2.15 mijn mongolen!

35 2 0
                                    

Matthy Pov:

Het is weer rustig. Hopelijk voor langer dit keer. Sam heeft elke week minder nachtmerries en blijft goed eten. Milo eet steeds vaker zijn hele maaltijd op. Hij heeft ons verteld wat er was gebeurt die middag toen hij plots weg was.

De dagen worden steeds beter. Iedereen heeft weer meer energie en de lachen zijn weer puur van geluk. Rutger komt nog vaak langs. Hij heeft zijn eigen sleutel en hij is echt familie voor Sam geworden. Alles gaat weer beter!

~

"Pap!" Schreeuwt Sam vanuit de woonkamer. "Wat is er Sam?" Vraag ik. Ik ben nu alleen met Sam thuis. De rest is op kantoor vandaag. "Mag ik met Anouk hier afspreken?" Vraag ze. "Ja is goed!" Zeg ik. Ik loop naar de woonkamer. Ik moet lachen als ik Anouk al zie staan. "Ik had hoop." Zegt Sam. "Ik vind het wel grappig." Zeg ik lachend. "Tot hoelang blijf je Anouk?" Vraag ik, want vaak blijf ze wel eten. "Ehm weet ik niet." Zegt ze. "Tot hoelaat willen jullie dat je blijft, alles mag. Zeg het maar." Zeg ik. "Mag ik blijven eten?" Zegt ze na een oogcontact met Sam. "Ja tuurlijk. Gezellig!" Zeg ik en de meiden lopen weg.

"Pap mogen wij koken?" Vraagt Sam. "Ja tuurlijk. Schilt mij tijd en werk. Wat willen jullie maken?" Antwoord ik. "Shoarma met friet." Zegt ze. "Maak je er een salade bij voor Miel of moet ik dat zo even doen?" Vraag ik. Milo eet nog net iets anders. "Doen wij wel! We gaan dan even boodschappen doen!" Zegt ze. "Oké top! De rest is met een uurtje misschien anderhalf thuis." Zeg ik. "Wacht pap. Mag Anouk blijven slapen als dat kan?" Vraagt ze. "Ik vind het goed. Stuur het wel effe door in de groepsapp naar de rest zodat ze het weten." Antwoord ik. "Zal ik doen." Zegt ze. "Hoeveel geld hebben jullie nodig?" Vraag ik. "Ehm 20 euro denk ik?" Zegt ze. "Neem maar vijftig euro mee en koop er ook wat voor jullie avond van. Het mag op, maar eerst het avondeten." Zeg ik.

~

Ik zit aan tafel te wachten. "We zijn thuis!" Zegt Koen als hij door de deur loopt. "Hoi!" Zeg ik. Sam rent direct om hoi te zeggen. "Hey ik ben er ook weer!" Zegt Rutger. "Hebben jullie dan wel genoeg eten?" Vraagt Roel aan mij. "Ik heb niet gekookt hoor. Die twee hebben gekookt." Zeg ik. Anouk loopt de keuken uit. "Hey Anouk." Zegt Milo. "Rutger!" Zeg Rutger tegen Anouk. "Ik ben Anouk." Zegt Anouk. "Dus jij blijft slapen vanavond?" Zegt Koen alsof hij iets aan het ontdekken is. "Yup het wordt een slaapfeestje. We hebben al eten gehaald." Zegt Sam. "Van wie zijn geld?" Vraagt Milo. "We hebben Matt beroofd." Zegt Anouk lachend. "Ik kon niets doen. Gewelddadige overvallers." Zegt ik lachend.

"Jezus! En wie gaat dit opruimen?" Vraagt Rutger lachend als hij de keuken ziet. "Wij hebben een slaapfeestje dus wij hoeven dat niet te doen." Zegt Sam. "Dan blijf ik ook slapen en wil ik ook een slaapfeestje." Zegt Rutger lachend. "Ahh rutje ik slaap wel met jouw in de woonkamer." Zegt Milo lachend. "Deal!" Zegt Rutger. "Oké deal!" Zegt Milo lachend. "Nu doen we ook echt hè!" Zegt Rutger er achteraan. "Mag ik meedoen?" Vraagt Koen. "Ey ik ook." Roept Robbie. "Ik doe ook mee." Zegt Roel. "Ik doe ook mee! Maar ik wil de rommel wel opruimen." Zegt ik lachend.

"Kom dan gaan we het klaar maken!" Zegt Milo lachend. "Helpen jullie ook?" Vraagt Robbie aan Sam en Anouk. Lachend stemmen ze in. Ze lopen naar boven.

"Kijk uit matras lancering in! 3..2..1.." schreeuwt Roel. Ik hoor een matras de trap af komen en gelach. De keuken is al klaar.
Ik loop naar de trap. "Wat gebeurt hier?" Vraag ik als ik Koen met twee matrassen zie. "Ja Milo en Roel hebben het overgenomen." Zegt hij lachend.

De matrassen liggen in de woonkamer. Er staat een horrorfilm op en er liggen allerlei snacks. Meerdere zakken chips, m&m's zakken en popcorn en nog meer.

"Ahhhhhhhhhh" een jumpscare en iedereen gilde.

Ik zie Milo wat in Rutger zijn oor fluisteren. Hij pakt een paar popcorntjes. Rut fluistert wat terug en ze geven elkaar een knuffel. Ik ben de enige die het door heeft. Iedereen zit diep in de film.

Het is drie uur 's nachts en iedereen heeft genoeg cola en suiker op. De muziek staat hard en karaoke avond it is. Rob en Koen doen Bob de bouwer, Milo en Roel seks met die kale, Rutger en ik doen Atje voor de sfeer en Anouk en Sam doen oya le le. Daarna komt bankzitters muziek op en nog meer foute muziek.

Het gaat bijna een uur door en dan is iedereen ook kapot. De bedden worden op gezocht en iedereen slaapt direct.

Ik heb een fantastisch avond gehad met een stel mongolen, maar het zijn wel mijn mongolen.

Ik denk dat ik nog max. Drie delen doe en dat het dan klaar is!

Broken promises // bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu