LI-MA

207 7 2
                                    

"OI.."

Suara Tahriq membingit di telinga aku. Macam nyamuk. Memaksa fokus aku yang dah hilang entah ke mana untuk kembali pada dia.

"Kau ni kenapa?" Soal Tahriq. Dia menoleh ke arah tempat yang aku pandang tadi.

"Edi? Kau tenung dia semacam nak makan je. Korang ada gaduh ke?" Soal budak lelaki yang berusia seangka lebih sahaja dari aku itu.

Aku geleng kepala.

"Aku bercakap dengan dia pun tak pernah. Kenal pun tidak. Macam mana nak ajak gaduh?" Balas aku, sedikit tergelak

"Ye jugak eh. Habis tu, kenapa kau pandang adik aku macam tu?" Tahriq menyoal lagi.

Aku diam. Pandangan aku beralih pula pada seorang budak lelaki lain. Aku tak kenal siapa budak tu. Dia bukan dalam kalangan sepupu aku. Tapi, bukan dia sorang je budak-budak lain dalam rumah ni yang bukan sepupu aku. Cuma perhatian aku teralih pada dia di atas satu sebab.

"Riq, budak tu sape?" Soal aku sambil memuncungkan bibir ke arah budak lelaki yang aku maksudkan.

"Siapa?" Tahriq menoleh ke arah yang aku tunjuk.

"Oh tu, dua pupu kita. Zahran, 12 tahun." Lanjutnya lagi.

Aku terangguk-angguk. Tahriq memandang aku semula.

"Kenapa kau tanya? Dah lah tak jawab soalan aku."

Aku menggaru kepala yang tidak gatal. Peristiwa pagi tadi terimbas kembali dalam fikiran.

•°•°•°•

"ABANG Zahran, jangan lah pergi dulu." Manja suara si kecil itu bersuara.

Aku pantas menyembunyikan tubuh di sebalik dinding. Aku menjengah sedikit untuk melihat orang yang berada di dapur pada waktu pagi sebegini.

Edi. Dengan seorang budak lelaki yang aku tak kenal. Tapi budak tu dalam kalangan tetamu yang datang pada hari ketiga - semalam. Berdasarkan dialog Edi tadi, nama budak tu Zahran.

"Abang risau lah orang nampak." Ujar Zahran. Tidak sedar kalau memang dah ada orang yang dah nampak. Aku.

"Takde orang bangun lagi. " Balas Edi pula. Dia memujuk Zahran untuk seketika. Tangannya didekatkan ke wajah Zahran. Bibir lelaki itu di sentuh lembut sebelum jari telunjuknya dimasukkan ke dalam mulut Zahran.

"Uhmm.." Zahran mendesah sambil menghisap jari kecil milik Edi. Edi tersenyum suka. Budak lelaki 11 tahun itu mengeluarkan jari telunjuknya dari mulut Zahran dan menghisap jarinya sendiri.

Wajah aku berubah. Geli. Jari dia dah kena air liur Zahran kot. Boleh dia hisap lagi?

Zahran tersenyum melihat perbuatan Edi.

"Apa hisap-hisap jari ni?" Ujar Zahran sebelum mencium Edi di bibir. Mata aku membulat. Wtf? Diorang gay ke?

Aku nampak jelas - Zahran dan Edi berciuman. Lidah diorang saling bergelutan. Sekejap-sekejap lidah mereka bertukar tempat.

Jijik melihatkan itu, aku berlalu pergi masuk ke bilik aku. Terbantut niat aku nak minum air. Sekarang ni aku rasa nak termuntah.

•°•°•°•

AKU segera mengalihkan pandangan apabila menyedari Zahran perasan bahawa dirinya diperhatikan. Imbasan tadi aku cuba lupakan. Harap-harap diorang tak tahu yang aku tahu pasal diorang.

PakLong Where stories live. Discover now