37. bölüm : TATLI GEÇMİŞİN ACI GELECEĞİ

2.4K 156 63
                                    

Geçmiş olsun dilekleriniz için hepinize teşekkür ediyor ve kocaman öpüyorum. Tanımadığım insanlardan böyle sevgi görmek çok güzel bir duygu. Bir kez daha yorum yapan ve özelden yazan herkesten Allah razı olsun. ❤⚘❤⚘

" Lavabo şu tarafta " dedim elimdeki ufak kabı kıza vererek. 17 yaşındaki genç bir kız şiddetli karın ağrısı şikayetiyle gelmişti sağlık ocağına. Babası getirmişti onu. Gerçekten de çok zor durumdaydı kız.

" Neyi var kızımın doktor? " dedi babası.

" Enfeksiyon kapmış olabilir. Ama net bir şey söylemek için kan ve idrar tahlilini görmem gerek. " dedim.

Babası başını sallayarak beni onayladı ve
" Ne zamana çıkar peki sonuçlar? " diye sordu. Burda laboratuvar olmadığı için şehire gitmem gerektiğini biliyordu.

" Yarın otobüsle gideceğim şehire. " derken babası sözümü kesti ve " Bizim arabamız var. Şimdi gitsek olur mu? " diye sordu.

" Olur tabi. Öğle arasında gider bir kaç saate öğreniriz. " derken kız eli karnında içeri girdi ve idrar numunesini kenara bıraktı. Yüzü solmuş ve ne kadar acı çektiği belliydi.

" Burada ağrı kesici yapsan olurmu doktor?" dedi babası. Kızının çok zor durumda olduğunu ve acı çektiğini görmüştü. Baba yüreği işte, kızını bu halde görmeye dayanamıyordu.

" Tabi amca yapıcam. " dedim ve ilaçların olduğu buzdolabına yöneldim. Genç kız sedyeye uzanırken bile çok acı çektiği yüzünden belliydi. Babası kızının gözünden düşen bir kaç damla yaşı silerek, " Tamam, tamam güzel kızım. Geçecek şimdi. " diye teselli ediyordu.

İğneyi yaptıktan sonra eldivenlerimi çıkarırken kız sedyeden güçlükle kalktı.
" Tam olarak nerende ağrı var abicim? " dedim. Kız eliyle karnının alt kısmını tuttu.

" İdrarını yaparken ağrı ya da yanma varmıydı?" diye sordum. İdrar yollarında enfeksiyon olmuş ya da taş düşürüyor olabilirdi. Yoksa bu denli bir ağrı normal değildi.

Kız çektiği acıdan dolayı konuşamasa da dudaklarını ısırarak başını salladı. Babasına baktım ve " Abi bize biraz izin verebilir misin? " diye sordum. Adam başını salladı ve hemen dışarı çıktı.

Muayenehanede kızla yalnız kalmıştık.
" Daha önce regl oldun mu? " diye sordum. Kız utanarak başını yere eğince " Utanma, ben senin hem abinim hem de doktorunum. Kadınlar için normal bir şey bu. " dedim.

Kız güçlükle dudaklarını araladı ve " İlk kez regl olmuyorum. " dedi. Başımı salladım ve babasını içeri cağırdım. Regl sancısı olmadığına göre taş düşürüyor diye düşünüyordum.

" Abi gidelim istersen şehre. " derken babası başını salladı ve " Tamam, tamam. " diyerek kızının koluna girdi. Bende idrar ve kan örneklerini alarak sağlık ocağından çıktık.

...

Babası arabayı kullanırken bende arkada acıdan kıvranan genç kıza dönüp bakıyordum. Vakit geçtikçe sancıları büyüyordu kızın. Daha önce sessizce acıdan kıvranan kız şimdi inim inim inliyordu. Verdiğim ağrı kesicinin de hiç işe yaramaması beni şaşırtmıştı. Normalde taş veya kum düşüren birinin acısını bile hafifletirdi ama bu kıza etki etmemişti.

" Dayan kızım, az kaldı. " dedi babası gözünden bir kaç damla yaş düşerken. En çokta babasına üzülüyordum. Bir babayı böyle gözü yaşlı görmek beni her zaman çok etkiliyordu.

Hastaneye geldiğimizde kız artık acıdan yürüyemez hale gelmiş ve onu babası kucağında taşımıştı. Ben hemen önden acile gidip uzman bir doktorla görüşmüş ve durumu anlatmıştım.

TİRYAKİ ~ BxB Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin