25.

359 13 2
                                    

(Vanuit Maud)

De volgende dag liep ik met Ilse door de stad. Ik had afgesproken met Bart dat ik met Ilse naar het parkje moest gaan en daar zou hij haar ten huwelijk vragen. Ilse zelf had nog niks door. "Bart doet zo raar de laatste tijd, volgens mij verbergt hij iets voor me." Zei ze. Ik zei:"oh? Wat moet hij voor je verbergen dan?" Ilse zei:"weet ik veel." Ik glimlachte en zei:"hij bedriegt je echt niet, en misschien heeft hij wel een verrassing of zo voor je." Ilse lachte en zei:"vast niet." Nee Ilse, vast niet. We liepen langs mijn school en ik zag Drake op het sportveld staan. Hij glimlachte en zwaaide toen hij mij zag en ik zwaaide terug. "Wie is dat?" Vroeg Ilse nieuwsgierig. Ik zei:"een jongen bij mij uit de klas, ik geef hem wiskunde bijles." Er kwam een glimlach op Ilse's gezicht en ze zei:"bijles?" Ik lachte en zei:"wat denk je nou?" Ilse lachte en zei:"niks, hoor, niks." Ik lachte en zei:"ik raak nooit meer een jongen op die manier aan, weet je nog? Nooit meer." Ilse glimlachte en zei:"ja, ik weet het nog, nooit meer." Ik knikte en zei:"zeker niet."

Toen het een uur of 4 was liepen ik en Ilse naar het parkje. Ik wist precies waar Bart en de rest stonden. Ja. De rest. Iedereen die Ilse kende hier was hier gekomen, en mijn ouders en broer en mijn vriendinnen en mijn turnteam inclusief coach ook. Jaja, Bart en ik hadden echt ons best gedaan. "Wat gaan we doen?" Zei Ilse. Ik zei:"dat zie je zo wel." Ilse vertrouwde me en liep met me mee naar de afgesproken plek. "Waarom staan daar zoveel mensen?" Vroeg Ilse verbaasd toen we dichterbij de plek kwamen. Ik haalde mijn schouders op en zei:"geen idee." Toen we nog dochterbij kwamen herkende Ilse de mensen en Bart. "Bart? Wat doe jij dan hier?" Zei Ilse verbaasd toen ze naar Bart toeliep. "Trouwens, wat doen jullie allemaal hier?" Vroeg Ilse. Ik lachte en zei:"dat merk je zo." Bart pakte de handen van Ilse vast en zei:"ik wil je wat vragen, want ik hou heel veel van je." Ilse wist nog steeds niet wat haar overkwam toen Bart op z'n knieën ging en een doosje met een ring tevoorschijn haalde. "Lieve Ilse, wil je met me trouwen?" Vroeg Bart. Ilse glimlachte en sloeg haar hand voor haar mond.

COMMENTS?
TIPS?

Becoming an American girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu