23-Hisler

192 13 7
                                    

Ben bahçe salıncağında sakince otururken kulaklarıma ulaşan konuşma sesleri dikkatimi çekmişti. Bulunduğum yerden tam anlamıyordum ama konuşan kişileri sesinden tanımıştım. Serpil abla ve Hatice teyze bir şeyler konuşarak yürüyor olmalılardı çünkü sesleri git gide yakınıma geliyordu.

Bahçe salıncağında biraz doğruldum ve villanın giriş kapısına doğru baktım. Hatice teyze gülümseyerek bir şey anlatıyordu, aynı zamanda elindeki anahtar ile kapıyı açmaya çalışıyordu. Onun gülümsediğini görmek benimde gülümsememe sebep olmuştu.

Bahçe salıncağından kalktım ve onların olduğu tarafa doğru yürümeye başladım.

Evin kapısını açıp içeriye adım attıklarında bende arkalarından geldim.

"Selam kızlar," dedim neşeli bir sesle. Beni gören Hatice teyze sımsıkı sarıldı.

"Bak, tam da temizlik yapacağımızı konuşuyorduk. Erkekler maç varmış onu izlemeye gittiler. Bu saatte ne maçıysa artık, bizde temizlik yapacaktık. Gönüllü oldun demek Beste hanım. Kap bezi bakayım," Hatice teyze gülümseyerek bana takıldığında bende karşılık olarak gülümsedim ve kafamı olumlu anlamda salladım.

"Olur yardım ederim ama bir şeyleri kırarsam kızma," dedim ve ona sarıldım. Ardından kapıyı kapattım. Onlarda üzerlerindeki pardesüleri çıkartıp astılar. Ardından birkaç dakika soluklanmak için oturdular. Onlar otururken ben elektrikli süpürgeyi, salona taşıdım. Ardından toz bezi ve viladayı da getirdim. Onlar gülümseyerek beni izlerken içimdeki temizlik yapma isteğine ben bile şaşırmıştım.

Ben bütün temizlik malzemelerini getirdikten sonra onlarda yerlerinden kalkmışlardı.

"Ben evi süpüreyim. Serpil abla siz Hatice teyze ile o adamın eşyalarını toplayın. Ben, benim odamdan evi süpürmeye başlıyorum, diğerlerini işimiz bittikten sonra hallederiz," dedim ve elektirik süpürgesini hem tutma kısmından hemde hortumundan tutum ve üst kata çıktım.

Merdivenleri elektrik süpürgesiyle çıkmak çok zor gelmişti ama kendi odama çıkmayı başarmıştım. Odamın içine girer girmez yüzüme çarpan soğuk havayla gülümsedim. Camı en son açık bırakmıştım ve oda buz gibi olmuştu. Aynı zamanda da tertemiz hava almıştı. Tamam çok temiz değildi ama hava değişimi olmuştu sonuçta.

Gevşen örgümü açtım ve tepemden at kuyruğu yaptım. Ardından da süpürgenin kablosunu açtım ve prize taktım. Ben tüm bunları yaparken merdivenden çıkan ayak seslerini duymuştum. O adamın eşyalarını toplamak için yukarıya çıkıyorlardı. O adamın tüm pislikleri bu evden atılıyordu. Bu düşünce hafifçe gülümsememe sebep oldu.

Odamı süpürmeye başladığımda bu işin sandığımdan da zor olduğunu fark ettim. Kendi odamı bitirdiğimde bile yüzümden terler akmaya başlamıştı, bu cidden çok yorucuydu.

Süpürgeyi kapattım ve belimi doğrulttum ve elimin tersiyle alnımda biriken terleri temizledim. Camdan dışarıya baktığımda karşı villadan bana bakan Yiğit'i gördüm. Elinde bir fincan tutuyordu ve direk bana bakıyordu. Ne kadardır buraya baktığını bilmiyordum ama görüş alanına yeni girmiştim çünkü yarım saattir başka başka alanları süpürüyordum.

Hafifçe başımla selam verdim ve süpürgeyi topladım. Ardından odamdan çıktım. Üst katı o kadın ile o adamın odası hariç her yeri süpürdüm. En son sıra abimin odasına geldiğinde yavaşça kapısını açtım. Bu odaya en son ne zaman girdiğimi bile hatırlayamıyordum. Ama aklımda kalan halinden çok daha farklıydı.

İçeriye birkaç adım attım ve yavaşça elimden süpürgeyi bıraktım. Odası gerçekten güzel gözüküyordu. Odasına kırmızı ve koyu yeşil tonları hakimdi. Her bir köşeye yavaşça baktım. Öncelikle büyük yatağına doğru baktım. Yatak duvara yaslanmış haldeydi ve toplu duruyordu. Yatak örtüsü asker yeşili rengindeydi. Bakışlarımı yatakla paralel olan Kıyafet dolabınaçevirdim. Bu da çok büyük gözüküyordu ama bu koyu kırmızıydı, ayrıca koyu kırmızının arasından beyaz çizgiler de geçiyordu. Bakışlarımı o kısımdan ayırdım ve odanın en dip köşesine baktım. En dipe spor aletlerini koymuştu. İsmini bile bilmediğim bir demir yığını vardı. Bin sürü ağırlıklar ve bir kum torbası. Kum torbası da kırmızıydı. Abimin odası tahmin ettiğimden de tuhaftı. Ama kabul etmeliydim ki gerçekten çok güzel gözüküyordu.

BİTİKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin