(Vanuit Laura)
"Yeah, Laura Van Buren. I recognise you from the last WK." Zei de turn coach toen ik bij mijn eerste training aan kwam. Ik knikte en zei:"really?" De coach knikte en zei:"you were selected by the olympic team from the Netherlands right?" Ik zei:"yes." Ik keek naar de meiden. Ik had wel eens tegen ze geturnd op een wk, maar nu werend het mijn teamgenoten. Heel gek. "We'll see if you're good enough for our olympic team. I'm Ron by the way." Ik gaf hem een hand en zei:"nice to meet you." Ik moest hem overtuigen van wat ik kon. Ik moest hoe dan ook de olympische spelen van volgend jaar halen. Het ging best goed eigenlijk, en Ron leek onder de indruk. Toen ik het gebouw uitliep besefte ik dat ik helemaal opnieuw moest beginnen met alles. Ja, op school zaten leuke mensen en ook hier ging het niet slecht, maar toch. Ik zuchtte diep en keek om me heen. Het was hier zo anders dan in Nederland. Nashville had iets moois, maar toch.. Ik ging op een bankje in het park zitten en telde wie ik allemaal miste in Nederland. Toen ik op de helft was begon ik te huilen. Kut. Gewoon midden in een park. Snel veegde ik mijn tranen weg. "Hey girl, are you okay?" Hoorde ik iemand zeggen. Ik keek op en schrok me dood. Daar, recht voor mijn neus, stond Ilse DeLange. "Ilse DeLange?" Zei ik. Ilse glimlachte en zei:"how do you know me?" Ik zei:"ik kom ook uit Nederland!" Ilse lachte en zei:"echt?" Ik knikte en mijn gezicht betrok weer. "Maar meisje, waarom huilde je nou?" Zei Ilse toen ze naast me kwam zitten. Ik zuchtte en zei:"ik ben hier gister komen wonen, voor altijd. En ik mis iedereen zo erg." Toen begon ik weer te huilen. Ilse sloeg haar armen om me heen en zei:"rustig meisje.." Ik werd wat rustiger en Ilse keek me aan. "Ik ken jou ook ergens van." Zei ze. Ik glimlachte en zei:"dat zou wel kunnen. Turnen misschien?" Ilse zei:"o ja! Laura van Buren toch?" Ik knikte en zei:"ja, nou dat word dus geen Nederlands Olympisch team." Ilse keek me met medelijden aan en zei:"en nu?" Ik zei:"misschien het Amerikaanse team, als ik heel hard mijn best doe en geluk heb. Maar ik wil gewoon terug naar Nederland, maar mijn vader moest hier zo nodig werken." Ilse zei:"wat erg voor je.." Ik zuchtte diep en zei:"wat doet u hier eigenlijk?" Ilse zei:"zeg maar jij hoor, en ik ben hier voor liedjes schrijven en zo." Ik knikte en Ilse zei:"ik ben hier 2 maanden, dus als je zin hebt om langs te komen kun je bellen." Ze gaf me haar nummer en ik glimlachte. En toen was ze weg. Ik had gewoon Ilse DeLange ontmoet in Amerika, het moest ook niet gekker worden.
COMMENTS?
TIPS?
JE LEEST
Becoming an American girl
FanfictionDe vader van Laura vindt werk in Amerika waardoor hij en zijn gezin naar Amerika vertrekken. Laura vindt het verschrikkelijk om al haar vrienden en familie achter te moeten laten, maar het ergste vindt ze dat ze niet meer kan blijven turnen in Neder...