Spor!!

4 2 0
                                    

Herkese merhaba! Bir anda gaza geldim ve tekrar spora başlamaya karar verdim. Alkış alkış alkış 👏👏👏👏

Öncelikle sporla ilgili deneyimlerim sonucu tecrübe ettiğim şeyleri sizinle paylaşmak istiyorum. Bunların doğruluğundan emin değilim. Önceden sizi uyarayım. Yanlış düşünüyor olabilirim ! Doğrusunu  söylerseniz yeni şeyler öğrenmeye açığım 🤗

Öncelikle herkesin aklında yer eden şu soruyla başlamak istiyorum "Spor mu beslenme mi?" 
Beslenme! Peki neden beslenme?
Çünkü ne kadar hareket ederseniz edin ne kadar spor yaparsanız yapın sağlıklı olmaya son noktayı koyan şey beslenmedir. Diyelim ki kilo almak ya da vermek istiyorsunuz ve düzenli bir beslenme programı ve spor programı edindiniz. Bu noktada ikisini birlikte götürmeniz muazzam etkili olacaktır. Ama ikisinden birisini düzenli götürürseniz o zaman işler nasıl değişir? Şöyle ki beslenmeye hic dikkat etmeyip sporu çokça yaptığınızı düşünelim. Bu sizi sonuca götürecek iyi bir yol değildir. Ama beslenmeyi programa uygun yaptınız ve sporu aksattınız o zaman bu durumda sonuca gitmeniz daha uzun sürse bile sonuca gidebilirsiniz. Yani işin yüzde yetmişlik kısmını beslenme yuzde otuzluk kısmını spor oluşturuyor.
Şöyle de bir gerçek var. Sporun saymakla bitmeyecek faydası var. Sadece spor değil aslında hareket etmenin saymakla bitmeyecek faydası var. Enerjinizi yükseltir, sizi mutlu eder, metabolizmanızı hızlandırır, kas kütlenizi korumanıza ve arttırmanıza fayda sağlar, daha kaliteli uyumanıza fayda sağlar ve daha niceleri. O yüzden spor hayatımızın olmazsa olmazlarından olmalı. Spor yapamıyorsak bile hareketli olmayı benimsememiz gerekiyor.

Tabi sporun da çeşitleri var. Kardiyo, ağırlık çalışması, yürüyüş, dans pilates vs.
Kendi deneyimlerim kadarını konuşacağım. Çünkü o kadar engin bilgim yok.
Öncelikle bence tek bir tip egzwrsiz türüne odaklanmak doğru değil gibi. Yani şöyle! Sadece kardiyo yaparak sporu hayatımızda tutmak o kadar da mantıklı değil! Aynı şey sadece ağırlık kaldırmak için de geçerli. Benim gözlemlerim kadarıyla ağırlık bir miktar bedene hacim kazandırıyor. Evet bu doğru ! Ama öyle abartılacak bir miktar değil bu? Erkek kaslanması olmuyor! Tabi dışardan ilac kullanmazsanız. Neyse ağırlık hacim kazandırıyor ki hu hacim kas kütlesinden kaynaklı oluyor. Bunun artısı daha fazla kas daha hızlı metabolizma ve daha güçlü vücut  demek. Kulağa çok hos geliyor.  Bunun yanında programa, iki günlük kardiyo eklersek de ağırlıktan kazandığımız hacmi dengeliyor gibi oluyoruz. Yani kardiyo inceltiyor. Bana öyle geldi en azından. Kardiyo inceltiyor ama fazlası da sadece kalori açığından baska bir işe yaramıyor. O nedenle kardiyo ve ağırlık çalışmasını kombine bir şekilde götürmek gerekiyor. Bu sayede ince ve kaslı bir vücut elde edilebilir. Bunun yanında pilates özelikle direnc bandı kullanılarak yapılan hareketler hem esneklik hem de vücut postürü için gerçekten biçimlendirici oluyor. Pilates daha bölgesel odaklı, kasları daha hedefli çalıştıran bir spor. Kasları uzatıp, esnettigini bu sayede postürü düzelttiğini düşünüyorum.  Toparlamam gerekirse
ağırlık = güç ve hızlı metabolizma
Kardiyo = kalori açığı ve çeviklik
Pilates=  daha düzgün kıvrımlı vücut

Ben bu şekilde olduğu kanaatine vardım. O yüzden bu üç türü kombine ederek yapmanın cok daha etkili olacağına inanıyorum. Direnc bandı ile pilates yaptığım zaman psoturumun daha düzgün durduğunu , ağırlık çalışmaya başladığımdan beri metabolizmamın daha hızlı olduğunu, kardiyoyu ne zaman eklesem kalori açığımı arttırdığını fark ettim.
O nedenle tek tip egzersiz yerine bu üçünü kombine olarak götürmeye çalışacağım.
Hala spor konusunda çok bilgisiz olsam da spor doğru şekilde yapıldığında gerçekten harikalar yaratır bunu söyleyebilirim. O nedenle asla sporu bırakamamalıyız. Modunuzun düşük oldugu günlerde bile son ses müzik ile yarim saat dans etmeniz gerektiğini düşünüyorum.
İşleyen demir ışıldar dedikleri Kesinlikle doğru. Ne kadar parlak olmak istiyorsanız o kadar düzenli egzersiz yapmanız gerek.

Sporun bendeki baska etkileri ise şu şekilde; ağırlıkla çalıştığım zamanlar aşırı iştahlı  oluyorum. Gerçekten baya baya yiyorum. Ağırlık benim iştahımı açıyor. Bu da bence metabolizmamın hızlanması ve açığa çıkan kalori farkından kaynaklanıyor, kardiyo yaptığım gün ise geceleri öyle rahat uyuyorum ki! Üstümdeki o yorgunlukla uykum derin oluyor. Tabi bir de ter attığım için cildimin daha iyi göründüğünü düşünüyorum. Kardiyo enerji harcattigi kadar enerji arttıran bir olay bence. Bunun yanında pilates aşırı bir kalori yaktırmasa bile direk bölgesel kas odaklï, direnc bandı ile çalıştığımda posturumun daha düzgün durduğunu, kaslarımın guclenip uzadığını, hatta kıvrımlarımı düzenlediğini hissettiğim bir spor. Daha dingin, daha odaklanmalı ve daha nefessel bir olay gibi hissediyorum.
Üçünün kombinasyonunun da iki üç ay icinde bir vücut için önemli değişimler adına cok ama çok etkili olduğunu düşünüyorum. Bu üçlü düzgün beslenme ile iki ay yapılsa taşlaşma yolunu yarılarsınız öyle diyeyim.

Peki bunları günlere nasıl yaymamız gerek? İşte bu konuda biraz kişisel yaklasmamız gerekiyor? Mesela ben daha güçlü bir fizik istediğim için üç gün ağırlık, bir gün kardiyo ve iki gün pilates şeklinde yapmayı tercih ederim. Hedefim daha fazla kas, daha hızlı metabolizma! Ama bu kombinasyonları bence kişisel deneyimlerinizden yola çıkarak, vücudunuzu dinleyerek düzenlemeniz gerekiyor? Bedensel hissiyat, ruh hali bu noktada önemli bir faktör.

Bende bu kombinasyonu ayarlamak istiyorum. Henuz tam bir planım yok ama sporu hayatıma geri almak istiyorum. Bayadır bosladım, artık geri dönme vaktim gelmiş gibi hissediyorum. Hatta aralık ayında yaptığım gibi düzenli günlük rutin şeklinde hayatına alıp bunu da paylaşmak istiyorum. Eğer spor macerema katılmak istiyorsanız hadi sizde benimle başlayın. Mottomuz :

PARLAMAK İÇİN HAREKET EDELİM!!! 👸

SağlıklıbirkisilikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin