°Omars perspektiv°
Jag vandrar som varje måndag genom skolans korridorer för att ta mig från den ena lektionen till den andra.
"OMAAAAAAR!" förvirrat vänder jag mig om och ser Felix komma springandes. En aning trött suck slinker ur mig när han snubblar och nästan slår näsan i golvet. "Du" säger han och lägger sin arm över mina axlar. Förvånat kollar jag på hans arm och sedan tillbaka till honom.
"Jag" svarar jag och fortsätter gå.
"Alice, hur går det?" frågar han och jag suckar.
"super, varför undrar du?" svarar jag, en aning tyket och jag vet att Felix märker sånt, alldeles för lätt.
"Sur du blev, men hon va i kyrkan i går, och jävlar vilken piano talang hon har" säger han och jag stannar för att kolla om han ljuger. Men hans ögon ser ut som alltid.
"Vafan gjorde du i kyrkan?!" är det jag får ur mig och Felix ler stelt och generat innan han kliar sig i nacken.
"Det hör inte hit, vi prata om Alice" säger han och just då går hon så klart förbi, jag suckar tungt åt hennes flin som dyker upp och åt Felix som efterblivet kollar på henne.
"Vad sa du då?" frågar jag trött och Felix harklar sig.
"Jo hon är jätte bra på piano, bara så du vet"
"Jag vet" svarar jag och Felix nickar.
"Då va det inget" säger han och ännu en gång suckar jag.
"Pucko, vi hörs" säger jag och går mot min lektion.
"Hejdå" hör jag innan jag kliver in i klassrummet, sen som alltid. En aning skamset sätter jag mig ner på den lediga stolen, läraren blänger kort på mig innan han fortsätter sin undervisning.
Från: Alice
Skickat: 09.45
"Vår lärare har nog aldrig hört talas om tandkräm"Till: Alice
Skickat: 09.50
"Ewuuu"Från: Alice
Skickat: 09.55
"Ja, nu rymmer jag snart!"Till: Alice
Skickat: 09.55
"Rym till mig bby"Från: Alice
Skickat: 09.56
"snart, håll ut"Till: Alice
Skickat: 09.56
"YOLO, spring nu"Från: Alice
Skickat: 09.56
"nähe du! du får allt vänta"Till: Alice
Skickat: 09.57
"Men jag saknar dig jue :("Från: Alice
Skickat: 09.57
"Bby dååe! komming fore ya!"
YOU ARE READING
Silence | o.r
FanfictionOmar, en av de där populära killarna i skolan. Den där killen alla någon gång haft en crush på, drömt om både natt och dag. Killen som har exakt allt, pengar, utseendet, kompisar, allt. Han är killen alla tror lever det 'perfekta' livet. Och det kan...