Proloog

63 2 0
                                    

Sam Pov:

Eerste dag van de derde klas is vandaag. Ik haat deze dag echt. Alle klassen veranderen en er zijn zoveel nieuwe mensen. Gelukkig zit ik nog bij Anouk, Fleur en Isa. Ze weten nu allemaal van mijn vaders. Ik zat namelijk in een video van hun een tijd terug.

Ik voel me veel beter ondanks de littekens op mijn armen. Ik durf al bijna een jaar normaal met korte mouwen over straat. In het begin was het moeilijk, maar van Milou moest het. We spreken nog steeds een keer in de week af, maar het is veel lichter dan vroeger.

Thuis is het echt heel leuk. De jongens zijn steeds groter geworden. Ik ga ook weleens mee naar hun shows. Meestal zijn Lieke, Jamie, Charlotte en Roxy er ook wel, dus ik ben dan niet alleen als ze optreden. Ik kom ook wel eens in een video. We hebben ongeveer een jaar geleden een video gemaakt over dat ik hun kind was. Op school werd er heel verschillend op gereageerd. Sommige mensen begonnen mij te gebruiken of expres vrienden worden. Ik niemand die kans gegund en ben bij mijn groepje gebleven. Nu is het weer rustig. Niemand boeit het nog iedereen doet zijn eigen ding.

"SAM! Anouk staat er!" Schreeuwt Roel. "Ik kom!" Roep ik terug. Ik pak mijn tas en ik ren naar beneden. Ik trek snel mijn schoenen aan, pak mijn sleutels en geef Roel een kus en knuffel Zoey en ren naar buiten. "Sorry noukie. Ik was de tijd vergeten." Zeg ik tegen Anouk. "Haha Koen is niet biologisch familie, maar het lijkt soms niet zo." Zegt ze lachend. "Weet ik. Raar toch." Zeg ik lachend.

Als we in de aula aan komen zie ik dat die al helemaal vol is. "Sam, Anouk hier." Schreeuwt Isa. Ze zit naast Fleur op een van de bankje. We lopen door de mensen naar hun toe. De eerste klassen kijken mij allemaal aan. Ik haat dit. Anouk ziet hé direct aan mij en trekt mij mee aan mijn arm naar Fleur en Isa. Ik ga naast Fleur zitten en Anouk gaat naast mij zitten. "En hoe was de vakantie?" Vraagt Fleur aan mij. "Prima. Ik vooral met Zoey gespeeld en ze steelt nu de hele tijd mijn sokken. Ze is echt een puber geworden." Zeg ik lachend. "Net als jij." Zegt Fleur lachend terug.

"MAG IK JULLIE AANDACHT" roept een luide stem door de aula. Dat is onze directeur. Iedereen wordt direct stil. Eerst gaat hij weer langs alle regels die ik wel ken inmiddels. Na een half uur wordt onze klas geroepen. "3VC! Volg mij." Zegt een man die waarschijnlijk mijn mentor is. We lopen met hem mee naar een lokaal en ik ga direct naast Anouk zitten. Ik voel de blikken op mij. Deze kinderen weten waarschijnlijk wel dat ik het niet zelf het gedaan, maar het boeit ze blijkbaar niet want ik blijf de ogen voelen.

"Hey blijf je vrijdag slapen? Mijn broer heeft een feestje en ik wil niet alleen zijn." Vraagt Anouk als we op de fiets zitten. "Ja leuk! Ik vraag het thuis even, maar waarschijnlijk mag het wel!" Zeg ik enthousiast. Ik sla af, zeg Anouk gedag en fiets door.

"Hey hoe was het op school" vraagt Milo als ik binnen kom lopen. "Prima" zeg ik en ik loop door naar mijn kamer. Zoey kwispelt achter mij aan. Ik ga op mijn bed liggen en Zoey komt naast mij liggen. Ik snap het echt niet. Snappen die mensen niet dat staren niet fijn is.

"Sam eten" hoor ik uit de woonkamer komen. Ik loop naar de woonkamer en ga aan de eettafel zitten op mijn vaste plek. "Hoe was het?" Vraagt Matthy. "Prima" antwoord ik bot. "Het klink niet zo Sam. Zeg het gewoon." Zeg hij opnieuw. "Het was kut. Ze staarde naar mijn littekens en ik werd er echt gek van!" Zeg ik boos en ik sta op en loop naar mijn kamer voor iemand iets kan zeggen.

"Sam ik kom binnen" zegt Milo. Ik reageer niet. Ik heb mijn hoofd in mijn trui verstopt die ik inmiddels heb aangetrokken. Dat doe ik altijd als iemand er te lang naar kijkt. "Hey meisje het komt goed. Het kost tijd. Dat snap je toch?" Zegt hij, terwijl hij mij een knuffel geeft. "Ja, het was gewoon even te veel" antwoord ik. "Kom we gaan nu eten. Het komt goed" zegt hij opnieuw en ik loop terug naar de eettafel.

Matthy Pov:

"Sam wil je mee naar ons optreden vanavond?" Vraagt Roel. We willen haar niet alleen thuis laten. Niet vandaag als ze een paniekaanval krijgt dan is er niemand bij en na vandaag is de kans wel iets groter dan normaal. "Ja is goed. Hoelaat gaan we?" Vraagt ze. "Na het eten." Zeg ik. Ze knikt en gaat door met eten.

Broken promises // bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu