, lifli bir kahvaltı yapmış olursunuz.
Hatta börek tarzı şeyler seviyorsaniz iki yumurtayı kırdıktan sonra istediğiniz yeşilliği ve peyniri ekleyin içine, böreğimsi bir omlet yapmış olacaksınız. Bu zaten benim en çok yediğim şey. Artık bunu biliyorsunuz 🤭 diye düşünüyorum.
Kahvaltıyı gerçekten neden yaptığınızı sorgulayın!!!

SağlıklıbirkisilikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin