Dün sporu biraz abarttım. Spor öncesi öğünüm baya kuvvetliydi. Egzersizde bunun bir gazına gelip tatmin edici bir egzersiz yaptım. En azından öyle hissettim. Sonra dedim ki? Acaba ben böyle çok yiyip çok da egzersiz yaparsam ne olur ? 🤔
Sonra biraz bir araştırmalar yaptım. Tabi internetten eriştiğim bu bilgiler ne kadar mantıklı orası tartışılır. Biliyorsunuz internet bilgi kirliliği ile dolu. Yalan yanlış her şey olabiliyor. Ama okuduklarım bana mantıklı geldi.
Şimdi bulk ve definasyon diye bir şey varmış. Bulk anladığım kadarıyla hem ağır antreman yapmak ( yüksek kilolar ile çalışmak) hem de bu ağır egzersiz yanında beslenmeyi yüksek tutmak. Yaktığından fazla yiyerek kas hacmini arttırmakmış. Ama tabi bu dönemde yaktığından fazla kalori aldığın için kas kazanmanın yanında yağ da kazanılıyormuş. Bulk dönemi de kendi içinde clean bulk ve dirty bulk olarak ikiye çeşitmiş. Clean bulk yaparken beslenmende sağlıklı gıdalardan kalori almaya özen gösterirken dirty bulkta abur cubur da tüketebiliyormuşsun. Zayıf olup kas yapmak ve hacim kazanmak isteyenler genelde bulk yaparak hacim kazanıyormuş.
Birde definasyon bir şey varmış. Definasyon genelde bulktan sonra sonra yapılıyormuş. Ama bu bulka göre daha kısa süre için uygulanan bir yöntemmiş. Yine ağır antremanını yapıyorsun ama bu kez kalori açığı oluşturuyorsun. Protein miktarını ve ağırlık çalışmanı yüksek tutarak kaslarının erimesini önlerken kalori açığı sayesinde yağ yakıyormuşsun.
Tabi bunları baya baya sporcu olanlar yapıyor bence ikisi de kolay değil. Özellikle definasyon kulağa cok zor geliyor. Hem yüksek şiddette antreman yapacaksın hem de kalori açığı oluşturacaksın. Bana göre ikisi aynı anda zor.Mesela bir de aç karnına spor yapabilen insanlar var. O sırada ben enerji düşüklüğüm ile yataktan sürünerek çıkan bir varlık olarak onlara hayranlık ve hayretler içinde bakıyorum. 👏👏👏
Neyse konuya geri döneyim. Spor hakkında bunları öğrendim. Ama uygular mıyım?
Benden öyle bulktur yok definasyondur bilmem ne çıkmaz. Çıkamaz 🤷🏼♀️ 🤭
Bir an bunları okurken öğrenirken dedim ki acaba yapabilir miyim? Sonra dedim ki? Gece bir git yaa Allah'ını seversen iki gün spor yaptın kendini ne sanıyorsun???
Çok fazla gaza geldiğimi fark edip öğrendiğim bilgiler ile yerime geri oturdum. 👌Sonuçta bunları yapanlar profesyonel vücut geliştirmeci olanlar ya da besin takviseyi, protein tozu vb. kullanan bilgili deneyimli insanlar.
Ben onlardan biri değilim. 😅Kalori sayıcam demiştim ama bilin bakalim kim kalori saymaya üşendi? Evet, üşendim. 😐
Mesela şimdi ben nohut yiyorum onu ölçmem gerek. Bardak bulaştırcam dedim ve üşendim. Çok haklı ve mantıklı bir sebep değil mi? 🤦🏻♀️
Ramazan'da takip etmem daha kolaydı. Tek öğün yediğim için. Saymak hesaplamak kolay geliyordu. Şimdi kac öğün yediğim bile belli değil. Tabi bu düzene sokmak istiyorum bu da bir diger meselem. Sürekli atıştırıp duran biri oldum. Hiç hoş değil. Üstelik mideme de iyi gelmiyor. Midemle kanlı bıçaklı düşman olduk. Ona hiç bir şey iyi gelmiyor orası da ayrı bir mevzu 😤
Kendileri yediğim şeyleri geri çıkarsın diye içine atmadığımı bir algılayamadı.Midem hala tam düzelmedi. Hatta hic düzenlemedi demem yanlış olmaz! Azcık fazla yesem hemen çıkaracak oluyor. Bende hacimli yemeyi seviyorum. Zevklerimiz hiç uyuşmuyor. 🥴
Tekrar IF düzenine dönmeye çalışıyorum. Ama hepsi bir arada nasıl olacak? Gün 48 saat değil ki?
Hem iş, hem okul, hem spor, hem ev işleri, kişisel işlerim, öğün hazırlama, yemek yeme... İster istemez öğünlerim yeme saatlerim düzensizleşip kayıyor.
Yapacağım şeyleri günlük bile yapsam bir anda işim çıkıyor, spor saatim değiyor, öğün hazırlamam için sürem olmuyor, öğünüm de değişiyor. Her şey çok değişkenli olunca sabit bir program mümkün olmuyor. O yüzden mecbur planlarımı günlük hatta günlük planlarımı da iki parça şeklinde yapıyorum. Sabah yapacaklarım, öğleden sonra yapacaklarım diye ayrı ayrı ve bu planlar anında değişebiliyor. 🤷🏼♀️Rutinleri seviyorum. Daha güçlü, daha sakin, daha iyi olmamı sağlıyorlar o yüzden rutinler oluşturmaya çalışıyorum. Ama pek de kolay değil.
Günün bu şekildeydi.🤗
Sağlıklı ve mutlu kalın 🌹