"Anne ikisi de yukarıda uyuyor dedim! Neyi anlamıyorsun?" Konuşma sesleri geliyordu. "Ay çekil torunumu göreceğim."
"Anne Mira'da, annesi de uyuyor." Gözlerim açıldı Berin Hanım mı gelmişti?
Yataktan kalktım ve kucağıma Mira'yı aldım. "Günaydın prenses, annen gelmiş." Bana gülümserken odadan çıktım.
"Bak uyanmışlar." Kapıda gördüğüm iki insan ile gözlerim açıldı.
Yaşlı ama genç görünen bir kadın yanında ise Bora Bey. "Güzel torunum ve annesi." Kadın kollarını iki yana açıp bize doğru adım attığında ağzımı açtım.
"Ann-" şaşkınlıkla bakarken Bora Bey bir anda söze atıldı. "Annem evet hayatım." Kolunu omuzuma artarken şaşkınlıkla bakındım.
"Ay sen bana torunumu ver, hazırlanın inin sofraya." Kadın kucağımdan Mira'yı aldı ve gitti.
"Bora Be-" dudaklarıma Bora Bey'in eli kapandı. "Odaya." Başımı salladım ve gerisin geri odama girdim.
Bora Bey arkamdan odama girip kapıyı kapadığımda merakla ona bakıyordum. "Berin Hanım mı geldi?" Diye sordum pat diye.
"Hayır ne alaka?" Perçemlerimi kulağımın arkasına attım. "Anne dediniz. Bu bebeğin annesi Berin Hanım sonuçta."
"Evet de sen nereden biliyorsun Yasemin?"
Sıçtım resmen hayatımın ta orta yerine pat diye sıçtım.
Tamam dürüstlük en iyisiydi. "Ben notu buldu-" elini kaldırınca başımı yere eğdim. "Devamına gerek yok. Anneme oyunu bozma." Başımı salladım.
"Ama Bora Bey-" eli yeniden havalandı. "İtiraz yok Yasemin." Başımı salladım.
"Hazırlan." Başımı salladım.
Ebevyn banyonua girdim. Elimi yüzümü yıkadım ve çıktım. "Biraz seri." Diyen Bora Bey ile hızlandım.
Dolabımı açtım, ne giyeceğime baktım. Beyaz salaş bir alt giydim.
Üzerime beyaz ip askılı bir badi giyerken hirkami geçirdim üzerime.
Çünkü ev dağ başı sayılabilecek bir yerdeydi ve genellikle esiyordu burası.
Ayağıma terliklerimi geçirirken saçlarımı gelişi güzel topuz yaptım. Bora Bey koltukta oturmuş telefon oynuyordu. "Bora Bey." Bakışları beni buldu.
"Çıkalım." Başımı salladım ona.
Komidindeki biberonu ve emziği aldım odadan çıkmadan.
Allah'ım ben neyin içindeydim. "Geldi anne." Kadın bebeği bana uzattı.
"Yasemincim seni istedi susmadı bir türlü." Gülümseyip Mira'yı kucağıma aldım.
Sabah gözlerini açtığı ilk andan mama sonrasına kadar yanımdan ayrılamazdı. Bunu Bora Bey'le çok kez teyt etmiştik.
Aynı zamanda benim yanımda değil de kendi odasında, kendi beşiğinde benden ayrı bir kaç saat bile uyuyamıyordu. Henüz 1,5 aylık bir bebek bu kadar bağlı olması.
Tarif edilemez bir şeydi.
"Mamasını yiyene kadar Yasemin dışında kimsenin kucağında durmaz anne." Dedi Bora Bey. "Yasemin'den ayrı da uyuyamaz." Kadın gülümsedi.
"İyi anne ki bebek daha bu kadar olmasına rağmen bu denli bağlı."
"Yasemin kızım, sofrayı bahçeye kurdum." Diyen Aylin Abla'ya gülümsedim. "Sağ ol ablacım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevgili Bakıcım
ChickLitHiç beklemediği bir anda baba olan Bora Bey ve hiç beklemediği bir anda iş sahibi olan Sevgili Bakıcı Yasemin.. ** Gözlerimi ağlama sesiyle açtım. Gecenin bir vakti kim? Hangi hakla bu denli bir bebeği ağlatırdı. Yatağımdan kalktım. Ayaklarımı sür...