(Vanuit Laura)
De eerste gouden medaille was een feit. Ik kon het niet geloven. We hadden de team finale gewonnen. WE HADDEN DE TEAM FINALE GEWONNEN! We waren helemaal hyper. Dit was het raarste gevoel ooit. Het was al half 12 in de avond maar we zaten met z'n allen op de kamer van Debby en mij. "We are the golden team." Zei Mackanzie. Kayla zei:"yes, that's sounds so weird." "Like it's not true." Zei ik. "Exactely." Zei Kayla. "But we did it." Zei Debby. Ik knikte en zei:"I'm proud to be the captain of this team." "We couldn't do this without you Laura, we all love you." Zei Felicia. Ik lachte en zei:"that's so sweet, thank you guys, I love you to." "Group hug!" Zei Debby lachend. Ik lachte en gaf de meiden een knuffel.
De volgende ochtend liep ik met Ilse door Rio. "Je beseft het nog steeds niet he?" Vroeg Ilse met een glimlach. Ik schudde mijn hoofd en zei:"nee, ik heb het gevoel alsof het allemaal nog moet beginnen. Maar we hebben het gewoon gedaan." Ilse zei:"ja, en straks ben jij alleen aan de beurt Lau." Ik zei:"ja... Bah." Ilse lachte en zei:"niet bang zijn, je was gister en laatst geweldig." Ik zei:"die all- around vind ik nog niet eens zo eng, maar die vloer finale moet ik goed doen. En balk eigenlijk ook. Maar als ik vloer verpruts stel ik iedereen teleur. Ilse zei:"maak je geen zorgen. Je doet het niet voor die mensen, je doet het voor jezelf. Je kunt dit wel. Je hebt er jaren voor getraind." Ik knikte en glimlachte. "Bedankt." Zei ik. Ilse glimlachte en gaf me een knuffel. "Geen dank meisje." Zei ze.
"O my gosh, Laura, look how we were on tv yesterday in America." Zei Debby toen ik onze kamer binnen kwam. Ik kwam naast haar op bed zitten en keek naar de tv. Het commentaar dat gegeven werd was inderdaad heel grappig. "O my gosh, this sounds like we are heroes or something." Zei ik lachend. Debby knikte lachend en zei:"just what I thought." Wat ik me niet besefte was dat we ook helden waren voor ieder Amerikaans meisje die dezelfde droom had als ik al die jaren had. De olympische spelen halen, doen wat haast onmogelijk is. Mij was het gelukt. Gestoord, maar het was me gelukt. Nu wilde ik het goed afmaken ook.
COMMENTS?
TIPS?
JE LEEST
Becoming an American girl
FanficDe vader van Laura vindt werk in Amerika waardoor hij en zijn gezin naar Amerika vertrekken. Laura vindt het verschrikkelijk om al haar vrienden en familie achter te moeten laten, maar het ergste vindt ze dat ze niet meer kan blijven turnen in Neder...