4

1.1K 86 17
                                    

Bölüm 5 : Aile!

☆☆☆☆☆☆☆

Polatlı Malikanesi
Yankı Polatlı.

  Aileyle tanışalı 1 saat oldu ama hepsini nasıl aklımda tutacağım bilemiyorum. Kalabalıklar ve teyzem anneme çok benziyor, inşallah karıştırmam. Ha birde enişte bey'in ailede varmış, tabi doğal olarak yakında onlarla da tanışmak lazımmış. Yani benim anladığım şudur: beynim şalca olacak, kesin karıştıracağım. Misal babamın babasının adını çoktan unuttum, arada kaynadı adam... Berham mıydı yoksa Behzat mı? Sahi adı neydi la?

Dilşah : Iyi misin civcivim?

   Aga bunlar bana niye komple lakap takmış la, babam ve abimler lakapsız konuşamıyor. Şimdi bu bana civciv diyor ya ben ona ördek desem hoşuna gider mi? Ne bakıyorsun la bacım?...

Dilşah : Niye saf saf bakıyorsun?

Zait B : Oğlana hepiniz lakap taktınız yeğenim, sence de bakması normal değil mi?

  Sonunda beyni olan birisini buldum, zaten sizi tanımakta zorluk çekiyorum. Bunlar birde lakap takıyor, o anda annem bana bir kağıt verdi. Sevdiğim, sevmediğim, alerjilerim, hobim ve fobim gibi şeyler yazıyordu. Yani kullanma kılavuzu, ânaaa kullanma kılavuzum var ya benim!

Yankı : Ne bu? Kullanma kılavuzum mu?

Dediğimde o şoka girerken diğerleri gülmemek için zor durmuştu. Bir saniye komik mi? Oğlum bu acınası durum, annem resmen bana kullanma kılavuzu gibi bir kağıt veriyor. Bu ne kadar acınası farkındalar mı?

Yankı : Komik mi?

Sert bir tonda sormamla hepsi irkilmişti, sanırım bu beklenilmeyen birşeydi. Ne o yoksa ben narin - saf - masum bir bebe gibi birşey miydim? Belki de okulumda da ezik, alaya alınan biriyimdir. O anda konuşan Korkut abi oldu.

Korkut : Sakin ol, özür dileriz.

Dedi şefkatle gülümserken, seni sevdim bey abi ama demeyeceğim. Neyse biz listemize dönelim, maşallah her halt var. Şimdi ben bu çilek ile tarçını yersem ne olur, alerjim tutar mı? Deneme fikri aklımdan çık ne olur. Şaka gibi, resmen olur mu olmaz mı diye test etmek istiyorum. Acaba bu ne tür delilik? Lan ben şeker hastasıymışım ya, ne yani ben tatlı yiyemeyecek miyim? Niye ben ya? Of ya niye şeker hastası olduysam, böyle bünyenin ben taa amk.

Yankı : Ben bu yaşıma kadar iyi yaşamışım, bu ne ya?

Kunter B : Hassas bir çocuktun, hepsinin teşisi küçük yaşta koyuldu. Şimdi elinde liste olarak görünce sana kullanma kılavuzu gibi gelmiş olabilir. Gerçi senin tarafından bakınca cidden öyle ya...

Dedi sonunda kaşlarını çatarak, sonunda bu durum birine daha garip geldi. Hemen merak ettiğim o saçma soruyu sormuştum.

Yankı : Çilek yada tarçın yersem ne olur?

Erez : Sakın denemeyi bile düşünme hatta o fikri unut!

Dedi korkuyla hatta hepsi korkuyla bakıyordu. Ama sen öyle dedin ya benim içimde deneme isteği doğdu, hiç iyi değilim lan. Acaba kafayı sert mi vurdum? Benden herhangi bir laf gelmeyince annem konuştu.

Derya H : Yankı yemen yasak annem, onlara alerjin var. Sakın yeme tamam mı?

Endişeyle sorunca sanki hipnoz olmuşum gibi başımı olumlu yönde sallamıştım, bir an dejavu olma hissiyatıyla kaşlarımı çattım. Acaba daha önce böyle birşey yaşadım mı? Allah allah niye durduk yere içime hüzün çöktü ki?

Gölgenin Yankısı! Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin