2.11 normale dag...

36 1 0
                                    

Tijdskip van een maand

Matthy Pov:

De rust keert langzaam weer terug naar de afgelopen hectische weken. Milo eet langzaam weer iets beter. Nog lang niet genoeg, maar hij gaat wel de goede kant op. Rutger is vaak hier geweest en blijven slapen. Hij wilt graag helpen zodat wij het niet te druk hebben. De ene maaltijd eten gaat beter dan de andere. Bij sommige eet hij met wat hulp bijna zijn hele bord leeg, maar bij andere wil hij niets en lukt het niemand om hem te laten eten. Hij kan uren boos blijven en naar zijn eten staren meestal valt hij niet veel later dan ook in slaap. Dit gebeurt namelijk vaak als de dag net iets te druk was. Het gaat elke dag anders maar langzaam wel weer wat beter gelukkig. Sommige dagen is hij zo moe dat hij alleen maar slaapt en eet. Op andere kunnen we gewoon filmen en is hij energiek.

Met Sam gaat het weer bijna helemaal goed. Ze eet bijna alles weer als eerder alleen soms wat minder dan eerst, maar dat gaat ook al veel beter. Ze heeft zo ook haar moment als ze te moe is. Ze is veel met ons hondje Zoey en op haar kamer als zoiets gebeurt. Op school gaat het ook beter. Mensen kijken minder en hebben het geaccepteerd. Ze spreekt weer vaker af met vriendinnen. Haar lach hoor je steeds vaker door het huis als ze weer eens iets aan het doen is met een van haar vaders of mij.

~

"Vandaag is Sam vroeg uit dus die zal er zo wel zijn." Zeg ik tegen Rutger. Hij is steeds vaker bij ons. Zijn hulp met Milo is echt fantastisch. "Hoelang moest ze dan?" Vraagt Rutger. "Van 9 tot half 12. Wat lessen vielen uit." Zeg ik. Het is nu half 12 dus ze is er wel met een kwartiertje.

"Hey ik ben thuis." Zegt Sam. Als ze door de achterdeur komt. Ze gooit haar tas op de grond en loopt eerst naar Zoey om haar te aaien. "Sam ruim je zo eerst je spullen op, dan gaan we daarna lunchen." Zeg ik. "Ja is goed zal ik doen." Zegt ze, terwijl ze naar haar kamer loopt met Zoey achter haar aan.

"Milo we gaan eten." Roept Rutger naar boven. "Ja ha." Roept Milo terug. Sam zit al aan tafel. Milo komt al snel aan gelopen. Rutger helpt Milo met eten, terwijl Sam vertelt over school tegen mij. "Hoe ging je scheikunde toets?" Vraag ik. "Ehm ja... ehm ik heb hem echt verkloot. Ik snapte er echt niets, dus het wordt sowieso een dikke onvoldoende." Zegt ze. "We zien het resultaat wel verschijnen. We helpen wel bij de volgende toets." Zeg ik. "Ik wist al dat je dit ging zeggen. Zo voorspelbaar." Zegt Sam lachend.
"Goed zo Miel! Ik ben trots op je!" Zegt Rutger als Milo zijn hele bord op heeft. Ik zie Milo's ogen blij kijken.

"Sam ik ga even editen." Zeg ik als ik naar mijn kamer loop.

Sam Pov:

Ik zit rustig in de woonkamer tv te kijken. Rutger en Milo zijn boven aan het opnemen en Matthy is aan het editen, dus heb ik de tv voor mezelf. Dat gebeurt niet heel vaak dus ik maak er dan graag gebruik van. Ik heb ook een tv op mijn kamer, maar soms is het ook gewoon leuk om in de woonkamer tv te kijken. Even geen voetbal of formule 1, maar een leuke film.

Ik krijg nog een appje van Anouk over de toets. Anouk is echt goed in scheikunde, dus die heeft sowieso een voldoende. Alles wat ik moeilijk vond kan zij en andersom.

Plots gaat de deurbel. Ik zet mijn film op pauze. "Ik ga wel." Roep ik. "Oké." Hoor ik Milo en Matthy zeggen. Ik loop naar de deur en doe hem open. "Hey schatje heb je mij gemist..."

Loef you all!
<33333

Broken promises // bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu