Cerita dia semua yang kena tahan tadi sudah pun diuruskan oleh Lee dengan pegawai-pegawai yang lain untuk bawa diorang semua selepas sebuah truck special force ni datang nak angkut orang-orang jahat ni.Puas aku bertanya tapi masing-masing seolah berdalih untuk menjawab pertanyaan aku.
Aku just tanya je macam mana diorang boleh buat kerja sepantas kilat tu tahu tahu dah settle, adala jugak aku siap tanya sniper tu sorok dekat mana, diorang just cakap..
"adala"
Urh!Aku ni cuma nak hilangkan situasi awkward aje bukannya apa.Ya memang aku terkejut dengan kejadian yang menimpa aku tadi tapi lama kelamaan setelah dipujuk dan dengar joke daripada mamat tak semenggah yang duduk kat seat belakang ni habis hilang rasa takut aku.
"Urm apa apa pun, thank you datang selamatkan I tadi" tuturku.
"Aish takde apala Yana.Benda kecik je tu, setakat ugut dengan laser sniper apala sangat"balas Qhalish selamba.
"Awak tahu, punyala left Firash ni risau sampaikan arah dua team untuk datang selamatkan awak tau." aku terpana.
Dua?! Seriusla?!
Eh kejap tapi macam mana dia tahu yang ada orang jahat kacau aku?Aku lihat Firash yang sedang fokus dalam pemanduan.Sebelah lengannya berbalut mujur dikenakan dengan dengan baju sweatshirt hitam lengan panjang.Takla perasan sangat.
Lepas je selesai urusan tadi, Firash yang willing nak hantar aku balik rumah atuk dah alang-alang kereta aku rosak.Lepastu boleh pulak yang lagi 3 ketul manusia ni nak ikut.Katanya risau Firash buat benda tak elok dengan aku.Mashaallah.Padahal sengaja nak ikut berjalan.
Uniform pun diorang semua dh tukar kepada pakaian harian biasa waktu singgah dekat Petronas tadi.
'Diorang ni macam lengkap tau.Nak pergi mana mana ada jee persiapannya.Lain macam betul tentera special force ni takpernah dibuat orang'
"Aku dengar kau balik ni sebab ada perkara mustahak.Masalah apa tu? Boleh aku tahu?" soal Rayyan dibelakang.
"I kena terima calon pilihan atuk I untuk dijadikan suami"umm tak sukanya.
"Woa! Seriusla?! Kenapa tak bagitahu yang kau dah nak kahwin?!" teruja Sufi bertanya.
"Bukannya I nak pun.Tapi I dah tak ada pilihan.Boyfriend I tu pun masih sambung belajar lagi, macam mana I nak tolak dah kalau atuk I bagi due date harini" aku keluh perlahan.Memang ini takdirnya, nak taknak aku kenala hadap.
"Ouh maksudnyaa, kau tak kisahla kalau mana mana lelaki approach kau even kau tak pernah kenal untuk dijadikan suami selain pilihan atuk kau tu"
"Yea.Tapi I masih tak berjaya jumpa mana-mana lelaki yang sesuai dengan I. Lagipun I hate him so much. I lagi sanggup hidup single daripada kena berkahwin dengan lelaki tu" tolongla weh, rasa menyesal pulak crush dekat mamat tu dulu.
"Kau taknak try Firash ke Yana? Setahu aku perempuan lagi tergila-gilakan lelaki macam orang sebelah kau tu.Tinggi, tegap ,masterchef, hensem, baik pulak tu ha full packagela" perabis si Rayyan ni memuji muji ketuanya.Nak amek hatilatu.
Sebaik sahaja nama Firash dimention terus lelaki itu berdehem kasar.
Aku? air liur diteguk kasar apabila realitinya adalah aku terang-terangan direject sendiri oleh Firash.
"Urm..tak kot.I belum cukup layak untuk jadi pasangan hidup dengan orang yang sempurna.Cause im not perfect enough.I know yang I tak layak untuk dapatkan semua tu.Maybe apa yang atuk I plan is the best for me? I dunnow.Penat I nak fikir lagi dah" habis je aku memberi alasan sebegitu terus satu kereta menjadi sunyi sepi.
YOU ARE READING
LEFTENAN SPECIAL FORCES
RomanceKebetulan atau salah dirinya? Kem special forces merupakan antara kem yang terkenal dengan kawalan peraturan dan undang- undang yang ketat dan strict sama ada dikenakan sesama barisan para pegawai mahupun keterlibatan orang luar. Kisah ini dibawa di...