grupp konversation:
Från: Felleboy
Skickat: 12.03"Omar! Vafan är du?!"
Från: Ogge mannen
Skickat: 12.10
"Omar, seriöst? du är sen!"Från: Enestad
Skickat: 12.20
"Vi skulle vara i gallerian för 20 minuter sedan. Vart är du?!"Från: Omis
Skickat: 12.30
"Chilla för fan, jag kommer....."Från: Enestad
Skickat: 12.30
"Chilla? du borde gasa"Från: Omis
Skickat: 12.33
"Broooom!!!!!"Från: Felleboy
Skickat: 12.33
"Omar......."Från: Omis
Skickat: 12.34
"Felix......."Från: Fellboy:
Skickat: 12.34
"Kom bara hit"Från: Omis
Skickat: 12.34
"Jag är här?"Felix kollar en aning irriterat men lättat bak på mig och jag ler.
"Och vart har du varit?" Daff kommer fram mot mig. Jag rycker på axlarna och han suckar innan han går iväg igen. "Spring iväg och ät nu så ni kommer rätt i schemat. Efter den snabba lunchen sätter i oss på våra platser vid bordet. Bara några få sekunder efter att vi satt oss börjar en kö bildas. Autograf efter Autograf skrivs, Foooer efter Foooer passerar, fråga efter fråga ställs, svar efter svar ges. Kort efter kort tas, kram efter kram avslutas och under hela tiden letar min blick efter henne. men jag ser henne ingenstans. Hon kommer antagligen inte.
"Omar" Ogge puttar till mig i sidan och jag hoppar förvirrat till.
"Va?" säger jag och kollar upp på Ogge som ler och pekar lätt mot tjejen som står framför mig. Jag ler mot henne och skriver snabbt i hennes bok innan jag skickar över den till Ogge.
"Hej, Alice var det va?" chockat kollar jag bort mot Felix. Tjejen med de mörkblonda håret, de blåa ögonen och de vackra leendet. Det är gulligt hur hon ler, utan att svara på Felix frågor. Hon är sist kvar och ha gått om tid på sig. Hon lämnar Felix, går vidare till Oscar innan hon snart står framför mig.
"Hej" säger jag och ler, hon ler tillbaks. "Vilka vackra ögon du har" säger jag och hon ler tacksamt innan hon går mot Ogge. När hon fått tillbaka sin bok vinkar hon försiktigt och går vidare in i gallerian.
"Jag tror inte hon kan prata..." säger Felix och rycker lätt på axlarna innan an tar en tugga a sin kanelbulle.
"Hon fick kanske aldrig lära sig det..." skrattar Ogge och alla skrattar med, alla utom jag.
Från: Kexet
Skickat:16.45
"Felix visste vem jag var. och han som jag tror är Omar sa att jag hade fina ögon. Om du ville veta"Till: Kexet
Skickat: 16.50
"hahah sa ju att han visste!Tycker Omar har bra smak också"Från: Kexet
Skickat: 16.50
"Tycker jag också. han var söt"Till: Kexet
Skickat: 16.51
"Tyckte du det?"Från: Kexet
Skickat: 16.51
"Ja, väldigt"
YOU ARE READING
Silence | o.r
FanfictionOmar, en av de där populära killarna i skolan. Den där killen alla någon gång haft en crush på, drömt om både natt och dag. Killen som har exakt allt, pengar, utseendet, kompisar, allt. Han är killen alla tror lever det 'perfekta' livet. Och det kan...