CHAPTER 31

316 13 0
                                    

     “Atak! Atak!” kedengaran pintu bilik mereka diketuk banyak kali.

“Qays, ada orang ketuk bilik.” Inara memberitahu Qays.

“Siapa pula kacau malam-malam ni.” kata Qays malas. Dia mahukan rehat.

Qays dengan Inara bangun dan membuka pintu. Wajah Niel menghiasi pandangan. Tetapi apa yang menghairankan, tangannya penuh dengan darah.

“Niel! Kenapa ni?” tanya Inara risau.

“Mama, papa...” Niel tidak dapat meneruskan kata-katanya. Tangannya terketar dan tangisannya semakin kuat. Inara menarik Niel masuk dalam pelukannya.

“Qays, I think we need to go and check his parents.” beritahu Inara.

“Hm.” balas Qays pendek.

But I think I need to tell my friends.” kata Qays mengeluarkan telefonnya.

Mesej dihantar kepada kawan-kawannya dan lokasi mereka telah dikongsi oleh Qays.

Let’s go.” ajak Qays. Dia memegang tangan Inara manakala Niel selamat dalam dukungannya.

﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
    Sesampainya mereka di rumah keluarga Niel, keadaan rumah itu sangat tidak teratur. Bau darah memasuki hidung.

“Qays, saya takut.” kata Inara memegang erat tangan Qays.

Don’t worry. I’m here with you.” kata Qays lembut. Tangan Inara tetap berada dalam genggamannya.

Mereka berjalan memasuki bilik utama iaitu bilik mama dan papa Niel. Buka sahaja pintu, kelihatan bilik itu penuh dengan darah manusia. Keadaan ini membuatkan Inara berasa loya dan mahu muntah.

Are you okay?” tanya Qays risau.

“Qays, ada surat dekat meja tu.” tangan Inara menunjuk ke arah meja solek itu.

Qays mengambil surat itu dan mengambil keputusan untuk menyerahkan tugas ini kepada polis.

Let’s go back to our room. Aku rasa Niel perlukan rehat.” kata Qays.

Okay.” Inara menyetujui apa yang dikatakan Qays.

﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
      Sekarang, bilik Qays dengan Inara dipenuhi oleh kawan-kawan Qays. Polis masih menyiasat tentang perkara ini. Qays memerlukan kawan-kawannya untuk meminta pertolongan. Dia risaukan keadaan Inara dengan Niel.

“Kau rasa atas sebab apa mak dengan ayah budak ni kena bunuh?” tanya Adiel. Dia sedang merawat luka Niel. Ada kesan torehan di tangan kecil itu.

“Aku tak tahu. Mungkin hutang? Mungkin dendam? Banyak kemungkinan.” kata Qays.

Inara yang di atas katil turun dan menyusun langkah ke arah suaminya.

“Qays, mana surat tadi?” tanya Inara.

“Aku letak atas meja.” jawab Qays. Inara melangkah ke arah meja solek itu dan mengambil surat tersebut.

Jika awak mendapat surat ini, mungkin saat ini kami sudah tiada di sisi anak tunggal kami Muhammad Niel Afreen. Tolong jaga dia dan tolong anggap dia sebagai anak awak. Kami tak mampu menjaga dia. Semoga Allah permudahkan segala urusan awak. Kami telah berhutang dan tidak mampu membayar maka, nyawa menjadi taruhan. Kami minta maaf jika kehadiran anak tunggal kami menyusahkan awak. Terima kasih.
- Niel’s parents.

MY LITTLE STELLA (C)Where stories live. Discover now