(Vanuit Laura)
"Laura Van Buren, 15.833." Werd er omgeroepen. Best een goede score voor sprong. "Reallt good Laura." Zei Ron. Ik was zelf ook best tevreden. Nu kon ik mentaal voorbereiden op de ongelijke leggers. Ik haatte de ongelijke leggers nog steeds. Ik was zo bang dat er iets fout zou gaan... Ik wist zeker dat ik me niet kon plaatsen voor de finale ongelijke leggers, maar ik wilde me eigenlijk wel plaatsen voor de all-around. Dus er mocht eigenlijk niet veel fout gaan. Maar ja... De scores op de sprong waren heel goed, en nu waren de ongelijke leggers aan de beurt. "Just normal." Zei Ron toen ik klaarstond. Ik knikte en daar ging ik. Het ging goed, heel goed. 14.666. Heeeeeel hoog voor mijn doen. Maar nu kwamen de onderdelen waar ik me wel voor wilde plaatsen. Balk en vloer. Nu mocht ik als laatste. Als ik nu viel deed ik mezelf echt wat aan. Toen was het mijn beurt. Ik zag mijn ouders op de tribune elkaars handen vasthouden, ze waren zo mogelijk nog banger dan ik. Ilse glimlachte weer, blijkbaar wist ze dat me zo rustig kon krijgen. De balk ging zonder wiebels en ik landde nog best goed. Dit moest een goede score worden. Ik hoopte zo dat het genoeg zou zijn voor de finale balk, en dat was het. 15.100. Godzijdank. Ook vloer ging goed. 15.325. Dat betekende dus dat ik geplaatst was voor de all-around! Ik was zo blij! Finale vloer, balk, en all-around. Dat was meer dan ik ooit durfde te dromen. Ik was zo blij!
Die avond zat ik met Ilse op bed. "Je bent over de hele wereld op tv geweest, iedereen keek." Zei Ilse. Ik knikte en zei:"ik weet het, best eng eigenlijk." Iedereen keek, behalve Ruben. "Hoe zou het met Ruben zijn eigenlijk?" Zei ik. Ilse haalde haar schouders op en zei:"ik heb van mensen gehoord dat de gevangenis in Brazilië niet echt een pretje is, en ja, hij zit hier nog wel een tijdje omdat hij nog niet overgeleverd is aan Nederland." Ik grinnikte en zei:"wat vervelend." Ilse lachte en zei:"ja, echt vervelend." Ik knikte lachend en zei:"ik vind het helemaal prima, ik hoop dat daar nog een enge ziekte oploopt of zo, van een of ander beest." Ilse lachte en zei:"jaaa dat is leuk!"
COMMENTS?
TIPS?
JE LEEST
Becoming an American girl
FanfictionDe vader van Laura vindt werk in Amerika waardoor hij en zijn gezin naar Amerika vertrekken. Laura vindt het verschrikkelijk om al haar vrienden en familie achter te moeten laten, maar het ergste vindt ze dat ze niet meer kan blijven turnen in Neder...