Tartı sonucu, beslenme rutini üzerine

17 2 0
                                    

Herkese merhaba!!!
Umarım iyisinizdir. 🤗
Bugünkü konumuz tartı sonucum ve ramazan sonrası beslenme rutini oluşturma

Tartı sonucum 51. 💪🏾👌
Hala aynı kilodayım. Ne kadar zaman geçti bilmiyorum ama uzun süredir kilomu koruma yapıyorum. Aslında yapıyorum da denemez. Rutinde ilerlemeye çalışıyorum. Kilomla ya da tartıdaki sayıyla eskisi kadar sıkıfıkı bir ilişkim yok. Yedi sekiz aydır sanırım 50 51 52 bandındayım. Çok sık ölçmek hoşuma gitmiyor. 😬

Gelelim beslenme düzenime. Günlük beslenmemde genelde öğünlerimi ayarlarken besin içeriği odaklı olmaya özen gösteriyorum. Tabi her zaman olmasa da çoğu zaman bunu yapmaya çalışıyorum.
Günlük  genelde dikkat etmeye çalıştığım şeyler şunlar:

1. Protein
2. Sebze
3. Meyve
4. Sıvı

Genel besin grupları bu şekilde ama bunu biraz daha özelde inceleyecek olursam. Protein için genelde yumurta, tavuk, peynir, yoğurt, fasulye, mercimek, nohut tüketmeye çalışıyorum.

Sebze olarak meyvsime göre değişiyor ama şu ara daha çok yeşil yapraklıları yemeye çalışıyorum. Günlük lif alımının çok cok önemli olduğunu asla unutmamak gerek! Sebze yemeklerini zaten seviyorum. Taze fasulye, bamya, kabak, patlıcan, patates vs. Hangisini bulursam tüketmeye çalışıyorum.

Meyve de en rutin olarak muz yer alıyor. Kakao ile ezip yemeyi sevdiğimi milyon kez söylemişimdir. Şu sıcak havalarda da dondurup sonra kakao ile ezmek harika oluyor. Açıkçası mükemmel bir alternatif. Onun dışında meyvelerle aram zaten iyi. Elma, kivi, armut, portakal... Bulduğum sürece meyve tüketimim de sıkıntı olmuyor. Bulduğum sürece diyorum çünkü bazen bulamıyorum. Mesela şu ara meyvesiz kaldım. Sadece dondurulmus muzum var. Onun dışında meyvem kalmadı. 😄

Sıvı alımı ramazandan bu yana rutine oturtamadığım bir şey. Önceki tuketimime göre büyük oranda su içişimde azalma oldu. Bunu düzeltmeye çalışıyorum. Aklımda düzelteceğim inşallah.

Kuruyemişleri de her gün tüketiyorum. Tıpkı çikolatayı her gün tükettiğim gibi. İnciri kuruyemislerle kombine edip tüketmeden geçirdiğim gün yok diyebilirim. Ceviz, badem, haşhaş ezmesi,tahin, fıstık... Ne bulursam incirle kombinleyip tatlı olarak yiyorum. Cikolatadan da vazgeçecek değilim! Her gün yiyorum. Ama ile koca bir kalıp değil. Kare kare yiyorum. Baze iki bazen üç kare yiyorum. Değişiyor.

Genel beslenme rutinim kabaca bu şekilde. Uzun süredir aynı kilodayım, beslenmemden de memnunum açıkçası. Çünkü ac kalmıyorum istediğim her şeyi yiyorum. Kısıtlama gibi bir anlayışım yok. Bende o mekanizma işlemiyor. Bir şeylerden vazgeçmek bana göre değil.

Şu ara daha çok protein ve yeşillikli beslebmeye çaba sarf ediyorum. Özellikle C vitamini aldığımdan emin olmaya çalışıyorum. Hem demir emilimi için hem de cildim için.  Hala amac olarak kas kütlesi kazanma hedefindeyim 😂.

(Kazanamadım gitti şu kas kütlesini! Çünku neden? Yatarak kas kütlesi arttırılmıyor.)

Yeni denediğim çorbadan da bahsedeyim. Sebzeli yulaf çorbası 🍵 sebzeli falan dediğime bakmayın yulaflı oatates çorbası demek daha doğru olur. 😅
Patates, soğan, maydonoz, dereotu, sarımsak, ıspanak, havuç, karabiber, kırmızı biber, zerdeçal, bunları önce bir kaynattım. Otu çok koymadım esans niteliğinde oldu. Sonra blendirlayıp yulaf ekledim ve biraz daha kaynattım. Patates ağırlıklı olduğu için yumuşak içim bir çorba oldu. Boğazımı yumuşattı. Tavsiye ederim 👌
Çorba aşkım asla sınır tanımıyor farkındayım aa çorbaları da çok seviyorum. Bağırsaklarıma, mideme çok iyi geliyor. Sizde mutlaka sebzeli çorbaları beslenmnize ekleyin. Haftada iki öğününüzde çorba tükettiğinizde sindirim sisteminizin nasıl rahatladığını göreceksiniz.

Gün geçmiyor ki yeni bir tarif denemek istemeyeyim 🙈 güllaç yaprağı aldım. Güllaç denemek istiyorum.(Sen mi gerçek  adını söylersin, yoksa ben mi söyleyeyim SÜTLÜ PEÇETE 😂)
Daha önce okul yemekhanesinde deneyip  igrenmiştim. Doğru düzgün hazırlanmış şekilde hiç denemdim. Okulun yemekhanesi cidden iğrenç yemek yapıyordu. Güllaç da bu sayede beynime kötü bir tat olarak kodlanmıştı. Ama sütlaç yiyip sütlaca bayıldığım gunden bu yana okul yemekhanesine göre değerlendirmemem gerektiğini anladım. Bu yüzden en kısa zamanda güllaç debemek istiyorum. Kakolu, muhallebili gibi değişik türlerini gördüm. Hangisini denerim bilmiyorum ama ilk boş zamanımda onu deneyeceğim. Siz hangisini tavsiye edersiniz?

Yaz geliyor!!! Yazı hiç sevmediğimi simdiden sıcaklar başlamadan hatırladım. Bayramda da insanları görmeyi ne kadar sevmedigimi hatırladım ve sevmediğim şeyler listesine bunları kazıdım. 😒

Umarım sizde durumlar daha iyidir ve günlerinizden zevk alıyorsunuzdur. Bu bölüm bu kadardı.
Görüşmek üzere, kendinize çok iyi bakın

Sağlıklı ve Mutlu kalın 🌹



SağlıklıbirkisilikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin