°Omars perspektiv°
"Ey Felix!" förvirrat kollar han på mig när jag drar ut honom från kön som bildats när hans klass går ut genom dörren.
"Ja?" svarar han en aning irriterat då det är Tacos till Lunch och det inte brukar räcka till de sista.
"vem är den nya tjejen?" frågar jag och han flinar mot mig.
"Det där, är Alice. Svin snygg men as blyg" säger han och sträcker på sig så jag bara känner mig ännu kortare än vad jag redan är.
"Ja, jag vet hon är as snygg, typ därför jag frågade" säger jag och Felix nickar.
"men blyg, hon har inte sagt ett ända ord. Inte ETT ÄNDA" säger han och jag nickar.
"hon är väl bara rädd, att hamna i din klass hade ju skrämt livet ur vem som helst" flinar jag och Felix fnyser surt och går iväg. Jag skrattar lågt åt honom och skakar på huvudet. Jag stoppar ner händerna i byxfickorna och går mot matsalen. Felix kommer upp bredvid mig och jag skrattar tyst åt honom, han kan inte vara sur mer än några minuter innan han är sig själv igen. Vi plockar åt oss mat innan vi sätter oss ner vid samma bord som alltid. Ett runt bord i lite avskilt från de andra. I lugn och ro sitter vi och äter tills Wilma och Julia går förbi.
"åh! Där är Wilma, vi ses bror" säger Felix och reser sig från bordet och är borta på sekunder. Jag suckar och reser mig upp jag också. Kan han inte inse att Wilma inte är det minsta intresserad av honom? Jag slänger maten och ställer ifrån mig tallriken innan jag går mot mitt skåp.
Jag passerar mitt skåp, mina ögon har fastnat på den smala lilla kroppen längre bort i korridoren. Hon står och fipplar med låset. Kanske är det här min chans.
"Hej! Behöver du hjälp med skåpet?" frågar jag och hon kollar upp på mig, ler och skakar på huvudet. "Jag heter Omar" försöker jag och hon kollar fram från sitt skåp en kort stund innan hon kollar in där igen. Jag suckar och lämnar henne. Jag går in på min på gående lektion.
"Rudberg, du är sen" säger läraren och jag nickar.
"som vanligt" säger Olle och jag fnyser tyst åt honom när jag drar ut stolen och slår mig ner. Lektionstimmen går segt, när lektionen äntligen tar slut går jag förbi katedern och roffar åt mig ett papper på vägen ut. Pappret lägger jag på hyllan i mitt skåp och river loss en bit.
"0** *** ** **" skriver jag på lappen och viker ihop den. I väntan på att korridoren ska bli tyst fipplar jag med telefonen. Korridoren töms och ensam står jag kvar. Nonchalant går jag förbi Alice skåp och på vägen stoppar jag in lappen med mitt telefonnummer. Jag ler nöjt och går mot mitt klassrum.
skoldagen tar slut, under min vistelse vid mitt skåp sneglar jag bort mot Alice, ser hur hon plockar upp lappen, hur hon förvånat läser numret, ler kort och stoppar ner det i skalet på mobilen.
"Vad kollar du efter?" Felix hoppar upp bredvid mig och jag rycker kort till.
"Olle" svarar jag kort och Felix fnyser.
"Jo visst" säger han och jag suckar.
"Ska du med hem?" frågar jag och han nickar. Vi går mot busshållplatsen och sätter oss ner på träbänken i väntan på rätt buss. Det plingar till i byxfickan och jag fipplar upp telefonen.
Från: 0** *** ** **
Skickat: 13.44
"Ursäkt mig, lämnade du en lapp i mitt skåp tidigare? Ditt nummer stod där. Så jag sms:a :))"
YOU ARE READING
Silence | o.r
FanfictionOmar, en av de där populära killarna i skolan. Den där killen alla någon gång haft en crush på, drömt om både natt och dag. Killen som har exakt allt, pengar, utseendet, kompisar, allt. Han är killen alla tror lever det 'perfekta' livet. Och det kan...