°Omars perspektiv°
Till: Kexet
Skickat: 08.02
"Vilken tid vaknar du på helgerna?"
Från: Kexet
Skickat: 09.22
"Nu ungefär"
Till: Kexet
Skickat: 09.22
"Tidigt"
Från: Kexet
Skickat: 09.22
"Säger killen som sms:ar först, klockan 8 också"
Till: Kexet
Skickat: 09.22
"Gaaa! Aina kommer!"
Från: Kexet
Skickat: 09.22
"Va?"
"Omar? Lyssnar du på mig?" Daffs lätt irriterade ögon möter mina, undrar om han försöker döda mig i sina tankar eller om han bara fastnat med blicken?
"Nej, det gör jag inte" svarar jag och han suckar djupt frustrerat åt mig.
"Ge hit din telefon"
"Nej"
"Jo"
"Nej?"
"Omar..."
"Nej, varför skulle jag?"
"Du ska lyssna på mig, det här är viktigare än det som händer på telefonen"
"Och hur vet du att inte min mormors syster ligger på sjukhuset och håller på att dö?"
"För hon redan död Omar..." Jag suckar och ger mig, räcker fram telefonen och lägger armarna i kors över bröstet.
"Okej, ifall alla kunde vara snäll och lyssna på mig för en kort stund" Hans irriterade blick landar återigen på mig och jag himlar med ögonen och nickar. "Nästa Lördag har ni signering i gallerian klockan 14.00 till 16.00, ni kommer få lunch vid 13.00 och vi vill att ni är på plats 12.00. Förstått?" alla nickar och drar fram sina telefoner för att lägga in det i kalendern. Själv kollar jag frågande på Daff och sträcker fram handen som ett sätt att visa, ge hit min telefon. Han suckar och lägger tungt ner min Iphone 6 i min hand, jag ler mot honom och öppnar upp sms.
Till: Kexet
Skickat: 09.55
"Du en liten fråga, vad kan du om The Fooo?"
Från: Kexet
Skickat: 09.55
"Är det dom där från England typ? eller nej, nej, skoja bara lite. dom är svenska eller hur?"
Till: Kexet
Skickat: 09.56
"Ja, vad tycker du om dom?"
Från: Kexet
Skickat: 09.56
"Tror dom är fyra stycken? killar? och två av dom går la på våran skola, om jag inte minns fel så är den där Felix en av dom. Tror Tora sa det. minnet är kort men bra. Har aldrig lyssnat på dom så hr inget bra svar på din fråga cx"
Till: Kexet
Skickat: 09.56
"hahah, ah. Exakt. Dom ska ha signering i gallerian nästa lördag, kan du inte gå dit? så får du se vilka det är. hälsa på Felix och lite så"
Från: Kexet
Skickat: 09.57
"hahah, tror inte han skulle veta vem jag är. Men jag kan inte, ska på någon konsert, min kusin ska tydligen vara med"
Till: Kexet
Skickat: 09.57
"Oj, När? var? hur?"
Från: Kexet
Skickat: 09.57
"Lördag, klockan 12.00 -13.00, kulturskolan. en sån där konsert som skolan ordnar med"
Till: Kexet
Skickat: 09.58
"men då hinner du ju, efter kan du åka till gallerian dom ska skriva tills 16.00"
Från: Kexet
Skickat: 10.00
"Tycker du kan komma till kulturskolan istället"
Till: Kexet
Skickat: 10.00
"Tycker inte jag :P"
Från: Kexet
Skickat: 10.00
"suris"
"Och Vem är Kexet?" Oscars frågande ansikte lägger sig på min axel och jag vinklar telefonskärmen mot mitt bröst.
"Ingen" svarar jag generat och snabbt vilket får Felix och Ogge att kolla på mig dom också.
"Kexet? är det Alice? Omar går snabbt" flinar Felix.
"Jaha, så Omar är kär?" skrattar Ogge.
"Hon bor nog på min gata, tror jag sätt henne" Säger Oscar och jag suckar och reser mig från soffan.
"Ja. kanske. och det har jag ingen aning om" säger jag och lämnar rummet.
"Omar! kom tillbaka! We Whant to know more!" Ropar Ogge och frustrerat vänder jag tillbaka och sjunker ner bredvid Felix i soffan.
"Har du pratat med henne?" frågar Felix och jag nickar. "Hur då? Den tjejen säger inte mycket, inget alls faktiskt" säger han förvirrat och kolar på mig.
"Vi har pratat på sms, inte mer" säger jag och korsar armarna över bröstet.
"Jaha, hur är hon där då?" frågar Oscar och jag flyttar blicken till honom.
"Trevlig" säger jag kort och Oscar suckar tyst för sig själv.
"Har du inte pratar med henne i skolan, hon gick i Felix klass va?" frågar Ogge och jag nickar.
"Jo, men hon log bara och gick, så jag började med att sms:a henne, och hon är mycket mer pratglad på sms" säger jag och lossar på armarna.
"Omar får dissen" skrattar Ogge och jag blänger surt på honom.
"Såååå, var tycker hon om dig?" Felix livliga ögon fäster sig i mina och jag rycker på axlarna.
"Hon vet inte vem jag är, och jag har inte frågat" säger jag och alla skakar på huvudet.
"Fråga" säger Ogge och jag suckar, plockar fram telefonen och går in på vår sms konversation.
Till: Kexet
Skickat: 10.33
"Om du bar får utgå ifrån hur vi pratat här, vad tycker du om mig då?"inom kort trillar ett svar in och jag ler åt det.
Från Kexet
Skickat: 10.34
"Efter som jag inte vet ve du är, så måste jag säga att utifrån våra konversation så gillar jag dig, du värkar som en härlig och lätt person med humor. Det gillar jag :)"
YOU ARE READING
Silence | o.r
FanfictionOmar, en av de där populära killarna i skolan. Den där killen alla någon gång haft en crush på, drömt om både natt och dag. Killen som har exakt allt, pengar, utseendet, kompisar, allt. Han är killen alla tror lever det 'perfekta' livet. Och det kan...