Jag gick aldrig på skolavslutningen den här gången, jag anmälde mig som sjuk och satt hemma istället. Jag låg kvar länge i sängen, fram till elva. Då gick jag upp, hoppade till köket på mina kryckor. Sakta men säkert gick jag från orörlig till rörlig, jag behöver inte längre hjälp med allt, jag kan hoppa på kryckor istället för att åka rullstolen. Det har givit mig mer frihet.Som alltid när jag kommer in i köket står frukosten klar på bordet, idag är en skål fylld med smoothie med , färska bär och kokoschips som står där ihop med ett glas vatten.Med stelt ben sätter jag mig ner på köksstolen och dricker ur glaset. Jag funderar under hela frukosten hur skolavslutningen ser ut, om de får en ros från läraren som i min förra skola? eller om de alla träffas och har klassfest efteråt för att fira sommarlovet. När jag ätit klart och lyckts lägga disken i diskmaskinen hoppar jag tillbaka till mitt rum. Telefonen som ligger på laddning vid min säng plockar jag upp och kollar på den upplysta skärmen.
Från: Life saver
Skickat: 12.34
"Hej Honey boo! Klassen ska ha klassfest i kväll, och efters om du är "Sjuk" ;) så tänkte jag medela dig med. För du hörde ju inte när vi planerade efter avslutninngen hahah! Men den är hos Em-et. vi kan åka ihop om du vill!"Till: Life Saver
Skickat: 12.35
"Hahah tack honey boo! men tror inte ni vill ha mig med :) förstår lix klassen om de vill bara vara er gamla som gått ihop hela tiden, men tack för du fråga iaf"Från: Life Saver
Skickat: 12.35
"Du ska bara veta, alla fråga typ 10 gånger var vart du var, det var dessutom Saga som bad mig fråga dig, jag tror de vill ha med dig vännen"Till: Life Saver
Skickat: 12.35
"Inte bara att ljuga Honey boo.. Men visst! jag är på, om vi åker dit ihop"Från: Life Saver
Skickat: 12.36
"Abslout! Är hos dig vid 16?"Till: Life Saver
Skickat: 12.36
"Kanon!"När mamma kom hem senare hade hon köpt jordgubbar och grädde, som vi gjorde i ordning och ställde fram på vårt altanbord, David kom hem och vi åt av jordgubbarna, med sockar och grädde till. Det var jätte mysigt och jag berättade att jag skulle på klassfest och mamma blev jätte glad. Hon hjälpte mig med kläderna jag egentligen skulle haft på avslutningen men de kom till användning i vilket fall.
Från: Life Saver
Skickat: 12.52
"Kör nu. Klar?"Till: Life Saver
skickat: 12.52
"Japp"(Okej letade klänningar och varenda gick inte längre än till röven hehe, men vi kan väll bara låtsas som om denna går längre ner till typ halva låren eller nått)
Från: Life Saver
Skickat: 12.54
"Åh my fuck! Så snygg!!"Till: Life Saver
Skickat: 12.54
"HAHA, har inte tagit en selfie på jag vet intenär xD känn dig hedrad eller något! Men ska ha en tjocktröja över, cuse you know why"Från: Life Saver
Skickat: 12.54
"Honey Boo! Du behöver inte skämmas okej? mina armar ser också ut så, och jag har skjortan upprullad till armbågarna. Sen är det flera i klassen som också har, tyvärr. Och alla är förstående för det, vi har haft jätte många samtal inom klassen och alla är fett sköna, du kan känna dig som hemma med alla. Jag lovar!"Till: Life Saver
Skickat: 12.55
"Jag täner ändå ha med tröjan okej?"Från: Life Saver
Skickat: 12.55
"Ja det kan ju bli kallt mot kvällen"Strax efter hör jag en bil stanna utanför och jag hoppar mot ytterdörren. Jag sätter på mig mina vit silvriga Adidas och mamma knyter dom åt mig innan det plingar på dörren. Mamma ler upp mot mig innan hon reser sig upp och öppnar dörren.
"Hej!" Ler Felix och jag ler blygt tillbaka innan jag viker undan blicken. Han har sin vita skjorta och ett par svara shorts, på fötterna har han sina Adidas och han har sin keps och en klocka runt armen. Jag ser hur mamma kollar av honom och ler.
"Ha så kul och ta hand om varandra!" Säger hon och puttar mig uppmanande mot Felix.
"Det ska vi! Ha en trevlig kväll" svarar Felix och följer efter mig ner för trappan. han öppnar passagerarsätet och hjälper mig in med kryckorna innan han hjälper mig. Han själv sätter sig i baksätet och jag kollar mot Ogge som sitter vid ratten.
"Tjenare partybarn, vart ska ni?" frågar han och jag kollar mot Felix genom backspegeln.
"Em-et" svarar han och Ogge nickar, växlar och kör ut på vägen. Jag kollar beundrat på hur hans blick läser av vägen och hur hans händer flyttas från ratten till växelspaken och tillbaka, hur hans fötter gasar bromsar och kopplar. När han stannar nästa gång står vi på en stenlagd uppfart till ett stort grått hus.
"Så" säger Ogge och kollar bak på Felix, han mumlar tyst till svar med blicken fäst i mobilen. Han kollar upp och trycker ner telefonen innan han hoppar ut och öppnar dörren åt mig. Jag räcker honom mina kryckor och han hjälper mig ut innan han ger tillbaka kryckorna till mig. "Ha så kul!" säger Ogge innan han backar ut.
"Sådär! kom nu, tror de andra sitter på hans altan" säger Felix och börjar gå långsamt mot dörren. HAn plingar på och kollar mot mig när jag kämpar mig upp för trapporna. Fotsteg hörs inifrån och Em-et mörka hår och blåa ögon syns. Håret ligger bakslickat och han till skillnad från Felix blå skjorta och vita shorts.
"Felleboy och Alice! Kul att se er! Härligt att du hängde på Alice! Detta kommer bli fett" Jag ler blygt mot honom och följer med dom genom huset, Em-et som egentligen heter Emil går ut på deras altan och där står ett långt bord dukat och en stor del av klassen sitter där redan.
"Felle och Alice är här nu!" säger Em-et och sätter sig ner på en stol. Alla hälsar glatt och jag känner att rodnaden tar över mina kinder. "Det står lappar på platsen ni ska sitta" säger han och visar mer armen att vi ska leta redan på vår plats.
"Alice! Här borta" Sandra vinkar glatt bort mig till mitten av bordet, på andra sida än vad Em-et sitter på. Jag kollar runt mig och ser Felix sätta sig längst ut på kanten och suckar tyst för mig själv över att han hamna så långt bort. Jag klistrar snabbt på ett leende och tänker att det kan vara bra att klara sig utan honom ett tag och hoppar bort till Sandra.
"Hej!" säger hon och drar ut stolen åt mig. Jag ler till tack och sätter mig ner, lägger kryckorna bredvid mig och lyssna nyfiket på allas samtal som förs över bordet. "Vi väntar bara på Erika också, sen är alla här" säger Em-et och jag nickar. När Även Erika sitter vid bordet höjer alla sina champagneglas och jag lika så.
"Skål! För sista sommarlovet innan studenten!" Säger Em-et högt och alla vrålar, slår sina glas mot de närmaste och dricker sedan ur sitt glas. Jag tro aldrig jag har haft så kul, aldrig ätit så gott och mått så bra. Alla är fantastiska, en underbar klass jag hamnat i och jag märker det inte förrns nu?
Jag tänkte mycket på det Felix skrivit till mig tidigare, och såg på flera i klassens armar små ärr. och jag såg folk titta på mina men ingen gav mig en dömande blick eller sa något, de bara log och fortsatte firandet. Jag tror Trean kommer bli kanon...
YOU ARE READING
Silence | o.r
FanfictionOmar, en av de där populära killarna i skolan. Den där killen alla någon gång haft en crush på, drömt om både natt och dag. Killen som har exakt allt, pengar, utseendet, kompisar, allt. Han är killen alla tror lever det 'perfekta' livet. Och det kan...