Jag tittar mig själv i spegeln, vart tog Alice Björk vägen? Vart tog min blyga, rädda och osäkra jag vägen?
I spegeln mitt emot mig står en självsäker, uppklädd och glad tjej som jag inte känner igen. Jag vet inte vem hon är eller vart hon kom ifrån, men jag gillar henne."Va fin du är i kväll"
"Tack det samma!"
"Nu ska vi parta järnet och ha super kul!"
"Okej"
"Va inte så dyster! Kom igen! Våga chansa och ta risker, du vinner på det..."
"Okej"
"Se så, spring nu. Omar står utanför dörren om, 3.....2.......1.....nu"
Det plingar på dörren och jag slänger en snabb blick mot min dörr innan jag springer ner för trappan.
"Hej! Va vacker du är" säger han glatt och jag bugar som tack.
"Det samma" appen jag hittade med hjälp av min psykolog tidigare idag är jätte rolig och jag har använt den flitigt under dagen. Den läser upp det jag skriver.
"Cool app! Nu går vi" säger Omar och räcker fram sin hand. Jag ler och greppar tag i den och följer med honom ut genom dörren. Vi vandrar hand i hand ner för gatorna tills vi kommer till en park. Längre fram kan jag skymta tre killar, var av en skulle jag säga är Felix. Vi stannar i deras sällskap och Omar hälsar glatt på dom.
"Det här är Alice, Alice detta är mina bästa kompisar Oscar och Oscar" presenterar Omar och jag skakar deras händer. Den ena av dom Tycker jag ska ha ett smeknamn annars kommer jag säga/ tänka fel.
"Och han där, den lite längre kan du kalla
Ogge" säger han sen och jag nickar. Efter vår lilla presentation börjar vi gå mot Festen. med Felix i täten, mig och Omar strax där efter och de två Oscar bakom oss går vi på led. Lite som på dagis.
Efter ett tags gående gör sig musiken tydlig för mina öron och en pirrig känsla börjar krypa inom mig. Vi står inom snar framtid framför ett stort hus, i trädgården står en liten klunga folk, innanför dörrarna dunkar musiken och folk går in och ut genom dörren."Vi ses när vi ses" säger Felix och snart är han inne i huset. Oscar och, Oscar eller Ogge säger ett snabbt hejdå innan även dom försvinner. Jag kollar upp på Omar som ler mot mig, hans grepp om min hand hårdnar och vi går mot dörren.
"Redo?" Frågar han och jag nickar. Han tränger sig in mellan allt folk och jag följer efter som hans lilla svans. Han drar mig upp för en trappa och så fort jag sätter foten på övervåningen lättar trycket från folkmassan och det går helt plötsligt att andas igen.
"Kom, vi går hit" säger han och drar med mig ut på balkongen. Han sätter sig ner på en av stolarna och jag gör likadant.
"Vill du ha något att dricka?" Frågar han och ja nickar kort. " vatten eller läsk?" Frågar han sen och jag håller upp ett finger som jag hoppas han tolkar som förslag ett. Han nickar och går där efter in från balkongen. Nu sitter jag här ensam på en balkong i en okänd människas hus, nice.
Efter ett par minuter trillar Felix ut på balkongen. Förvirrat kollar jag upp på honom och han lika så på mig.
"Förlåt, jag, eh jag skulle bar. Eh? OSCAR!" Stammar han innan han med snabba och irriterade steg lämnar balkongen. Jag skrattar tyst åt honom, den människan är inte klok.
"Jag fixa popcorn också!" Omar kommer tillbaka ut på balkongen och jag ler åt honom. Han räcker mig glaset och tacksamt tar jag emot det.
Vi sitter så ett tag, tysta och kollat ut på himlen. Jag plockar efter ett tag upp min telefon och trycker mig in på min nys favorit app."Vill du dansa?" Läser den upp och Omar vänder sig mot mig.
"Ja visst, kom" säger han och tar tag i min hand innan han börjar gå . Vi tar oss ner i folk samlingen och ut på stora golvet där folk redan hoppar omkring som galningar. Jag tror dom kallar detta dans.... Jag kollar kort på alla innan jag försöker mig på att göra något liknande. Omar skrattar och skakar på huvudet. Han lägger sina armar runt min midja och oförstående killarnas på honom innan han ler och pressar sina läppar mot mina.
••••••••••••••••••••••••••
God jul wildlovers ❤️
Hoppas ni har haft en mysig jul ❤️All the Love / Gurkan
YOU ARE READING
Silence | o.r
FanfictionOmar, en av de där populära killarna i skolan. Den där killen alla någon gång haft en crush på, drömt om både natt och dag. Killen som har exakt allt, pengar, utseendet, kompisar, allt. Han är killen alla tror lever det 'perfekta' livet. Och det kan...