BİLGİ

2.3K 118 15
                                    

Merhaba Wattpad'in en ASİ okurları :)

ASİ'nin yeni bölümü maalesefki okullar açıldıkdan sonra gelecek.

Niye böyle bir aptallık yapıyorsun diyen arkadaşlara gerçerli nedenimi söyleyeyim.
Bayram tatili amaçlı ailemle doğup büyüdüğüm Trabzon'a gidiyorum.

Gittiğim yerde internet varmı bilmiyorum,büyük bir ihtimal internet olmayacak.Bu yüzden yeni bölüm yazacağım ama İzmir'e geri döndüğümde yayımlayacağım.Umarım sabırlı olup yeni bölümü beklersiniz.

Bu arada ASİ'nin tüm bölümlerini düzenlemeye aldım.Gitmeden düzenlemeyi bitirmeye çalışacağım ki zaten bu notu düzenlemede verdiğim 10 dk arada yazabildim.

Birde şundan bahsetmek istiyorum.Bana birkaç kişi mesaj attı özelliklede instagramdan.

HİKAYE YAZACAĞIM AMA NELERE DİKKAT EDECEĞİM BİLMİYORUM.YARDIMCI OLURMUSUN.

1- Hikayende yazım kurallarına,noktalama işaretlerine kesinlikle dikkat et.(Ben ilk ASİ'yi yazarken bu kurallara dikkat etmiyordum,tabi sonradan enayi gibi hepsini tek tek düzelttim :D)

2- Hikayeni yazarken boşluk bırakarak yaz,öyle sıkış döküş yazma.Kısa kısa paragraflarla yazmalısın.Bu sayede okur sıkılmadan okur.(okur sıkılmadan okur.Kafiyeli oldu :d)

3- Anlatım dili.En önemli husus,hikayenin kalitesini belirleyen madde.(Bu yüzden sürekli ASİ'yi düzenlemeye alıyorum.1.bölümle 58.bölüm arasında dağlar kadar fark var,anlatım dili açısından.)
Buna küçük bir örnek vereceğim.

ANLATIM DİLİ GELİŞMİŞ OLAN METİN.

Yatakdan doğrulduğum sırada annem çoktan gitmişti.Bu gün okullar açılıyodu ve ben tamamen unutmuşum.Ellerimle gözlerimi ovuşturup etrafa baktım.Sabahın ilk ışıklarıyla koyu renklerin ağırlık verdiği odam aydınlanmışdı.Yavaşca ayaklarımı yataktan sarkıtıp ayağı kalktım.Göz kapaklarımın üzerinde tonlarca taş varmış gibiydi,sanki uykusuzluk bedenimi ele geçirmişdi.Uyuşuk adımlarla banyoya yöneldim.Dün gece geç uyudum ve uykusuzum.Açıkcası bu sabah diğerlerine göre daha fazla gerginim.Musluğu açıp soğuk suyu birkaç kere yüzüme çarptım.

ANLATIM DİLİ GELİŞMEMİŞ OLAN METİN.

Hızla yataktan doğruldum annem çoktan gitmişti,Bu gün okullar açılıyodu ve ben unutmuşum.Hızla ayağı kalkıp banyoya gittim.Dün gece geç uyudum ve uykusuzum.Bu sabah diğerlerine göre daha fazla sinirliydim.Musluğu açıp soğuk suyla yüzümü yıkadım.

1.Metinle 2.Metni karşılaştırın.Hangisi okurken insanı sıkıyor,tabikide 2.metin şimdi yazdığınız hikayeyi bu iki metinle karşılaştırın.Bu size gerçekden yardımcı olacak.

4- Anlatılan olaylar.Anlattığın olay orjinal olsun.Mesela keşfedilebilirde rasgele bir kitap seçdim okuru 50'nin altındaydı.Hikayenin başrolündeki kıza yakın bir arkadaşı yanlışlıkla çarpdığı için kavga ediyorlar ve kız okulu bırakıyor.(Okuldan ayrılmak için daha orjinal bir nedeni olabilirdi.)Sonra zaten yeni bir okula gidip sırf hoca onları beraber oturttu diye bir çocuğa aşık oluyor.Daha 1.sayfada kız hayatının aşkını buluyor.Hemen birbirlerine aşık oluyorlar.

Zaten okur o hikayeyi iki başrol karakter birbirlerine nasıl aşık olacaklar diye okuyor.Sen ilk sayfadan onları birbirlerine aşık edersen hikayenin heyecanı kaçar.

Yazdığın duygusal bölümler okuru ağlatsın.(ki ben hala bu konuda eksiğim.)

Yazdığın mizahi bölümler okuru gülümsetsin,hatta gülme krizine soksun.

Yazdığın heyecanlı bölümlerde okur dış dünyayla bağlantısını kesip o kitaba odaklansın.

5- Kullandığın karakterler,Çoğu acemi yazarın hatası,hikayesinde kullandığı karakterler illede dünyanın en güzel kızı ve dünyanın en yakışıklı erkeği olacak.

Şöyleki,kitabın başrolündeki kızın özelliği çirkin olması,diğer erkekler tarafından istenmemesi.Yani hikayenin konusu çirkin bir kızın diğer insanlar tarafından dışlanması.

Ama karakteri canlandıran kişi Barbara palvin,şimdi biz o çirkin kızı aklımızda canlandırırken Barabara Palvin'i düşüneceğiz,e Barbara çirkin mi.

Kendi hikayemden örnek vereyim.(kendi hikayesini övüyor demenizi istemem,sadece Burcu karakterini iyi bildiğiniz için onu örnek vereceğim.)

Burcu karakterini canlandıran Merve Boloğur'u biliyorsunuz.Türk dizilerinde çoğu zaman kötü karakterleri canlandırır.Gerçekden başarılı ve yarattığım Burcu karakterine en çok uyanda o.Gidip bende dünyanın en güzel kadınlarından birini koyabilirdim.Mesela Barbara Palvin yada Adriana Lima :D :D

O ikisinden birini koysaydım önce aklınızdaki Burcu karakterini düşünürdünüz sonrada Barbara'yı.En sonumda da bu ne biçim kötü karakter derdiniz.(Bu arada Barbara hayranı falan değilim sadece bilindik bir manken olduğu için örnek verdim.)

-İyi bir hikaye yazmak istiyorsanız bu maddelere dikkat edin. Asi'yi bu maddeler üzerinden düzenliyorum.Ne kadar başarılı olurum orası bilinmez :D

YENİ BÖLÜMDE GÖRÜŞMEK ÜZERE.

PARAMPARÇA 1 | KindarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin