°Alice Perspektiv°
Från: Creepy boy utan byxor
Skickat: 04:44
"Jag tror jag ska berätta vem jag är för dig, jag gillar dig Alice"jag läser det om, och om igen. Jag kan inte bestämma mig om det är på riktigt eller inte, om killen bakom sms:en är den han säger sig vara eller en läskig man. Jag gillar killen jag sms:ar med, men jag vet inte om jag gillar hans riktiga jag. Sakta höjer jag telefonen för att sedan låta fingrarna i långsam och osäker takt tryckas mot skärmen.
Till: Creepy boy utan byxor
Skickat: 09.22
"Berätta"Jag lägger ner telefonen framför mig i väntan på svar. I väntan på ett svar som skulle kunna ändra hela min framtid. Ett svar som får mig en nervös klump i halsen och obehaglig känsla i magen. Är det den där söta lilla nörden som alltid gömmer sig i ena hörnet eller är det idioten längst bak? Kan det vara en av de där som man aldrig hör eller hon som alltid tror sig vara bäst? Det återstår att se.
"Alice, jag åker och handlar, något du behöver?" Mamma som kommit in i köket kollar frågande på mig och jag skakar på huvudet. "Okej, jag ska äta middag med Johan idag. Vill du vara med eller vill du äta själv?" Hon plockar ut en liten juice flaska som hon öppnar innan hon sätter sig ner framför mig. Jag pekar lätt på mig själv och hon nickar.
"Okej, jag fixar något åt dig, ses sen" är det sista hon säger innan hon snabbt lämnar en puss på min panna och försvinner ut genom ytterdörren.
Från: Creepy boy utan byxor
Skickat: 10.23
"Rudberg, Omar Rudberg."°Omars perspektiv°
"Visat: 10.23"
Hon svarar inte, jag klantat till det. Jag visste att hon inte skulle svara, varför gjorde jag såhär?!
"Hur går det med Aliceeeeee" Felix kommer ut från duschen och in i omklädningsrummet med handduken virad runt höfterna och det blöta håret halvtorkat.
"Åt helvete" säger jag får ett par höjda ögonbryn riktade mot mig.
"Jasså? vadå då?" frågar han innan han snabbt drar på sina kalsonger och torkar av håret igen.
"Jag sa vem jag var och hon har total ignorerat mig sen dess" säger jag. Felix suckar tyst och drar på sin tröja innan han sätter sig ner bredvid mig på bänken.
"Hon kanske inte visste vad hon skulle svara, jag menar hon har ju svårt att få ur sig ord som det är" säger han och jag suckar. Vattnet inne från duschen slutar smattra mot golvet och det dröjer inte länge innan Ogge och Oscar också lämnar duschen. Med en suck reser jag mig från bänken, slänger ner mina grejer i väskan innan jag drar jackan över armarna.
"Hejdå" säger jag snabbt innan jag går ut från det varma omklädningsrummet. Med mobilen i ena handen och väskan över axeln trycker jag upp ytterdörren och tar mig ut i den kalla höst kylan. Löven har börjat skifta färg och mer än hälften ligger redan på marken. Jag huttrar till innan jag börjar gå hem. stora vattenpölar har bildats på gatorna efter regnvädret i går och himlen är fortfarande lika grå. De bilar som susar förbi skvätter upp vatten på gatan jag vandrar på, gör mina skor blötare än innan jag min irritation att växa ännu mer.
Från: Alice
Skickat: 20.33
"Jag längtar efter att någon gång få känna mig älskad av någon annan än min mamma. Jag längtar efter att få känna värme och lycka från någon annan. Jag längtar efter att få kasta mig i någons famn. Du har fått mig att känna mig älskad, att känna mig varm i kroppen. Vill du fånga mig i din famn?"
YOU ARE READING
Silence | o.r
FanfictionOmar, en av de där populära killarna i skolan. Den där killen alla någon gång haft en crush på, drömt om både natt och dag. Killen som har exakt allt, pengar, utseendet, kompisar, allt. Han är killen alla tror lever det 'perfekta' livet. Och det kan...