Take #51

124 14 6
                                    

"Kenapa kau tak cakap kat aku... yang kau nak jadi sugar baby?"

Tersedak Hui mendengar pertuduhan Maria terhadapnya.

"HUH?! KAU DAH GILA?! KENAPA PULA AKU NAK JADI SUGAR BABY?!!!"

Pecah tawa Maria di hujung talian.

"Am I wrong though? Kau tiba-tiba keluar dengan Jia, being all smiley and flirty sedangkan sebelum ni kau literally membatu bila kau dengar suara dia. Pastu dia belikan kau all sorts of thing. Baju, jam tangan dan terbaru, kau pau dia kat IKEA. Tell me if that's not a sugar baby behaviour. "

Hui terdiam. Dia tak tahu dari mana dia nak mula buat penjelasan pada Maria. Nak bagitahu Maria apa yang dia buat adalah kerana dia mahu balas dendam, tiba-tiba idea tu macam kebudak-budakan.

"But are you okay? I mean, kau banyak keluar dengan dia akhir-akhir ni." soal Maria.

Keadaan sepi dan kemudian Hui berkata dengan suara sebak;

"...Nope. I'm not okay. To be honest, keluar dengan Jia buat aku rasa jijik. The way she touch me every chances she got disgust me. I can't bring myself to look at her, talk to her and walk next to her. Every second with her is so torturing! Tapi apa lagi pilihan yang aku ada? Lepas apa yang diorang buat kat aku, diorang boleh hidup aman, jadi billionaire, jadi icon semua orang tapi aku? Diorang dah rampas cita-cita aku, diorang dah rampas zaman sekolah aku, takkan lah aku nak biar diorang rampas hidup aku yang sekarang? I'm sick of living in fear and sometimes I wish they all die!"

Empangan emosi yang selama ini ditahan kini pecah. Air mata Hui mengalir dan suaranya bergetar.

"Kalau diorang tak ada, will you be happy?" soal Maria dengan suaranya yang lebih dalam dari biasa.

"I don't know. Tapi yang pasti, at least aku dah tak perlu hidup dalam ketakutan dan dihantui masa silam."

"So you want revenge?"

"Itu yang aku tengah plotting sekarang." kata Hui senada dan serious.

Maria ketawa.

"Wah Hui, tak pernah aku sangka kau ada dark side juga ya! Great, now we are on the same boat~ Esok, tunggu aku kat villa. Aku perlukan kau untuk acara kemuncak."

+++

D-Day

GRAFF'S EVENT

Flash kamera tanpa henti berkelip sebaik Amber Jia dan juga Dani Lou keluar dari limousine di karpet merah. Event Graff adalah event yang terbesar tahun ini dan ianya adalah untuk mengumumkan dan mearikan duta barunya. Jemputannya hanya terdiri dari orang-orang kenamaan dan juga model popular. Event tertutup serba mewah ini adalah peluang Jia untuk membina hubungan dan mempekenalkan dirinya kepada wakil high-end brand yang dijemput hadir pada hari ini.

"Aku masih tak habis fikir kenapa kau ajak aku jadi plus one kau instead of Hurul." bisik Dani sebaik mereka berdua berjalan masuk ke dewan selepas selesai sesi temubual di karpet merah.

"Kau memang dapat jemputan kan plus, kenapa mesti aku bawa Hurul ke sini? Budak kampung tu akan rosakkan imej aku. Wasn't it better to be seen with third son of Lou family in compare to that nobody?" jawab Jia jujur dan Dani ketawa.

"Hahaha I thought you love him and want to show him to the world!" Tambah Dani diselangi oleh tawa.

"Pfft! Love? I only like his body. And the fact that I don't get it yet, makes me crazy." Jia frust.

"AHHH!!! MARIA ANNE!!!!"

Jeritan peminat Maria Anne kedengaran sehingga ke dalam dewan.

"Wah fan Maria tak pernah mengecewakan." Kata Dani sambil dia memandang ke arah pintu masuk.

Love, Maria AnneWhere stories live. Discover now