°Omars Perspektiv°
Det bästa vore kanske att dra, dra ifrån allt som tynger, bara gömma sig under täcket och hoppas på att solen lyser när man drar bort det. Men vart ska jag ta vägen? Jag har ingen stans att fly, jag förlorar vänner, åt höger och vänster. De ända som någonsin betytt något väljer någon annan framför mig. Jag står ensam kvar, lämnad. Ibland funderar jag på att resa iväg, utan förvarning bara dra. Men jag har valt att gå klart skolan, därefter leta jobb och boende i en annan stad. Kanske detta är det sista Stockholm ser av mig? försöka starta en karriär som musiker, sångare. Jag har ju fått höra att jag kan sjunga. Jag kan söka till Idol, eller Talang. Eller göra en cover på en känd låt och lägga ut på Youtube, locka tittare tills någon upptäcker mig? Men vad spelar det för roll, mitt hjärta kommer alltid vara sönder, Vad gör drömmar om de aldrig går i uppfyllelse? Min största dröm är att hitta min livs kärlek, leva ett kärleksfullt och lyckligt liv, kanske bilda familj i framtiden. Dö ihop med den jag älskar mest. Men den jag älskar mest har redan gått vidare, glömt mig. Ibland önskar jag det vore så lätt för mig med, men jag har inte orken eller kraften att göra det själv. Det ända jag orkar med är att ligga i min säng. Jag orkar inte äta, jag orkar inte resa mig ur sängen. Det är kanske så jag ska leva? i min säng tills jag dör.
De säger att man lär av sina misstag, men mina misstag gjorde att jag förlorade min värld, jag gav bort henne, som en idiot. En idiot är precis vad jag är. Jag handlar först, tänker sen. Varför såg jag inte hur mycket hon betydde innan hon var borta?
Vad ska jag göra? Vad ska jag göra för att ställa allt till rätta igen?
Vad ska jag göra för att Alice ska förlåta mig?
☁☁☁☁☁☁☁☁
(Sorry för kort kapitel)
Kolla gärna in på min nystartade fan fiction om Harry Styles. Actor finns i min profil!
Skulle ni vilja ha en Q/A?
ily ♡
YOU ARE READING
Silence | o.r
FanfictionOmar, en av de där populära killarna i skolan. Den där killen alla någon gång haft en crush på, drömt om både natt och dag. Killen som har exakt allt, pengar, utseendet, kompisar, allt. Han är killen alla tror lever det 'perfekta' livet. Och det kan...