bth/14

24.3K 753 4
                                    

İYİ BAYRAMLAR CANLARIM,AİLENİZLE VE SEVDİKLERİNİZLE DAHA NİCE BAYRAMLAR GÖRÜRSÜNÜZ İNŞALLAH.


İnsan kendini bile sevemezken birisine öyle bir tutuluyorki dünya yansa,zaman dursa yinede her anında yanında olmak istiyor. Saatlerce gözlerini bile kırpmadan onu izlemek,yanında zamanı durdurmak istiyor.
Ondan bahsederken; ona bakarken gözlerinin içinin güldüğünü hissediyor. Ona dokunduğunda bütün dünyadan uzaklaştığını hissediyor.

Ben aşıktım,bu cümleyi ben kuruyordum değilmi? Daha üç yıl öncesine kadar aşka inanmayan,nedemek olduğunu bilmeyen bir genc kadın söylüyor.
Burak'tan ziyade Uraz benim ilklerimdi.

Ah! Birde artık anneydim. Anne olmak istemiyordum bile ama şuan anneydim. 22 yasında anne olmuştum. Bu hisler tamamen yaşanası şeylerdi. Hayatla yüzleşeceğin gerçekler...

Uraz göğümde yatıyordu. Ben ise onun saclarıyla oynuyordum. Onun aksine oldukca yumusak sacları vardı. Uraz cidden kendine cok dikkat ediyordu. Fazlasıyla eti seven bir adamdı ama fit bir vücudu vardı,sacları banyo yaptıkca bozuluyordu mübarek.
Odada suan sadece ikimizin nefes alıs verisi duyuluyordu,sessizliği bozan tek şeydi.
"Halledecekmisin?"
Sorum havada asılı kalmıştı. Bukeye yardım etmek istiyordum,o adam cok cani gözüküyordu gercekten.
"Uraz..." diye fısıldadım.
"Mira işime burnunu sokma!" diyip yatakta dogruldu kalkmak icin bir hamle yaptı ama kolundan tutup onu durdurdum.
"Tamam konusmayacağım."
Bu sefer yastıgına kafasını koydu belimden tutup beni kendine cekti. Gözlerini yüzümde gezdirmeye basladı. Bende sakalarıyla oynamaya basladım.
"Hep..."
"Şşt." diyip susturdu beni.
Sacmalayacagımı sanıyor bu adam kesinlikle öyle sanıyor. Ya ben hic sacmalarmıyım? Belki. Neyse konumuz bu degil.
Madem böyle mal mal birbirimize bakacaktık,bende artık uyurum.
Kafamı boyun girintisine yerlestirdim.
"Fatma buraya yerlesecek,oğlana bakmakta zorlanıyorsun beraber bakarsınız artık."
"Cok iyi olur." diye mırıldandım.
Uraz saclarıma bir öpücük kondurdu.
"İyi geceler güzelim."
"İyi geceler adamım." dedim sırıtarak.

***********

Gözlerimi araladım,Ateş'in ağlamasıyla uyanmam gerekiyordu ama bu sefer öyle olmadı. Elimi yatagın diger tarafına attım. Uraz yoktu. Banyoya gidip rutin islerimi hallettim. Giysi dolabımı acıp beyaz üzerinde cicekler olan elbisemi giyindim. Bugün bayramdı,Uraz'ın ailesini ziyaret edecektik. Aile bağlarını seviyordum onların,annem babam bile beni aramaya zahmet etmiyorlardı. Ayağıma beyaz sandaletlerimi giyindim. Saclarıma maşa ile sekil verdikten sonra makyajımıda yaptım.
Allık,ince bir eyeliner,rimel ve soluk kırmızı bir ruj sürdüm. Aynadaki yansımama baktım, olmuştu işte. Odadan cıkıp avluya indim. Sofra kurulmustu. Uraz yerini almıstı ve fatmayla konusuyordu gülerek yanlarına gittim Fatma'nın yanagına bir öpücük bıraktım. Arkasına dönüp bana baktı.
"Günaydın yenge." dedi gülümseyerek "ne güzel olmuşsun." diyede ekledi.
"Sağol kuzum." dedim. Bebek sandalyesinde oturmus etrafa gülücükler sacan ogluma baktım. Sacları arasına bir öpücük bıraktım ardından yerime oturdum.
Uraz muzipce gülümsedi.
"Bana öpücük yok ha?"
"Yok."
"Niye?"
"Öpmek istemiyorum."
"Gerçekten istemiyormusun?" dedi sırıtarak.
Fatma kahkaha patlatınca sinirle Uraz'a baktım. Pis sapık!

Kahvaltıyı resmen Uraz'la didişerek yapmıştım,şimdi üzerini giyiniyordu Sevda anne ve Boran babayla bayramlaşmaya gidecektik,ondan sonra diğer akrabaları falan uzun işti. Uraz giyinirken bende Ateş'i giydirmekle meşguldüm. Üzerine mavi ayıcıklı bir gömlek,altına beyaz bir kapri giydirdim. Ayaklarınaka minik nike ayakkabılarını giydirdim.
Fatma odaya girdiğinde gülerek Ateş'e baktı.
"Maşallah Ateş ağaya." diye şakıdı neşeyle.
Gülümsedim.
Kafasına güneş geçmemesi için şapkasınıda taktıktan sonra ana kucağına yerleştirdim.
"Fatmacım geliyormusun?"
"Hayır yenge. Babam öyle şeyleri sevmez,ancak evlendiğimde tüm aileyi dolaşabilirmişim. Gelirken sadece evdekilerle bayramlaşıp geldim."
"Peki." diye mırıldandım.
"Mira?" diye seslenen Uraz'ın sesini duyunca Ateş'in odasından cıkıp avluya indim.
"Hadi gidelim,biz hazırız babası." dedim gülerek.
Uraz gülümsedi Ateş'in yanağına bir öpücük kondurduktan sonra benimde alınma buse kondurdu.
Fatma "iyi bayramlar abi'm" diyip urazın elini öptü.
"Sağol güzelim." diyip Fatma'nın yanağını öptü.

****

Konağa girdiğimizde adımlarım geri geri gidiyordu,Sevda hanımın lafları sinir ediyordu beni ama mecburiyetten susuyordum.
Büyük salona çıktığımızda boran baba ve sevda anne sohbet ediyordu. Gözlerini bize cevirdiler Uraz ilk önce babasının elini öptü,ardından annesinin. Bende aynısını yaptım. El öpme adetleri bile bizim aileye tersti.
"Hayırlı bayramlar." dedi Uraz gülümseyerek.
Bende gülümsedim. "İyi bayramlar." dedim bende.
Ana kucağında mışıl mışıl uyuyan oğluma baktım.
"El öpenleriniz cok olsun." dedi Boran baba.
Sevda anne gülümseyerek Ateş'e baktı. "Ne kadarda büyüdü,koskoca ağa olacak tabi büyüyecek." dedi. Ağa olmasa sanki büyümeyecek!
Yapay bir sekilde gülümsedim.
"Yaa öyle." dedim.

****

Sanırım onbeş konak ziyaret ettik. Yani sekizincide saymayı bıraktım aslında ama tahminen onbeştir.
Tek Şivan ağanın evi kalmıştı,şuan onların konağının önündeydik ve öylece arabada oturuyorduk. Sessizdik. Peki ya neden?
Uraz sessizliği bozdu.
"Hadi inin bakalım." dedi sırıtarak. Arabadan indik. Ateş hâlâ mışıl mışıl uyuyordu,rahatmı gelmişti ki.
Konağa girdiğimizde avludaki köşede oturan; Şivan ağa,eşi,buk ve kıllı kocası...
Gözler bize dönünce Uraz'ın elini tuttum. Bakışlardan rahatsız olmuştum. Şivan ağa'nın elini öpmek için bacaklarımı büküp elini tuttum elini öpüp alnıma koydum ardından Şivan ağanın eşinin elini öptüm,Uraz'da aynısını yapmıştı. Koltuğa oturduğumda Uraz'da tam yanıma oturdu.
Buke "oğlan büyümüş." dedi iğneleyici bir ses tonu ile.
"Hmm. Öyle oldu." dedim soğukça.
Kıllı kocası "siz nasılsınız Uraz ağa?" dedi şiveli sesiyle.
"İyiyim çok sükür hasan." dedi.
"Allah iyilik versin." dedi "Cocukta erkek,oh rahat." diye ekledi.
"Erkek oğlan ayrıcalık değil, bunu hepinize öğreteceğim." dedi.
Sivan aga esi ve buke sadece dinliyordu dinliyordu ve dinliyordu. Bende öyle yapıyordum.
"Kız çocuğu bence lanettir Uraz ağam,sizde öğreneceksiniz tabi kızınız olursa."
Uraz kafasını cok hafif sag sola yatırdı. Yine kırtlatıyordu,sinirlenmişti kesin.
"Haddini aşma! Erkeksinde ne oldu sen? Bir baltaya sap olamadın hâlâ!" diye bağırdı.

SİZCE HASAN DENEN ADAMIN TEPKİSİ NE OLACAK?

GÜZELİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin