7

1.7K 77 13
                                    

Från: Creepy boy utan byxor
Skickat: 01.22

"Hej! vsd förs"


Till: Creepy boy utan byxor
Skickat: 01.22

"äter glass, och du..... festar?"


Från: Creepy boy utan byxor
Skickat: 01.22

"jajamensan! du vill inte släppa glassen och joina?"


Till: Creepy boy utan byxor
Skickat: 01.23

"hahah, skulle inte tro det"


Från: Creepy boy utan byxor
Skickat: 01.23

"snälka"


Till: Creepy boy utan byxor
Skickat: 01.23

"jag vet inte ens vem du är, vart festen är eller varför jag skulle göra det"


Från: Creepy boy utan byxor
Skickat: 01.24

"Men du kaan fp veta"


Till: Creepy boy utan byxor
Skickat: 01.24

"Finns bättre tillfällen"


Från: Creepy boy utan byxor
Skickat: 01.24

":("


Till: Creepy boy utan byxor
Skickat: 01.25
"Du kan la smsa när du är nykter igen ;)"

°Omars perspektiv°

Även om det höga ljudet och de blinkande lamporna har gett mig en fruktansvärd huvudverk kan jag inte undgå att le en aning åt hennes söt sms. 

"här sitter Omar och flinar, åt vad?" Oscar kommer in i köket och ler mot mig innan han sätter sig ner mittemot mig vid köksbordet. Jag suckar och kollar upp på honom, i höger handen håller han en ölburk som han med jämna mellanrum för mot munnen.

"inget speciellt, vet du vad, det har varit kul, men jag ska nog gå hem.." säger jag och reser mig upp men Oscar drar ner mig på stolen igen. Med en lätt irriterad blick möter jag hans försvunna innan jag frågande kollar ner på bordet framför mig där han ställer en cider.

"drick den" säger han och jag skakar på huvudet.

"du vet hur jag blir, jag vill inte" säger jag och han suckar irriterat innan han öppnar den och puttar den ännu närmare mig.

"Nu är den öppen, då måste du dricka. Vi kan inte slänga en full cider, det är pengar" säger han och jag suckar.

"då kan du dricka den, jag ska gå hem" säger jag och reser mig upp igen, denna gång gör han inget motstod utan kollar bara på mig när jag lämnar köket. Jag tränger mig förbi i folkmassan och pustar lättat ut när jag står vid dörren. Precis när jag ska ta ett steg ut tar en hand tag i min vita T-shirt krage och drar in mig igen. Jag kollar bak på Ogge som ler överlägset mot mig innan Oscar kommer upp bredvid mig och räcker över cidern. Jag blänger surt på Oscar när jag rycker åt mig burken.

"Hatar dig" säger jag och tar en klunk ur den innan jag går in i folkmassan. 

Jag har precis hittat mig in i folkmassan när Felix kommer mot mig och frågandes kollar jag upp på honom.

"gud va du vinglar människa! Att ha kompisar som är över 20 är inte bra för dig" skrattar jag när han trillar in i vägen.

"där är det bästa som hänt mig, jag är fri att göra vafan jag vill" säger han glatt och jag kan inte undgå att skratta åt honom.

"Om du säger det så" säger jag och hjälper honom att stå stadigare.

"Såååå....." börjar han och flinar mot mig innan han kollar ut över alla dansande ungdomar.

"såååå? så vad?" frågar jag men får bara ett finger tryckt framför munnen.

"Jag ska se om, där!" säger han och pekar på en tjej längre bort.

"jaha? vad är det med henne?" frågar jag och Felix suckar.

"visst är hon snygg?" säger han och jag sträcker mig en aning för att se bättre. Hon såg la helt okej ut.

"Hon ser la ganska bra ut, hur så?" frågar jag och han suckar frustrerat.

"det där min vän, det där är riktig skönhet.... till skillnad från Alice, som inte ens kan prata" säger han och flinar bort mot tjejen. Det var droppen, ni går jag.

"Jaha okej, bra tack då vet jag" säger jag surt och går bort mot tjejen Felix stått och pratat om.

"Tjenare" säger jag när jag nått fram till hennes tjej gäng. Hon ler mot mig och hälsar tillbaka.

"så, hur är Festen?" frågar jag och alla börjar prata och berätta vad dom tycker, jag lyssna inte jätte mycket då jag inte bryr mig speciellt mycket.

"Skulle jag kunna få kyssa dig?" frågar jag tjejen och hon kollar på mig och nickar.

"Visst" säger hon och skrattar. Det var det mest akwerda jag någonsin gjort. Våra läppar kolliderar för en kort stund innan vi drar ifrån.

"Det va snällt, du är bra på det!" säger jag.

"Tack det samma" svarar hon och jag ler.

"Jaha, ni fr ha en fortsatt trevlig natt, hejdå" säger jag och går där ifrån.

Till: Kexet
Skickat: 04:44

"Jag tror jag ska berätta vem jag är för dig, jag gillar dig Alice"



Silence | o.rWhere stories live. Discover now