Hoofdstuk 5

180 8 2
                                    

Boven op de berg, in het kabelbaanstation, zit Jess te wachten op mensen die aankomen. Eigenlijk wacht ze special op Mike die nu haar vriendje is geworden. Met haar benen over elkaar en een papiertje in haar handen zit ze op een bankje bij het station te wachten.

Jess: Zelfverzekerd, Mike's nieuwe vriendin, Vertrouwend, Oneerbiedig

"Nog meer mensen. Ik zal ze maar begroeten." zegt Jess en ze staat op. Ze loopt richting de deur van het station als ze plots schrikt van gebonk op de deur. "Wat?!" zegt ze verbaasd en ze kijkt naar de deur. Achter het glas ziet ze de gezichten van Chris, Nikita en Sam. "Jess! Hé!" roept Chris. "Jessica! Hier!" roept Sam terwijl Chris nog een keer met zijn vuist op de deur bonkt. "Zijn jullie wel helemaal lekker?" vraagt Jess en ze gaat voor de deur staan. "We zitten vast in dit stomme ding." zegt Chris. "Kun je ons er alsjeblieft uit laten?" vraagt Nikita. Jess drukt met haar hand op een knop naast de deur en er gaat een groen lichtje branden. Jess loopt weg bij de deur en Chris doet de deur open. Samen met Nikita en Sam loopt hij naar buiten en Nikita zucht even. "Omg. Ik dacht dat we er waren geweest. Nog tien minuten daarbinnen en ik had mijn eigen been opgegeten." zegt Chris. "Bah, Chris." zegt Nikita en ze trekt een vies gezicht. "Ik heb veel vlees op mijn botten. Allemaal spieren." zegt Chris en hij wijst naar zijn benen. "Ja ja..." zegt Sam. Met een zwaai pakt Chris het papiertje uit Jess haar handen. "Kijk eens wat we hier hebben." zegt hij en hij begint te lezen. "Chris!" zegt Nikita. "O jee. Volgens mij heeft iemand een oogje op onze vriend en klassenvertegenwoordiger Michael Munroe." zegt hij en hij gaat met zijn wijsvinger over de regels. "Chris..." zegt Nikita nog een keer en ze slaat haar armen over haar elkaar. Nou ja, dat probeert ze, alleen door de tassen lukt dat niet zo goed. "Wat voor seksfantasieën zou onze Jessica zoal hebben." zegt Chris. "Mike en Em zijn uit elkaar. Wij zijn nu samen." legt Jess uit. "Wow. Drama." zegt Chris. "Niet echt. Het is heel eenvoudig. Em eruit, ik erin." zegt Jess. "Oké." zegt Nikita en Chris wappert met het papiertje. Jess stapt naar voren en ze grist het papiertje uit zijn handen. "Kom op, dan gaan we naar het huis. Ik heb het wel gehad met die natuur." zegt Chris en hij begint langzaam te lopen. "Gaan jullie maar. Ik wacht hier nog even. Kijken wie er nog komt." zegt Jess en ze loopt in de richting van het bankje. "Je bedoelt Mike?" zegt Chris. Jess stopt met lopen en ze kijkt Chris verbaasd aan. "Wat? Nou ja, of iemand anders." zegt Jess en ze loopt verder. Nikita loopt richting de rand waar een hek voorstaat. "Nikita?" vraagt Chris. "Wow. Zie je dit uitzicht?" zegt Nikita en ze spreidt haar armen. "Kijk nou." Sam knikt en ze komt naast Nikita staan. "Inderdaad. Prachtig. Soms vergeet ik hoe mooi het hier is." zegt Sam. Iets verder van de meiden begint de gondel aan de reis terug nar beneden.

Op een andere plek op dezelfde berg houdt Matt een poortje open voor Emily, zodat ze er doorheen kan lopen. Het tweetal is ook onderweg naar het huisje. "Hadden ze dat huis niet aan het einde van de kabelbaan kunnen bouwen." zucht Emily.

Emily: Intelligent, Mike's ex, Vindingrijk, Overtuigend

"Dan was het vast minder mooi geweest, denk je niet?" vraagt Matt terwijl hij twee koffers oppakt uit de sneeuw.

Matt: Gemotiveerd, Emily 's nieuwe vriend, Ambitieus, Actief

"En een piccolo was ook wel handig geweest." zegt Emily terwijl ze niks in haar handen houdt. Samen beginnen ze te lopen richting een soort huisje waar je doorheen kan lopen. Een soort onderdak voor als het regent op de berg. Niet dat dat vaak gebeurd. "Ik krijg kippenvel." zegt Emily en ze zucht zachtjes. "We zijn er bijna." zegt Matt. "Nee, ik bedoel... ik vind het eng. Toch raar om iedereen weer te zien." zegt Emily terwijl ze het 'huisje' inlopen. "Het zal zeker niet vertrouwd aanvoelen." zegt Matt. "Ja, wat denk je..." Tijdens het praten wordt Matt onderbroken door Mike die schreeuwend voor ze springt. Emily en Matt schreeuwen even van schrik en ze zetten een stap achteruit. "Man!" zegt Matt. "Jezus!" zegt Emily terwijl ze Mike een boze blik toewerpt.

Mike: Intelligent, Gedreven, Overtuigend, Emily' s ex (Jess' nieuwe vriend)

"Jongens!" zegt Mike en hij slaat op zijn knieën van het lachen. "Michael!" zegt Emily boos. "Jullie hadden jullie gezichten moeten zien!" zegt Mike lachend. "Man... ik gaf je bijna een stoot." zegt Matt. "Die was goed." zegt Mike met een grote glimlach op zijn gezicht. "Michael, je bent een eikel." zegt Emily nog steeds boos. "Kom op, jongens, we zijn toch allemaal vrienden? We maken geen ruzie, alleen plezier. We zitten in een eng bos! Zo komen we in de stemming." zegt Mike. "In de stemming? Ben je wel goed bij je hoofd?" zegt Emily met een boze blik in haar ogen. "Ik maakte gewoon een grapje, Em. Doe nou niet zo." zegt Mike. "Hoe bedoel je?" zegt Emily. Het was geen leuk grapje en dat snapt Mike dondersgoed. "Zoals je doet. Zoals je altijd doet." zegt Mike. "Michael... Ik wil er duidelijk over zijn, anders wordt dit voor iedereen een vreselijk weekend. We weten allemaal hoe pijnlijk dit is. Laten we dat nu gewoon benoem, oké?" zegt Matt. "Matt..." begint Emily. "Je hebt gelijk." onderbreekt Mike haar. "Ik wil er ook niet moeilijk over doen." "Cool." zegt Matt. "Dus alles is goed?" "Alles is prima." zegt Mike. "Gaan jullie nu zoenen." grapt Emily. "Ja, we gaan ontzettend zoenen." zegt Mike en hij maakt een paar vrouwelijke bewegingen. "Nee, ik ga even terug naar de kabelbaan." zegt Mike terwijl hij begint met lopen. "Later man." zegt Matt. "Later." zegt Mike en hij loopt tussen het tweetal door. "Oké." zegt Matt. "Later." zegt Mike en hij loopt verder. "Shit." zegt Emily terwijl ze Mike nakijkt. "Wat?" vraagt Matt terwijl hij één koffer oppakt. "Zou je dit alleen naar boven kunnen brengen?" vraagt Emily terwijl ze Matt aankijkt. "De tassen?" vraagt Matt. "Ja, alle tassen." zegt Emily terwijl ze even naar het gebied kijkt waar Mike naartoe ging. ""Waarom?" vraagt Matt. "Ik moet Sam gaan zoeken." zegt Emily. "Oké?" "Sorry... Ik moet haar echt gaan zoeken. Ik bedacht me net dat ik haar nog moet spreken voordat we er zijn."" Kan dat niet wachten? We zijn er bijna?" vraagt Matt. "Het is belangrijk, Matt. Alsjeblieft." smeekt Emily bijna. "Oké dan." zegt Matt terwijl hij de andere koffer oppakt. "Als het zo belangrijk is, zeul ik de spullen wel alleen. Maar dit hou ik van je tegoed." "Pardon?" vraagt Emily. "Nou ja, dan staan we in elk geval quitte." "Ik zal erover nadenken." zegt Emily. "Wees voorzichtig." zegt Matt. "Tot straks, lieverd. Bedankt." zegt Emily en ze geeft Matt een kushandje terwijl ze begint te lopen in de richting waar Mike naartoe ging. Matt kijkt haar even na, draait zich dan om en begint te lopen.

In de buurt van het huisje kijkt Ashley door een verrekijker naar het besneeuwde gebied.

Ashley: Leergierig, Is verliefd op Chris, Onderzoekend, Oprecht

Ze kijkt even op uit de verrekijker, maar al snel weer een kijkje in het ding. Ze kijkt even naar de bomen en de grond als ze plots ziet dat er twee mensen samen bij een muur staan. Ze zoemt in en zie dat het Mike en Emily zijn. Ze zijn het praten terwijl ze elkaar af en toe even aanraken. "O, hallo. Dat gaat er wel heel vriendelijk aan toe en niet op een puur vriendschappelijke manier." zegt Ashley ze ziet Mike even over Emily' s wang strijken. "Je zou niet zeggen dat ze uit elkaar zijn." Ze zoemt uit en kijkt verder als er plots een gezicht in beeld komt. De persoon schreeuwt en Ashley gilt van schrik. Ze doet een stap weg van de verrekijker en Matt rent lachend naar haar toen. "Sorry Ash, ik wilde je niet bang maken." zegt Matt. "Jezus, Matt." zegt Ashley. "Nou ja, misschien een beetje, maar niet echt." zegt Matt. Ashley zet even haar handen in haar zij en ze slaat even Matt tegen zijn schouder. "O my gosh. O my gosh." zegt ze. "Het spijt me echt, Ash." zegt Matt en hij legt een hand op Ashley's schouder. "Het is wel goed." zegt Ashley en Matt haalt zijn hand weg. "Waar kijk je naar? Valt er nog wat sappigs te zien?" zegt Matt en hij wijst naar de verrekijker. Ashley gaat voor de lens staan en ze schudt twijfelend haar hoofd. "Laat mij eens kijken." zegt Matt. "Nee! Hij is kapot. Het is niet echt interessant of zo..." zegt Ashley en ze kijkt naar de verrekijker. "Wat? Echt niet?" vraagt Matt verbaasd. "Er is vast ergens een beer die een vos opvreet of zo." zegt Matt. "Nee, echt niet. Het is de moeite niet waard. Ik krijg al hoofdpijn als ik er doorheen kijk." zegt Ashley en ze werpt even een blik op de verrekijker. "Oké, als jij het zegt." zegt Matt en hij haalt zijn schouders op. Hij loopt in de richting van de koffers. Ashley kijkt nog even naar de verrekijker, maar loopt dan achter hem aan.

Hey iedereen. Dat was weer een hoofdstuk. Tot het volgende :)






Until DawnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu