Chapter 5

363 26 1
                                    

Hening.

" Kenapa Gem ? " tanya Fourth dengan dahi berkerut.

Gemini mengetap bibirnya kuat. Tangannya menggengam kasar telefon Fourth bila melihat chat antara Fourth dengan Satang. Actually tiada apa-apa tapi fikiran Gemini yang ke lain. Takut Fourth berpaling perhatian ke Satang.

Ting !

Gemini melihat bila Satang membalas chat Fourth.

Satang:

Satang:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tengok.. Aku mengambil gambar kau senyap-senyap. HAHAHA

Mata Gemini membesar melihat gamabr itu. Fourth sungguh comel dengan pipinya yang pink. Kelihatan seperti seseorang yang tengah malu.

" So cute... " gumam Gemini dengan jantung yang berdegup kencang tetapi wajahnya masam bila mengetahui yang Satang menyimpan gambar Fourth.

" Apa yang Satang balas ? Sini ! " Fourth mengambil telefonnya dari tangan Gemini dan dia menjerit kecil.

" What the ?!! "  dengan pantas, Fourth menaip untuk membalas chat Satang.

Fourth:
Kau senyap-senyap ambil gambar aku ?
Buang Satang. Tak cantik lah. Buruk.

Satang:
Apa yang buruk nya ?
Comel lah ni. So cute naa..
Your cheeks so red.. Narak !

Fourth ketawa bila membaca pujian Satang terhadapnya.

Hati Gemini membengkak dengan penuh cemburu bila melihat Fourth seperti gembira dapat chat dengan Satang. Bagaimana wajah Satang ? Apakah kacak ?

" Muka Satang macam mana ? " tanya Gemini dengan nada cemburu.

Fourth mengangkat keningnya, " Kenapa nak tahu ? "

" Just.. Want know. Why ? "

" Nothing " balas Fourth sambil melihat telefon kembali.

" Hmmmm.. Satang ni dia boleh tahan handsome. Wajahnya manis. Senyuman dia cantik. Aku suka "

Fourth:
Satang, nak satu gambar kau

Satang:
For ?

Fourth:
Aku nak print, nak bakar.

Satang:
Kejam nya. Dendam sangat ke ?

Fourth ketawa kecil sambil menggelengkan kepalanya.

Fourth:
Gurau je lah. Kawan aku nak tengok muka kau.
Boleh ?

[ BL ] Flower and Cigarettes Where stories live. Discover now