Gözlerimi sırtımda ağrı ile açtım.
Koltukta iki büklüm uyuya kalmıştım. Dün gece o kadar alkol almıştım ki zihnim bulanıktı.
"Halacım ağlama bak uyuyor Yasemin." Duyduğum ses ile yerimden sıçradım.
Komidindeki saate baktım. 10.30 civarıydı.
Normalde 8 gibi kalkardım.
Burada ilk defa böyle olmuştu. Hızla komidindeki suyu içtim ve odadan öylece çıktım.
Hızla meridvenleri indim ve aynı zamanda saçlarımı düzelletim.
"Günaydın." Dediğimde Bora ve Bade bana baktı.
"Günaydın." Dedi Bade gülümseyerek.
Bora bakmadı bile yüzüme. "Bade Abla alayım ben."
"Al kızım." Kucağıma gelen Mira kollarını boynuma sararken Bora bana baktı. "Hasta olacaksın, terlik giy." Ayaklarıma baktım.
Yalın ayak gelmiştim. "Giyerim."
"Civcicim, çok özür dilerim ben senden." Mira susmuş derin bir nefes almıştı. "Kusura bakmayın Bora Bey."
"Sorun yok."
"Ben çıkıyorum."
"Nereye?" Dedi Bade. "İşim var abla." Bade kaşlarını çattı ve erkek kardeşine baktı. "Ne işin var?"
"Kocanı öldürmeye gidiyorum abla." Dedi Bora dalga geçercesine. "Sence abla? Toplantım var."
*
Bora evden çıkmış biz ise bahçede oturuyorduk Bade ile. "Hala, Hala, hadi halacım."
"Ba-ba." Dediğimde Mira ağzımın hareketlerini taklit etti ancak "ağg." Diye bir çığlık çıkarttı sadece.
"Anne." Dedi Bade Abla. "Anne mi?" Dedim Bade Abla'ya. "Evet anne."
Berin'in adının geçmesine bozulmuştum. Çünkü neredeyse 4 aydır ben buradayım ve ona annelik ben yapıyordum.
Ne kadar ücret alıyorsam alayım Mira artık benim kızım olmuştu. Ona ücret olmadan da bakacak şevkati duyurdum.
"Sana anne diyecek." Dedi Bade Abla. Bakışlarım onu buldu. "Bana mı?"
"Evet. Yasemin sen onun annesi gibisin. Sana demiyecek de gidip o iğrenç kadına mı diyecek?"
"Aksine Bora onunla yan yana bile getirmez kızınızı." Derin bir nefes aldım.
Kızımız.
"Bade abla."
"De canım."
"Benim, Bora ile aramda hiç bir şey yokki." Dediğinde Bade kaşlarını çattı. "Bora her yerde 'Yasmin sevgilim, ona aşığım' diye bas bas bağırıyor. Nasıl?" Dedi Bade şaşkınlıkla.
"Oyun yapıyor."
"Ama bunu oyun dışında da dile getiriyor, sana hiç bir şey demedi mi o?" Başımı olumsuzca salladım.
"Yasemin. Hadi dürüst ol bana." Başımı salladım ve ona döndüm. "Kardeşime karşı bir şeyler hissediyor musun?"
"Bilmiyorum abla, içimde bir his var evet ama bu bana çok yabancı. Kardeşin aklımı karıştırıyor. Bir var bir yok. Bazen ondan nefret edeceğim şeyler yapıyor."
"Birbinize zaman verin." Başımı salladım. "Bora sana en yakın zamanda söyliyecektir eminim. O böyle duygulardan korkar."
"Neden ki?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevgili Bakıcım
Genç Kız EdebiyatıHiç beklemediği bir anda baba olan Bora Bey ve hiç beklemediği bir anda iş sahibi olan Sevgili Bakıcı Yasemin.. ** Gözlerimi ağlama sesiyle açtım. Gecenin bir vakti kim? Hangi hakla bu denli bir bebeği ağlatırdı. Yatağımdan kalktım. Ayaklarımı sür...