Rutger Pov:
Het is een half uur nadat Sam naar boven is gegaan. Ik zit nog steeds in de vensterbank. "Rut! Is Sam nog met Miel boven?" Vraagt Matthy. "Ik denk het wel. Hoezo dan?" Vraag ik. "Kun je hun ophalen. We willen zo naar huis dan kunnen wij dit heel even afmaken." Antwoord Matthy. "Ja zal ik doen!" Zeg ik.
Ik loop naar boven. Het kantoor loopt langzaam leeg. Ik zie twee mensen slapen op de bank in een studio. Ze liggen naast elkaar te slapen. Ik maak een foto en loop naar beneden. "En? Komen ze." Vraagt Matthy. "Kijk zelf effe." Zeg ik, terwijl ik de foto laat zien. "Ik denk dat ze moe waren." Zeg ik. "Ja ik heb inderdaad een vermoeden." Zegt Matthy lachend.
"Wat is er?" Vraagt Koen die met Robbie aan komt lopen. Ik laat de foto zien en ze lachen. Niet veel later komt Roel en ook hem laat ik de foto zien. "Wat gaan we nu doen?" Vraagt Matthy. "We tillen ze wel naar de auto dan kunnen ze doorslapen." Zegt Roel. "Matt, Koen en ik zijn samen met Matt's zijn auto gekomen, dus ik kan wel in Milo's auto rijden." Antwoord Robbie.
Ik rij met Roel mee, Matt en Koen nemen Sam mee en Rob neemt Milo mee.We lopen naar boven. "Zouden ze diep slapen?" Vraag ik aan Robbie. "Sam slaapt wel door hoor. Als die slaapt is ze echt weg." Zegt hij lachend. "En als Milo nu al in slaap valt blijf hij ook wel slapen, maar die wist jezelf ookal" zegt Roel. "Wie tilt wie?" Vraagt Matthy als we in de kamer komen. "Ik neem Milo wel mee." Zeg Roel. "Dan pak ik Sam wel." Zeg ik.
Ik loop naar Sam toe en til haar op. Ze is niet zwaar. Ze is juist heel licht. Dat is ook logisch, want ze heeft lang helemaal niets gegeten. We lopen stil naar beneden. Ik leg haar voorzichtig in matt's auto en doe de deur zachtjes dicht.
"Ehm wacht effe." Zegt Roel als we buiten de auto's staan en iedereen in wilt stappen. "Milo gaat echt slecht. Ik- ik kon alle boten voelen..." Zegt Roel langzaam met tranen in zijn ogen. "Oh fuck..." zegt Koen. "Hij moet echt meer gaan eten." Zegt Robbie. "Iedereen weet dat Milo dat niet gaat doen als hij dat niet zelf wil." Zeg ik. "Dan moeten we hem er maar van overtuigen." Zegt Matthy. "We kunnen hier later ook nog over praten, maar ik wil gewoon dat jullie het weten." Zegt Roel als gebaar dat we beter naar huis kunnen gaan.
Milo Pov:
Ik wordt langzaam wakker. Ik moet even denken voordat ik door heb dat ik mijn auto zit. Naast mij zit Robbie. Hij heeft mij nog niet door. Ik ben dus inslaap gevallen op kantoor en ze hebben mij naar mijn auto getild. Ik vraag me af hoe ze dat is gelukt, want ik ben niet bepaald de lichtste.
"Hey je bent wakker." Zegt Robbie plots. Ik schrik op uit mijn gedachten. "Ja hoelang tot we thuis zijn?" Vraag ik. "10 minuten nog." Zegt Robbie. Ik knik en kijk naar de weg. Ik heb geen zin om te praten. Ik ben kapot ook al heb ik bijna 3,5 uur geslapen.
"We zijn er." Zegt Robbie. Hij haalt de sleutel uit de auto en geeft hem aan mij. Ik pak hem aan en pak ook mij jas mee van de achterbank. We zijn als laatste thuis. Ik zie de rest al in de woonkamer zitten. Koen doet de deur voor ons open. Ik loop snel door naar boven. Ik ben kapot en ik wil terug naar bed. Ik verstop de puntenslijper onderin mijn kledingkast.
Ik heb geen energie meer over het is op. Ik doe snel een joggingbroek aan en ga in bed liggen. Ik voel de slaap mij meenemen.
Loef you alll
<333333333333333333
JE LEEST
Broken promises // bankzitters
RandomHet tweede deel van 'Promise you won't! Het gaat beter met Sam tot dat feestje. Het lijkt telkens weer beter te gaan, maar is het wel zo. Wat is er toch aan de hand? De bankzitters krijgen er maar geen grip op. Kunnen ze dit meisje wel reden? Waarsc...