Chapter 24

219 15 0
                                    

Mark Pakin dan Fourth berjalan masuk ke dalam Thipsamai dengan keadaan sunyi. Fourth menghela nafasnya dengan perlahan, dia tak suka suasana sunyi sebegini. Sungguh mencengkam suasana.

" Hey ! " tegur satu suara di hadapan mereka. Suaranya sungguh familiar membuatkan Fourth mengangkat kepalanya dan dia terkedu.

Oh gosh ! What Gemini doing here ?!

" Eh Gemini. Dari mana ni ? " tanya Mark Pakin dan menghulurkan tangannya.

" Ohhh.. Aku dari Pattaya " jawap Gemini dengan wajah yang serius. Dia membalas huluran tangan Mark Pakin. Matanya tajam memandang wajah Fourth yang terkejut melihat dirinya di sini.

" Jauh-jauh hanya mahu makan dengan kitorang je ke ? " tanya Mark Pakin lagi dengan nada sinis.

Gemini senyum sindir, " Haah. Kenapa ? Tak boleh ke ? " tanya Gemini sambil memandang Fourth. Dia tidak memandang langsung wajah Mark Pakin yang kelihatan tidak senang dengan kehadirannya.

Jantung Fourth berdegup kencang melihat pandangan tajam Gemini. Sungguh menggetarkan jiwanya membuatkan dia ketakutan. Oh god sake ! Don't I died in here because just heart attack !

" Wow... Kau sungguh setia kawan tapi Fourth tak cakap apa-apa pun yang kau akan lunch dengan kitorang " kata Mark Pakin, melepaskan tangan Gemini, sedikit kasar.

" I'm supposed to have a date with my... sleeping partner " Gemini memandang Fourth. Dia saja mahu melihat reaksi Fourth dan betul, wajah Fourth berubah dengan seratus peratus.

Mark Pakin mengjongketkan keningnya, " Sleeping partner ? " Mark Pakin melihat Gemini dan Fourth bergilir-gilir. Serentak itu, hatinya berdenyut sakit bila dapat menangkap maksud kata-kata Gemini itu. Jiwanya penuh amarah bila mengetahui Fourth sudah pernah 'ditiduri' oleh Gemini.

Peluh sejuk mulai merintik di badan Fourth. Fourth mengenggam tangannya. Wajahnya yang sudah berona merah membuatkan Gemini tidak sanggup untuk mengusik Fourth lagi. Fourth memandang Gemini dengan tajam dan Gemini terkedu dengan pandangan tersebut. Pandangan yang pertama kali dilihatnya. Apakah Fourth memarahi nya saat ini ? Kenapa ?

Tiba-tiba Gemini ketawa, " I was joking ! " kata Gemini sambil menepuk-nepuk bahu Mark Pakin.

Mark Pakin ketawa di situ sambil menggelengkan kepalanya mendengar Gemini hanya bergurau sahaja. Kenapa dia percaya sangat kata-kata Gemini ? Bila difikir-fikirkan balik, Fourth berada di bawah umur dan Fourth seorang lelaki yang baik. Mesti Fourth tidak melanggar perkara-perkara di bawah umur kan ?

" Mana mungkin. Fourth di bawah umur. Dia tidak akan melakukan itu. Sleeping partner ? You so funny Gemini. I like you joke " puji Mark Pakin.

What the hell are they laughing at? What's funny ?  Fourth hanya diam sahaja. Lawak ke kalau menjadikan kisah mereka sex bersama di kapal terbang sebagai bahan perbualan yang kelakar ? Fourth menjeling Gemini. Tajam. Dalam sinar kemarahan pada matanya itu, ada terselit riak kesedihannya kerana Gemini sanggup mempermainkan perasaannya saat ini.

Gemini menelan salivanya. Dia sudah terlebih kata dan terlampau mengikut perasaan cemburu dan marahnya dengan sikap Fourth.

" Jom Gemini, join us " ajak Mark Pakin selamba. Walaupun hatinya berat bila Gemini bercampur sekali dengan dia dan Fourth tetapi dia tetap mengajak.

" Do you mind ? " tanya Gemini, berpura-pura bertanyakan pendapat Fourth.

Fourth memandang Mark Pakin dan kalau boleh, dia tidak mahu Gemini menyertai makan tengah hari bersama dengan mereka. Hatinya masih sakit kerana gurauan Gemini itu. Takkan dia nak menghalau Gemini pergi dari sini pula, nanti dikatakan tak sopan kepada orang yang lebih tua.

[ BL ] Flower and Cigarettes Where stories live. Discover now