Herkese merhaba!!! Umarım iyisinizdir.
Yazın gelmesi ile fazlaca tercih ettiğim birkaç öğün fikrinden bahsetmek istiyorum.
Sağlıklı, lezzetli, lifli ve tok tutan tarifler olduğunu düşünüyorum. Umarım beğenirsiniz🤗İlk olarak yumurtanın ne kadar sağlıklı olduğunu hepimiz biliyoruz.
(Zaten benim yumurta aşkımı da bildiğinizi düşünüyorum 🤭) Ama yazın pek de insanın tercih edesi gelmiyor. Sıcakta kokuyor falan.
Ama ben yine de yumurta yemeye devam ediyorum. Ama menemen şeklinde yiyorum.
Gerçek şu ki böyle yiyince yumurta olduğunu bile fark etmiyor insan hele içine soğan sarımsak baharat katınca sanki sebze yemeği yiyormuşum gibi hissettiriyor.
O yüzden yumurta yemeye devam 😅 yaz sıcağında sebzeli yumurta tariflerini denemenizi mutlaka tavsiye ediyorum. Sabah zaten böyle soğanlı, biberli, domatesli iki yumurta koyduğunuz bir menemen yiyince hic acıkmadığınızı göreceksiniz. Bana güvenin ve bir kahvaltinizda bunu deneyin aşırı tok tutuyor.Yazın maalesef baklagil ve çorba çok tüketmiyorum. İnsanın içinden gelmiyor açıkçası. Daha sebze ağırlıklı ya da böyle yoğurt içeren ferahlatıcı şeyler daha iyi geliyor. Size tavsiyem sebzeyi arttırmak. Sebzeyi arttırmak cidden işe yarıyor. Kendimi çok daha tok hissediyorum. Özellikle fırınlanmış sebzeler mükemmel öğünler haline geliyor.
Patlıcan, biber, kabak baharatlarla lezzetlendirip fırınlayın ve (tercihen sarımsaklı) yoğurt döküp ya da kendi domatesli reyhanlı sosunuzu hazırlayıp sebzelerin tadını çıkarın. 🤤Semizotu! 🙈 Eveeeet. Olmazsa olmaz. Yoğurtlu salatası mı dersiniz mükemmel sebzeli salatası mı yoksa sebzelerle sotelenmiş yemeği mi dersiniz her türlü lezzetli ve sağlıklı yeme şekline sahip. Üstelik semizotu çok ama çok faydalı. Sabahları semizotlu satala yemek beni gerçekten tok tutuyor. Semizotuna bir şans verin derim.
Bir tavsiye daha vermek istiyorum. Kendimde gözlemlediğim bir şey. Belki sizde de durum böyledir.
Kahvaltınızda tatlı ya da karbonhidrat ağırlıklı beslenirseniz mutlaka erken acıkıyorsunuz. Bunun doğruluğuna neredeyse eminim. Çünkü kendimde birçok kez gözlemledim. Tatlı ya da meyveyle kahvaltı edersem ya da herhangi bir şekilde sağlıklı bile olsa tatlı bir şeylerle güne başlarsam çok ama çok hızlı acıkıyorum. Bunu kendinizde gözlemlemeniz gerek. Bir deneyin farkı göreceksiniz!Beslenmenizi ne kadar renklendirirseniz o kadar iyi hissedeceksiniz. Olabildiğince çikolata, bisküvi, cips, kola vb. paketlenmiş gıdalardan uzak durmaya çalışın. Benimde bir küçük (🙄) tatlı bağımlılığım var ama halleceğim inşallah.
Bu ara spordan da uzaklaştım. Sıcaktan buharlaşıyorum resmen. Çok ama çoook sıcak🥵 arada spor yapıyorum ama uzun sürmüyo yirmi otuz dakika sürüyor.
Direnç bandım kopmuştu. Bende yenisini sipariş ettim. Ama bu sefer lastik formunda değil de böyle daha farklı plastik olmayan bir formdaydı. Orta sertlikte olan bandı almama rağmen o kadar sıkı ki bant hareketleri on tane yapıyorum bacaklarım ağrıyor. Bu iyi bir şey mi kötü bir şey mi bilmiyorum. Geri iade etmeyeceğim. Bant kullandıkça açılacak ya da ben bacaklarımı güçlendireceğim başka yolu yok bu işin 😳
Yıllardır kol çalışmak istiyordum. Eveeeeet sonunda kol çalışıyorum. 🙉 Tabi öyle aşırı değil. Spor yaptığımda kol hareketleri de ekliyorum. Hareketlerde ağırlık kullanıyorum. Kollarım çok güçsüzleştiği için yapmaya başladım. 😬
Bakalım kol kaslarım gelişecek mi?
Kas yapmaya müsait bir yapım olmadığını düşünüyorum. Bu benim düşüncem bir dayanağım yok kişisel bir his diyebilirim. Daha yağlı bir vücut tipim var bence bir şekilde sporda ya da beslenmede hatalarım var ve o yumuşak yağlı yapımı değiştiremiyorum. O yüzden kas sevdamdan da geçtim. Uzun zamandır yapmak istiyordum ama artık istemiyorum. Disiplinli bir insan değilim. Olamıyorum da bu iş o kadar kolay değilmiş. O nedenle kas kazanmak için değil de sadece kendimi iyi hissetmek için spor yapar oldum. O da son zamanlarda hafta bir en fazla iki kez gibi.
Spor maceram ve kas sevdamı burada bıraktım anlayacağınız. 😶Umarım her şey yolundadır ve iyisinizdir.
Kendinize iyi bakın
Sağlıklı ve mutluluk kalın 🌹