(Vanuit Laura)
"Ging het goed?" Vroeg mijn moeder toen ik terugkwam. Ik knikte. Tijdens het eten vertelde Tom over alle knappe college girls die bij hem op school zaten. "Ik heb jouw hottie nog in het echt gezien vandaag." Zei ik. Tom keek me verbaasd aan en zei:"wie dan?" Ik zei:"Ilse DeLange." "Echt niet." Zei Tom. Ik zei:"serieus. Ik kwam haar echt tegen in het park. Ze is hier om liedjes te schrijven." Tom en mijn ouders hadden door dat ik geen grapje maakte en mijn vader zei:"hoe toevallig.." "Was ze aardig?" Vroeg mijn moeder nieuwsgierig. Ik knikte. Ja, ze had me zelfs getroost, maar dat vertelde ik maar niet. Ik wilde niet dat mijn ouders alleen maar hoorden hoe verdrietig ik was, dat maakte het er ook niet beter op. "Stoer." Zei Tom. Ik lachte en zei:"eentje jaloers?" Tom zei:"nee hoor zussie." Ik lachte en zei:"jaja." Tom zei:"en heb jij nog een leuke football player gescoord vandaag?" Ik zei:"nee, ik heb wel klasse." Tom lachte en zei:"natuurlijk." "Wil je nou zeggen dat ik geen klasse heb?" Zei ik. "Ja." Zei Tom. "Jongens, laten we het alsjeblieft gezellig houden." Zei mijn moeder. Ik zuchtte. Right.
"So, how is the Netherlands?" Vroeg Katy. Ik zat met een paar meiden buiten op het sportveld van de school. We waren net vrij. Ik zei:"It's a bit colder than here, but some things looks like here." "And now you are an American girl." Zei Jasmine, een ander meisje. Ik knikte en zei:"that sound so crazy, because I was always a dutch girl." "It's amazing to be an American girl." Verzekerde Katy me. Ik lachte en zei:"I hope so." "And you're an gymnast right?" Vroeg Kelly, nog een ander meisje. Ik zei:"yes." "I saw you on the last WK, you are really good." Zei Kelly. Ik glimlachte en zei:"thanks." Na een uur liepen we naar huis en in het parkje zag ik een vrouw met blond haar op een bankje zitten. Toen ik dichterbij kwam herkende ik Ilse. "Hey!" Zei ik. Ilse keek op en glimlachte. "Hey!" Zei ze. Ik ging naast haar zitten en ze zei:"net uit school?" Ik knikte en zei:"High School is zo....anders." Ilse glimlachte en zei:"klopt. Het lijkt hier eigenlijk in niks op Nederland." Ik zei:"nee, totaal niet." "Hoe gaat het turnen hier?" Vroeg Ilse. Ik zei:"de coach gaat kijken of ik goed genoeg ben voor de Olympische spelen. Ik hoop het zo..." "Je traint er alje hele leven voor he?" Zei Ilse. Ik knikte en zei:"ik heb al zoveel afgezegd voor turnen, nu wil ik het halen ook.
(Vanuit Ilse)
Laura had indruk op me gemaakt. Ik liep terug naar het hotel en dacht aan haar. Ze deed alles om haar doel te bereiken, alles. En dan ook nog emigreren naar de andere kant van de wereld... Ik vond het nogal wat. De turnwereld was hard, en zeker hier. Ze was bijzonder, dat zeker.
COMMENTS?
TIPS?
JE LEEST
Becoming an American girl
FanficDe vader van Laura vindt werk in Amerika waardoor hij en zijn gezin naar Amerika vertrekken. Laura vindt het verschrikkelijk om al haar vrienden en familie achter te moeten laten, maar het ergste vindt ze dat ze niet meer kan blijven turnen in Neder...