[SENSASI] 'Mangsa H' tidaklah sesuci seperti yang dikhabarkan!
Hui segera mendail nombor Maria sebaik dia melihat berita di televisyen.
"Hello, Maria. Kau dah tengok berita ke belum?" soal Hui bersama risau di nadanya.
"Ya currently watching it. Just ignore it. Sekarang kau kat mana?" soal Maria bersahaja.
"Masih kat hospital." jawab Hui. Dalam hatinya masih gusar dengan apa yang jadi saat ini.
"Nice. Aku share location, later datang ke situ. Hari ni hari jadi Affan. So we planned a celebration for him."
+++
Codominium Aniza
Hui sampai ke alamat yang diberitahu dan dia hanya mampu mengeluh. Seluruh ahli SHADOW dan juga Maria, masing-masing sibuk menghias rumah, menyiapkan meja makan, tiup belon dan juga memasak untuk menyambut hari lahir Affan seperti apa yang mereka rancang sebelum ini tidak diganggu.
Hui mencari bayang Maria di antara manusia di ruang tamu itu dan dia melihat Maria sedang membawa sebuah dulang berisi beberapa pinggan makanan. Hui terus berjalan ke arah Maria dan mengambil dulang itu dari tangan Maria.
"We need to talk." kata Hui separa berbisik dan terus dia membawa dulang itu kearah meja. Dia kemudian berjalan menuju ke balkoni.
Dia memandang ke arah Maria yang kaku di tempatnya tadi dan membuat isyarat untuk Maria mengekorinya ke balkoni.
Maria yang seperti tersedar dari sesuatu kemudian mengangguk dan turut melangkah ke balkoni. Sebaik Maria melangkah keluar, laju Hui menutup sliding door, mengasingkan mereka berdua dari mereka di dalam rumah.
"Maria, kau tahu tak apa yang dah jadi sekarang ni? Plan kita terganggu! And you got dragged into my problem with Dani! How come kau boleh bersenang-senang kat sini?! Your reputation will-" kata-kata Hui mati bila dia perasan yang dari tadi Maria senyum ke arahnya.
"Kenapa kau senyum macam tu?" soal Hui, pelik dengan respon Maria.
"Oh sorry. I got distracted because how can you look good even when you are mad?" Maria kemudian ketawa sendiri.
"MARIA!" Hui mengeluh berat dan dia duduk di kerusi di balkoni itu.
Aku dah kelam kabut tak senang hati, boleh dia cakap macam tu! Hui menarik nafas dalam dan pada masa yang sama, dia dapat rasa wajahnya membahang.
Maria mendekat dan jarinya menurunkan scarf putih yang Hui gunakan untuk menutup kesan jerutan di lehernya. Hui yang terkejut dengan tindakan Maria segera menepis tangan Maria dengan tangan kirinya. Melihat kesan kebiruan di tangan kiri Hui, segera dia memegangnya.
"This and that, ini semua kerja Dani?" soal Maria. Kalau tadi nadanya ceria, kini nadanya bertukar serius. Ekspresi wajahnya juga bertukar serius.
Hui mengangguk. "That's why aku cakap, kita tak patut bersenang lenang kat sini. Aku yakin gambar yang leaked dari party malam tu semuanya dari Dani. Now that dia dah dragged kau sekali, no one will know his next action."
Kata Hui. Nadanya bergetar dan matanya hilang focus. Kepalanya penuh memikirkan apa yang akan jadi pada Maria. Memikirkan semua rancangan Maria musnah gara-gara Dani, membuatkan kepalanya ligat berfikir, apa yang patut dia buat saat ini.
"Look at me Hui." arah Maria. Dia memegang kedua pipi Hui dan mendongakkan Hui untuk memandangnya.
"This is nothing dan kau jangan risau anything tentang aku. Kita akan selesaikan halangan ini dan Dani akan dapat balasan dia. Sooner or later, everything will come to end. Okay?" Kata Maria sambil mengusap kepala Hui.
YOU ARE READING
Love, Maria Anne
RomansaFly High Series Book #1 +++ Dark hair, red lips, pale skin, foxy eyes. The witch. - Maria Anne Chairman Fly High Company ini ada semuanya - karier, kekayaan, kecantikan, keluarga tapi satu benda yang dia kurang; "She's unable to love anyone other th...