Herkese merhaba bu bölümde ağzınızın suları akabilir DİKKAT !!!
1. PATATES SALATASI DEYİP GEÇMEYİN!!!
Patatesleri haşlayıp, kabuklarını soyuyoruz ve eziyoruz.
Tereyağını ekleyip, karıştırıyoruz ve soğuması için bir kenara alıyoruz.
Havuçları rendeleyip, sıvı yağda ölene kadar soteliyoruz.
Biraz soğuduktan sonra, patateslere ekliyoruz.
Soğumuş olan patatese isteğe bağlı maydanoz, dereotu, taze soğan ekliyoruz.
Limonu, baharatları, tuzunu ve zeytinyağını ekleyip karıştırıyoruz.Bir kasede yoğurt ve mayonezi çırpıp, ezilmiş sarımsağı ekliyoruz.
İster sosu üzerine döküyoruz ve sosun üstüne de nane, pul biber ve mısırla süsleyip son dokunuşu yapıyoruz.Bu tarifte besin değerini ayarlamak tamame sizin elinizde.Patates miktarını, yağı ekleyeceğiniz sebzelerin miktarı ile oynarayarak damak tadınıza uygun, sağlıklı doyurucu bir öğün yapabilirsiniz. Afiyet olsun!!!
2. Renkli Patates Topları :
Bu tarifte yine patates salatasının alternatifi. Bu kez patatesleri haşlayıp ezdikten sonra havuçlu, otlu, peynirli, lahanalı vs. olacak şekilde ayırıyoruz. Benim favorim içinde lor peyniri, maydonoz ve dereotu olan 🤭
Turuncu toplar yapmak için püremize söylediğimiz havucu ve istege bağlı baharatları, tuzu yağı ekleyip topcuklar yapıyoruz.
Mor toplar için tuz ve bir miktar limon ile iyice karıştırıp öldürdüğümüz mor lahanayı yine baharat ve yağ koyarak karıştıyoruz. Topcuklarımızı yapıyoruz.
Favorim yeşiller için. Maydanoz, dereotu, lor peyniri yine baharatlar ve biraz yağ tuz ekleyip topcuklarımızı yapıyoruz.
Ben bu topcukları en çok sarımsaklı yoğurda bandırıp yemeyi seviyorum. Ama sade yoğurtla da cok mükemmel oluyor.
Hatta direk yoğurtsuz çay ile bile gideri var bence. Hem öğün hem de ara öğün olarak yiyebilirim.
Yanlış hatırlamıyorsam bu patates topu tarifini önceki bölümlerde vermiştim. Ama havuçlu ve mor lahanalı olanı daha yeni görüyorum. İlk fırsatta deneyeceğim.