Chapter 22

234 14 0
                                    

" Gem ! Bangun ! Dah pukul 7:20 pagi ! " teriak Fourth bila terbangun dari tidur.

" Shit !! " Gemini terkejut dan terus bangun daripada baring. Dia memandang wajah Fourth.

" Seriously Fourth ?! " Gemini terus mengambil telefonnya dan matanya terbeliak besar melihat jam sudah pukul 7:23 pagi.

Mereka terlambat !

Fourth dan Gemini lari ke bilik mandi.

" Fourth mandi dulu ! " Fourth mencapai tombol pintu bilik mandi.

" No... No ! Gem mandi dulu. Fourth mandi lama " Gemini memegang tombol pintu bilik mandi.

" Tak ada nya Fourth nak mandi lama-lama kalau dah lambat macam ni. Bagi Fourth mandi dulu " pinta Fourth dan menolak Gemini menjauh daripada bilik mandi.

" Tak boleh ! Gemini nak mandi dulu ! " bentak Gemini dengan suara yang agak meninggi.

" Nanti saya terlambat macam mana ? Hari ni saya exam ! " bentak Fourth kembali dengan pandangan mata yang tajam.

" Habis tu saya macam mana ? Awak ingat dari Bangkok ke Pattaya dekat ke ? 1 jam 43 minit ! " balas Gemini.

Fourth diam.

" Kalau susah sangat, jom mandi sama-sama " ucap Gemini dan membuka bilik mandi dengan kasar.

" Okay ! " setuju Fourth dan mereka masuk ke dalam bilik mandi.

" Better  tadi kita fikir mandi sama-sama  daripada bergaduh depan bilik mandi. Tak ada guna. Membuang waktu je " rungut Gemini dan terus membuka bajunya.

Fourth mencebikkan bibirnya sahaja.






" Fourth ! Mana iPad Gem ?! " teriak Gemini, mencari-cari iPad nya yang hilang secara tiba-tiba.

" Cari lah. Gem letak mana ? Fourth tak boleh tolong. Stoking Fourth hilang sebelah ! " balas Fourth dan menyelongkar segala barang nya. Di almari, laci, sofa sampai ke dapur dia mencari stoking nya.

" Shiaaaa !! Kenapa waktu sekarang ini juga dia nak hilang !! " teriak Fourth, stres bila tak jumpa pasangan stoking nya.

" My ass iPad! Where the hell are you?! " marah Gemini bila tidak jumpa iPad. Masa Gemini mencari di celahan buku-buku milik Fourth, dia terjumpa stoking Fourth berwarna hitam.

" Fourth ! Gem dah jumpa pasangan stoking Fourth yang hilang ! "

Pada masa yang sama....

" Gem ! Fourth jumpa iPad Gem kat sofa ! " teriak Fourth dari ruang tamu.

Gemini terus mengangkat assignment nya yang dibawak ke apartemen Fourth. Dia berlari keluar sambil memegang pasangan stoking milik Fourth dan tiba-tiba Gemini terlanggar Fourth yang tengah berjalan bertentangan dengannya.

" Aduh !! " teriak mereka berdua serentak. Terlepas assignment  dan buku-buku yang dibawak oleh Fourth dengan Gemini.

Gemini dan Fourth terus mengutip barang-barang mereka yang berterabur di lantai.

Selepas mengutip semua barang-barang, Fourth mahu bangun, Gemini pun mahu bangun. Serentak bangun, serentak kepala berlaga. Terhantuk ! Sakit !

" Adoii... Besi ke kepala Gem ni ? " tanya Fourth sambil memegang kepalanya yang sakit.

" Fourth tu yang kepala besi ! " bidas Gemini, memegang dahinya yang sudah kemerahan.

" Bergegar-gegar otak Fourth ! Kalau Fourth hilang ingatan, Gem kena tahulah siapa yang punya angkara kalau Fourth gagal semua exam nanti. Hilang semua ilmu yang Gem bagi dekat Fourth "

[ BL ] Flower and Cigarettes Where stories live. Discover now