Bunun uzun bir yol olduğunu unutmadan inatla devam etmem gerekiyor. Hedefime ulaşmak istiyorsam saçma sapan şeyler yapıp sonra da neden böyle oldu triplerine girmemeliyim.
Kolay olsaydı herkes yapardı zaten! Zor ve anında olabilecek bir şey değil. Değişim için önce gerçekleştirmem gereken bir süreç var. Hedefime ulaşmak için ödemem gereken bedeller.
Doğruyu söylemek gerekirse şuana dek beslenmeme çok dikkat etmedim. Gazlı içecekler, cipsler, çikolatalar, yüksek şekerli yağlı yiyecekler yedim. Bunu yapmaya devam edersem. Yaptığım spordan hic bir sonuc alamacağım. Bunu önce kabullenmem gerek. Emek verdiğim şeyi sacma beslenmemle bir çırpıda silip attığım gerçeğini görmezden gelmek beni bir yere götürmeyecek.
Eğer gerçekten istiyorsam. Süreci göze alarak, sabırla ve disiplinle bu işi yapmalıyım. Ne kadar kalori alıyorum? Ne kadar kalori yakıyorum? Ne kadar protein, karbonhidrat, yağ almam gerek, ne kadar alıyorum? Ne kadar uyuyorum? Bunları dikkat etmem gerek.
Kas kütlesini arttırmak tek bir şeye bağlı değil ne yazık ki? Bir sürü bileşenden oluşan karmaşık bir durum.
Madem bunu yapıyorum , yapmak istiyorum, emek veriyorum, o zaman ciddi olmalıyım. ⏳
Artık daha fazla ciddiye alma sözünü kendime verdim. İstediğim vücut şeklini de biliyorum. O zaman emeklerim havaya gitmesin diye daha fazla emek vermem gerek.
Kendi kendime karaelar alip sözler verirdiğim bir gün🤭
Amacım güçlenmek, kas kazanmak, metabolizmamı hızlandırmak, daha enerjik, dinamik olmak.
Sorunlarımın başında beslenmem var. Kendi öğünümü hazırlama konusu.
Kolay, pratik hızlı olanı seçme dürtümle öğünlerimi abur cuburla geçirmek yaptığı en büyük hata. Kolayı secmeyi seviyorum. 🤦🏻♀️O yüzden öğün hazırlama işini bir iki günlük değil. Bir haftalık olacak şekilde yapamaya karar verdim. Bu bana kolaylık sağlıyor. Daha önce de yapmıştım.
Bir bütün tavuğu haşlayıp saklama kaplarına atıyorum ve buzluğa koyuyorum. Bu mükemmel kurtarıcıların başında geliyor.İkimcisi de fırınlanmış sebze. Patlican ve biberi fırınladiktan sorma soyuk doğruyorum ve yine kaplara koyup buzluğa atıyorum.
Üçüncüsü baklagilller. Nohut, fasulye haşlayıp buzluğa atıyorum. Salatalara mükemmel gidiyor ve öğün olarak doğru bir seçim yapmamı sağlıyor.
Dördüncüsü hızlı kurtarıcı yumurta!!!
Yumurtayı hemen haşlayıp sebzeli ya da baklagilli doyurucu bir öğün hazırlayabiliyorum. Yumurta seviyorsaniz bunu kesinle tavsiye ederim. Hemen yumurta haşlayıp kocaman bir kaseye sebze, haşlanmış baklagil falan koyun yumurtayla tüketi!
Benim için 10 da 10 👌Beslenmemde ipleri elime alma vaktim geldi de geçiyor. O nedenle ciddiyetle tekrar başlamak istiyorum. Hele 2024 e bu kadar az kalmışken. Yeni yildan beklentilerim yok! Doğruyu söylemek gerekirse beklemem sacma olur. Beklersem bana gelecek güzel bir sey olduguna inanmıyorum. Beklemek yerine istediğimi almak için emek sarfetmem cabalamam gerektiğine inanıyorum. Hayatım boyunca böyle oldu çünkü. Hic bir şey altın telsi ile önüme gelmedi. Caba sarf etmeden elde ettiğim tek bir şey yok. Kimi insanlar hayatta şanslı olabiliyorlar. Ama kesinlikle ben onlardan birisi değilim. Her konuda onlardan birisi değilim.
Kariyer konusinda doğuştan sahip olduğum avantajlı ebeveynlerim yok, çok zeki biri değilim. Bunu farkındayım ve herkesten daha fazla çalışmam gerektiğini biliyorum. Herhangi bir yeteneğim de yok! Yetenek derken yani aklınıza ne gelirse! Resim çizebilme, dans edebilme, akıcı konusma, ikna edebilme, bedensel kondüsyon gibi yani öyle şeylerim yok. Hatta baya zor öğreniyorum. Mesela bisiklete binmeyi, araba kullanmayi oldujca zor öğrendim. 🙃.
Kendimi bildim bileli saçlarım saçlarım imce telli elektriklenmeye yatkindir mesela, tırnaklarım cpk cabuk kırılır, cildim sivilcelenmeye çok yatkındır, stres plsam hemen vücudum da bir sürü yan etki oluşur. Bende bütün bunları düzeltwbilmek için çabalar dururum.O yüzden benim bir şeyi istiyorsam çabalamaktan baska çarem yok!
Hemde herkesten daha fazla cabalamakyan baska carem yok😩O yüzden şu son 3 ayımı tamamen kendime adamak istiyorum. ( 3 aylikt ömrüm kalmış gibi yazdım) enteresan! Tabi kim bilir belki o kadar bile yoktur.
Ama yaşadığım sürece cabalamalıyım.
Evet cok yoruldum. Hic bir eey hayalimdeki gibi olmuyor. Hic bir yere varamıyormusum gibj hissediyorum ama olmuyor diye bırakamam. En azidnan çabaladım demek istiyorum. Her konuda bu böyle! Okul, kariyer, iş, sağlık, kişilik, bana dair ne varsa her konuda çabaladım demek istiyorum. Sonucu başarısızlık bile olsa hic denememiş olmaktansa deneyip başarısız olmuş olmayı tercih ederim.Hayatınız ne kadar zor olursa olsun, her sey içinden çıkılmaz gibj görünse de inatlaşmayı bırakmayın! Hayat ostediklerinizi çektikçe etekleridnen tutup onu çekin! Bırakmayın ve devam edin💪💪💪
Gerçekleşme ihtimalinin içinizde yesertin ve devam edin 💪🏾 💪🏾💪🏾2024 ü güzel kapatalım. Güzellikler, iyilikler, şans bize gelmiyorsa biz ona gotmeyo deneyelim!
Sağlıklı ve Mutlu kalın 🌹