LOU FOUNDATION
Satu per satu berita tentang Dani lalu di timeline. Sejak pengguna Twitter dengan nama 'PersonX' memuat naik video serta gambar kes buli Dani semasa Dani di sekolah menengah dan video terbaru dimana dia dengan jelas kelihatan menjerut seorang lelaki dengan tali leher mendapat perhatian seluruh media. Tak sampai 24 jam, Dani menjadi topik hangat yang mana ianya juga menjadi satu tekanan di Lou Foundation. Gerald Lou mengeluh berat dan bersandar pada kerusi.
Dani, aku dah cakap untuk stay low!
Ring!
Tiba-tiba telefonnya berdering. Gerald melihat nama yang naik di skrin dan serta-merta badannya kaku. Jantungnya terus berdegup kencang.
"Maria Anne"
Nama yang tertera itu buat dia menarik nafas dalam dan melepasnya perlahan sebelum dia menerima panggilan tersebut.
"Good morning!" sapa Maria ceria di hujung talian.
Suara Maria yang ceria buat dia berdebar.
"What do you want?" soal Gerald senada, mengawal suaranya agar tidak diketahui oleh Maria keadaan dirinya saat ini.
Maria ketawa di hujung talian.
"You ada kat pejabat tak sekarang?" soal Maria.
"Ada." jawab Gerald sepatah.
"Great! Then, give me access to your office. I'm already at the lobby."
+++
"Uwah! You change your interior since the last time I'm here!" itu kata-kata pertama Maria sebaik dia masuk ke dalam bilik pejabat Gerald. Matanya melihat keliling pejabat.
Gerald memerhati Maria yang sedang berjalan masuk. Maria mengenakan satu set busana dari TOVE dan rambutnya disanggul kemas. Menaikkan aura elegan Maria.
She look so fine despite all the controversy. Bisik hati kecil Gerald.
Maria mengambil tempat di sofa, di mana Gerald sudahpun sedia menunggunya di situ. Dia memandang Gerald dan mengukir senyum ke arahnya.
"How are you doing, Gerald? It's been a while right?"
Gerald mengukir senyuman nipis.
"As you can see. I'm fine." Gerald menjawab tenang.
"Oh that's great to hear!" Maria kemudian bersandar di sofa sambil menyilangkan kakinya.
"Tapi adik you is not fine, I'm afraid."
Gerald mengetap giginya sebaik nama Dani naik di antara dia dan Maria.
"I have something to let you know in advance." Maria mengerling ke arah Gerald yang masih beriak tenang. Maria kemudian mengeluarkan tablet dan menunjukkannya ke arah Gerald.
"This will be in next news. Dani dibuktikan terlibat secara langsung dengan kes 10 orang polis yang ditahan di atas pemalsuan waran tangkap dan geledah baru-baru ini. How? Dia salurkan a lot of money to a guy name Raymond Han dan Raymond Han adalah dalang di balik kes tersebut. Also-"
Maria slide ke kanan dan ada satu lagi carta di situ.
"He's proven to have bribe the executives of the luxury brand in exchange of a contract for Amber Jia."
Gerald melepas nafas berat mendengar berita yang disampaikan oleh Maria.
"Bila berita ni akan release?" soal Gerald.
"Maybe akan masuk berita tengah hari nanti." Maria menutup tabletnya dan kembali menyimpannya di dalam beg yang dibawa bersama.
Gerald memandang Maria.
YOU ARE READING
Love, Maria Anne
RomanceFly High Series Book #1 +++ Dark hair, red lips, pale skin, foxy eyes. The witch. - Maria Anne Chairman Fly High Company ini ada semuanya - karier, kekayaan, kecantikan, keluarga tapi satu benda yang dia kurang; "She's unable to love anyone other th...