Sipşak Öğünlerle Açlık Kontrolü

69 3 0
                                    

Birden gelen açlık ve besin arayışı! Hemen acıkıp gözü dönenlerdenseniz tıpkı benim olduğum gibi sacma sapan bisküvi, gofret, abur cubur yerine en hızlı şekilde hazırlayabileceğiniz en sağlıklı şipşak öğünleri goz önünde bulundurmak sağlıklı bir tercih olacaktır.

1. İki Yumurta kaynat şipşak:

Haşlanmış yumurtayı sevenler için haşlanmış yumurtanın en şipşaklardan biri. çok açsınız ve hemen bir şeyler yiyip doymak istiyorsanız. Hemen bir cay kahve ve iki yumurta koyun. Daha tok tutsun diye yumurtanın yanına bir dilim ekmek ekleyebilirsiniz ama bunu ana öğün öncesi atıştırmalık olarka yiyeceksiniz ekmek eklemek yerine domates, salatalık, maydonoz, marul gibi yeşilliklerle yemek daha faydalı olacaktır.

2. İki Yumurta çak:
Haşlanmış yumurta sevmeyenler için de iki yumurtayı az yağlı tavada kızartın şipşak hazir bir öğün, bir dilim ekmek ve sebze ile hızlı bir şekilde tüketebilirsiniz. Daha tok hissetmek icin yaninda cay, kahve, sade soda, ayran gibi bir şey içmenizi şiddetle tavsiye ediyorum.

3. Ekmek Arası:
En hızlı olan şeylerden biri de sandwich ama ekmek tam tahıllı, kepekli, çavdar ekmeği olursa daha iyi olur.  İki dilim ekmeğin arasına peynir, domates, zeytin, salatalık, maydonoz, marul, ıspanak isterseniz soğan bile ekleyebilirsiniz. Yaptığınız sandwichi çay kahve ile tuketebilirsiniz ve hızlı ama doyurucu sağlıklı bir öğün olur.

4. Bir patates haşla
Orta boyutlarda bir patatesi soyup küçük küpler halinde doğrayın ve haşlayın, küçük doğramak daha hızlı pişmesini sağlar ardından isteğe bağlı baharat ile benim tercihim yoğurtla hatta sarımsaklı yoğurtla tüketirseniz mükemmel oluyo doyurucu bir şekilde yiyebilirsiniz ama sade seviyorsanız patatesin yanina hemen birkac zeytin domates yeşillik ekleyip içecekle tuketebilirsiniz.

5. Makarna Salatası:
Makarna miktarını kendizine göre tuttuğunuz da makarna da gayet hızlı, doyurucu ve sağlıklı olur. Tek önemli olan miktarını ayarlamak. Gidip koca bir paket makarna yerdeniz olmaz.  Pişmiş bir su bardağı kadar yeterli olacaktır. Yoğurtla, turşu, yeşillik ile porsiyonu büyütüp hızlı sağlıklı bir öğün yapabilirsiniz. Makarna porsiyonunu ayarladiginizda mükemmel tok tutucu sipsak öğün olur.

Sağlığımıza sağlık katan besinlerin başında bana göre bir numara yumurta geliyor. Çünkü içinde bir sürü vitamin, protein, yağ ve karbonhidrat var. Günde 1 ya da 2  yumurtanın mutlaka yenmesi gerek. Kolesterolü olanlar için aşırıya kaçılmaması konusunda tartışmalar mevcut ama şöyle bir gerçek var bir besin ne kadar sağlıklı olursa olsun porsiyon kontrolü yapılmadığında zararlı olabilir. Yani azı karar çoğu zarar. Bu her şey için geçerli. Yumurtalı öğünler benim için ilk sıralarda yer  alıyor.. Tok tutma, kalori, besin içeriği açısından şipşak açlık giderici olarak mükemmel birinci tercih. Haşlanmış patates de aynı şekilde tok tutmak için açlığı kolay bastırıyor. Bu öğünlerin yaninda hep bir içecek tercih etmemin nedeni de daha tok hissettirmesi. İki yumurta yiyip geçersek doygunluk hissi gelmeyebilir ya da sadece haslanmis patatesi yiyip geçersek aynı şekilde doydugumuzu hissetmeyebiliriz. Bu nedenle bu öğünlerin porsiyonu sebze ve sağlıklı içeceklerle arttırabilirsiniz. Soda, sade çay kahve, ayran ile bu öğünleri kombine ederek tokluk hissini daha iyi almış oluyoruz. Ben öyle oluyorum. Gibip bir cikolata yemektense iki yumruta kırıp çayla yerin daha iyi. Yumurtada protein var, vitamin var kalorisi de uygun ama çikolatayı hizla yersem zaten hic doymayacagim. Şekerli olduğu için acıkmayı tetikleyebilir üstelik içinde vitamin yok, protein yok sadece seker ve yag var. Boşuna çöp kalori almış oluyorum. Bisküvi yemekte aynı sekidle tuzlu ya da tatlı bisküvilerin bir paketi nerdeyse bir ana öğünde yediğimiz kadar kalori içeriyor. Kalori alacağız tabiki ama neden faydasız çöp kalori alalım ki! Bir paket bisküvi yiyip hala ac olmaktansa yumurtaya ekmek banarim. Hic olmazsa faydalı ve doyurucu olur. Besinlere olan bakış acımızı biraz değiştirmemiz gerekiyor sanırım. El altında olan abur cuburları açlığı bastırmak için en hızlı alternatif olarak görmeyi bırakıp gidip daha sağlıklı şeyler yememiz vücudumuz için daha faydalı olacaktır. Ani acıkma ve birden açlığı yok etmek için besin arayışına geçmek, acliktan gözünün dönmesini yanlış tercihlerle durdurmak yerine 10 dakikada bir şeyler kaynatıp , pişirip ya da hızlı bir sebzeli peynirli sandwich hazırlayıp gözü dönmüş açklığımıza dur diyebiliriz. Önceden okuldan geldiğimde cok ac olurdum ve mutfakta ne bulursam yerdim. Tam bir çöplük gibi bulduğum her şeyi içime atardım. Bisküvi, cikolata, kek, pasta, börek, kurabiye, sorgulamadan ne bulursam yerdim. Sonuc hızlı alinan yüksek ve bos kalori, bir sürü seker ve sağlıksız yag, cilt problemleri, birkac saat sonra tekrar acıkma, kilo alma ve hüsran. Buna dur diyebiliriz. Elimize geleni ağzımıza atmadan önce bir dakika durup düşünelim. Felaket senaryosunu yaşayıp yaşamamayı tercih edelim ve abur cubur yerine , yumurta, patates, sandwich, makarna gibi faha sağlıklı alternatiflere bakalım. Vücudumuz bize eminim minnettar olacak. Üstelik sağlıklı beslenmek ruh halimize de iyi geliyor. İnsan kendini daha dinç daha fresh hissediyor. O yüzden tercihlerimizi doğru yapalım. Bir tane bedenimiz var ve ona iyi bakmalıyız. Ömrümüz var ise ileri yaşlarda hastanede sıra beklemek yerine vaktinizi gezip tozmaya harcıyor olabiliriz.
Bedeninize teşekkür edin ve ona iyi bakın! Bu sizin elinizde.
🐥

SağlıklıbirkisilikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin